Verloop uitdaging 2019

Plaats reactie
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Aangezien de eerste topic door ons gebruikt wordt als chatbox.
Plaats hier het verloop van de uitdaging.

Deelnemers : vooralsnog dabberty, Ger, Roely
Status : lijstje samengesteld en besteld.
Dabberty heeft al 1 pakketje mogen ontvangen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Nou ja, ik heb dus duidelijk geen verstand van video en video bewerking ;D ik ben dus weken bezig geweest om het filmpje te monteren 8-)
Lang verhaal kort, movie maker werkte niet meer, pc was kut, laptop te traag. Aldus 4 video bewerking programma's en uit frustratie een nieuwe laptop gekocht, en nu dus 1 maand later. Eindelijk iets van een filmpje klaar. De challenge zelf bleek super simpel.

Ik heb echt mijn best gedaan om een kort filmpje te maken, maar dat kan ik dus ook al niet. (tss tering jaloers op dabberty en al die kids op YouTube)

Klik hier voor de lange versie :
https://youtu.be/fWTSu93eZXY


Voor oude wilg, en andere geïnteresseerden
Klik hier voor een nog langere versie :
https://youtu.be/D6lx3A2Gaks


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Dabberty »

Nice ! Had eigenlijk wel touw verwacht in jouw pakket, maar dat zat gelukkig al bij je tent tube.
Mijn idee'en om het uit te voeren zijn heel anders, leuk om de verschillende manieren te zien.
M'n poging staat gepland voor volgende week.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Dabberty schreef:Nice ! Had eigenlijk wel touw verwacht in jouw pakket, maar dat zat gelukkig al bij je tent tube.......
Is dat sarcastisch ;D na aanleiding van wat er allemaal aan touw in mijn rugzak zat >:D (topic: touw touw en touw)
Ik heb nog wel zelf touw gemaakt, maar niet op film helaas. (Bast met as in het potje)

Mijn idee'en om het uit te voeren zijn heel anders, leuk om de verschillende manieren te zien.
M'n poging staat gepland voor volgende week.
Succes dabberty, en ja de uitvoering ligt ook een beetje aan de spulletjes die je gekozen hebt. Ik was goed geslaagd met het inkopen, dat maakte het allemaal een stuk makkelijker, ook een stuk makelijker dan wat ik zelf van te vooren gedacht en gepland had. En daar boven op
mega goed weer natuurlijk.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Oude.Wilg »

Dabberty schreef: M'n poging staat gepland voor volgende week.
Gaan we daar ook nog wat van merken? LOL :-) ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Dabberty »

Ja........?


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Dabberty »

Hey Roely, heb het afgelopen weekend geprobeerd, bij wat ik dacht een rustig watertje. Had een mooi stekje, hout verzameld, unboxing gedaan, bijna vuur met de vuurboog klaar, maar omdat er al in de middag 6 groepen met kano's / bootjes / SUP's langs kwamen waarvan enkelen wilden aanleggen waar ik zat, ben ik er maar mee gestopt. Teveel drukte.
Binnenkort maar weer eens een stekje zoeken.
Ik kan een kort videootje maken als je wilt over deze mislukte poging, zie je in elk geval de vuurboog pogingen, de stek, en de watergangers :-)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Hee Dabberty,
De topic is toch dood. Maar zou persoonlijk nog wel willen zien wat je gekocht had.
Dus een stukje unboxing, lijkt me wel leuk.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Dabberty »

Hier dan de beschrijving van mijn poging, plus een videootje van de items plus de digitale bonnetjes,
Let wel, het is in Tsjechiese kronen, maar omgerekend net binnen de 10,- eur op dat moment.

Na veel zoeken op google maps eindelijk een locatie gevonden wat er rustig uit zag, met een riviertje er naast, tussen de weilanden en bosjes in.
Tijdens de wandeltocht er heen met m'n haarbal, heb ik nog een walkie talkie gevonden, met werkende batterij. De clip voor aan je broek was afgebroken, dus op die manier is de vorige eigenaar hem waarschijnlijk verloren. Dacht nog even hem te kunnen gebruiken om vuur te maken, maar al snel besloten dat niet te doen, want ik was vast beraden op de vuurboog.
Eenmaal aangekomen had ik bijna alles wat ik wenstte om me heen, mooi beschut plekje aan het water. genoeg sdroog gras en pluis om als tondel, droog hout zat tussen de bomen in, en lange grasstengels langs het water voor een zacht bedje.
Mooi, videootje gemaakt van het uitpakken, en net als ik klaar ben hoor ik kinderen lachen. Dus even kijken, en 3 roeibootjes met kids en ouders drijven voorbij op het riviertje.
Hmm, ok, het was die dag rond de 30 graden, dus ja, waarom niet lekker op het water chillen.
Tijdens het houtsprokkelen en tondel verzamelen nog eens 3 groepjes in totaal voorbij gekomen, sommige in bootjes, sommige in kano's.
Potver....
Tijdens het voorbereiden van de vuurboogset kwam er nog een groepje ouders met kinders langs, die even wilden aanleggen, zodat de kids even konden plassen. Toen ze mij zagen zijn ze 30 meter verder gegaag.
Sjongejonge....
Tijdens de vuurboog poging (2x dikke rook, maar bruin spul, niet zwart en geen kooltje dus) weer een groepje dat aan wilde leggen, heb die maar ook op camera vast gelegd, maar toen had ik zoiets van, f!ck it, ik ga ergens anders heen.
Tijdens de wandel toch niks echt geweldigs gevonden, en het was al laat in de middag, dus terug naar de auto en naar huus.
Een andere keer maar weer.

Het uitpakken:
https://youtu.be/pTInEtgMGes

En de bonnetjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Hahaha wat een variatie. Tja we zitten ver in het voorjaar dus eten moet wel te vinden zijn en jij hebt daar makkelijker schoon water. Maar vraag me af waarom liever twee dekens dan iets uit de supermarkt. ;D
Naja mijn slijpsteentje was achteraf misschien even onzinnig als jouw tweede dekentje.

En ja de natuur is daar minder vervuild dan hier, misschien dat je daarom voor die beker hebt gekozen. Dat is hier echt onzinnig, gezien de vele lege blikjes en flesjes welke je hier onderweg tegen komt. Ik had vooraf wel zoiets van, dat ik er misschien naar op zoek moest. Maar zelfs dat hoefde ik niet. Opweg naar een toffe plek had ik mijn eerste blikje al te pakken.

Als ik er zo is op terug denk, snap ik eigenlijk niet waarom die andere gasten zo'n moeite hadden met der 10 dollar challenge. Met wat meer tijd en aandacht was je vuurboog waarschijnlijk succesvol geweest. En dan nog had je intussen met je gevonden porto een backup plan voor je vuur. Ikzelf had met alle gemak van de wereld er een paar dagen aan kunnen plakken. Sowieso had ik nog een half brood en bijna een vol pak koeken over.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Dabberty »

Tweede dekentje was omdat ik niet verwachte zo laat pas te gaan in het jaar. Zat met twmos van romd de 12c snachts in gedachte. En ja, beler omdat ik niet bar veel bruikbaar blikwerk vind, en iets wilde om te scheppen en eventueel laten koken.
Vuurboog was op den duur wel gelukt denk ik, waarschijnlijk met wat ander hout, maar dan nog, met deze temps was vuur overbodig geweest.
Naja, een andere keer nogmaals.


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Hermanusb »

Roely schreef:Hee Dabberty,
De topic is toch dood. Maar zou persoonlijk nog wel willen zien wat je gekocht had.
Dus een stukje unboxing, lijkt me wel leuk.
Ik vindt jou uitdaging geweldig leuk gedaan.
Heb de lange versie bekeken van begin tot het einde.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Verloop uitdaging 2019

Bericht door Roely »

Hermanusb schreef:
Roely schreef: Ik vindt jou uitdaging geweldig leuk gedaan.
Heb de lange versie bekeken van begin tot het einde.
Mijn video 8-) ? ;D


Plaats reactie

Terug naar “Uitdaging 2019 : €10 aliexpress uitdaging !”