Knieen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Knieen

Bericht door Dominicus »

Leden

Het lichaam is aan slijtage onderhevig ,maar ik ga weer eens eens weekend wat doen.

De tijd dat ik 23 kg waarvan 10 liter schoonwater mijn rug droeg heb ik deze zomer afgesloten , en heb besloten op een natuurkampeer terein die gesloten is een paar nachten door tebrengen.

Nu is de vraag ,ben ik de enige 50 ruim plus die dit heeft ,ben je onder de 50 - heeft reactie geen zin .of je moet nu al met een rollator ^-^ ^-^ rond lopen

Nu ik dit zo terug lees is deze vraag bedoeld voor roel ^-^ en de oude wilg ^-^ dit lijken mijn heren op leeftijd van roel weet ik dat zeker .,no hart feelings ;-)

Dominicus


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Knieen

Bericht door Tim »

Dominicus schreef:De tijd dat ik 23 kg waarvan 10 liter schoonwater mijn rug droeg heb ik deze zomer afgesloten , en heb besloten op een natuurkampeer terein die gesloten is een paar nachten door tebrengen.
Welke van de 2 zaken bedoel je?

Stoppen met veel te veel water meesjouwen of wildkamperen op een gesloten camping?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Knieen

Bericht door Wälderer »

Nou het is niet omdat je onder de 50 bent dat je niet al last van een lichaam met slijtage kan hebben hoor...
Ben nog maar de 40 gepasseerd en sukkel al een aantal jaren met kwalen waar ik normaal te jong voor ben volgens de dokter.
Mijn tijd dat ik 20kg of meer mee sleurde is ook al een tijdje geleden.


Take less, do more.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Knieen

Bericht door Dabberty »

Hey Koen, na wat gear veranderingen paar jaar geleden, ben ik ook van 20+ kg naar 10 tot max 15 kg gegaan, varierend van weekend tot week.
Dus als jouw ouwe knietjes het niet aankunnen meer, doe jezelf een plezier en steek wat centjes in het vervangen van je spullen naar lichtere versies.

Maar de ultieme bushcrafter schijnt geen gear nodig te hebben hoorde ik, want die maakt alles van spullen uit de natuur O0


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Knieen

Bericht door Tim »

Hey,

Dat bedoel ik, ik heb ook een slechte knie. Mijn Pa is dik 70 en doet ook nog steeds zijn ding. Je past je aan, maar zodra je medelijden met jezelf gaat krijgen, gaat het mis.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Knieen

Bericht door Roel »

Tja, na mijn Lyme van vorig jaar heb ik zeker 50% van mijn kracht moeten inleveren.
Na de kuur begon de "wederopbouw".
Nu stoei ik weer met boomstammen en motorzagen...
Ik behoor blijkbaar tot de gelukkigen na zo'n ellende, maar ben er niet minder blij mee.
Dus Koen mijn jongen, ik ben bijna drieënzestig, maar still going strong.... ^-^


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Knieen

Bericht door Martin Outdoors »

Ah de ultieme bushcrafter . Als ik die nou eens mocht ontmoeten in dit leven Dieter dan kan ik daarna alles geleerd te hebben met alleen een scherpe zakdoek het bos in ;D

Ik heb een lichte hernia die niet de moeite waard is om behandeld te worden volgens de alleswetende artsen maar moet nog naar de 50 als het meezit, ondanks dat sleur ik zo nu en nog steeds zware oude spullen mee , hoe zwaarder mijn uitrusting hoe minder kilometers ik loop dat plan ik van te voren . (Dus veel verplaatsen lichte spullen , weinig verplaatsen zware spullen en dat plannen van te voren) simpel als dat.

Misschien heb je er wat aan.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Knieen

Bericht door Oude.Wilg »

Dominicus schreef:Leden

Het lichaam is aan slijtage onderhevig ,maar ik ga weer eens eens weekend wat doen.

De tijd dat ik 23 kg waarvan 10 liter schoonwater mijn rug droeg heb ik deze zomer afgesloten , en heb besloten op een natuurkampeer terein die gesloten is een paar nachten door tebrengen.

Nu is de vraag ,ben ik de enige 50 ruim plus die dit heeft ,ben je onder de 50 - heeft reactie geen zin .of je moet nu al met een rollator ^-^ ^-^ rond lopen

Nu ik dit zo terug lees is deze vraag bedoeld voor roel ^-^ en de oude wilg ^-^ dit lijken mijn heren op leeftijd van roel weet ik dat zeker .,no hart feelings ;-)

Dominicus
Hoi @Dominicus, wat heeft het ziekenhuis geconstateerd wat de oorzaak is, is het slijtage aan het kraakbeen, of andere oorzaken dat je last van je knieën hebt.
Wij zitten ook met gewrichten problemen, en gaan aan de slag daar wat aan te doen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Knieen

Bericht door Dominicus »

Heren

Bedankt voor de antwoorden ,ik zal met de begeleider hier een gesprek overvoeren.
En we gaan eens kijken wat de overheid hier aan wil bijdragen.

Dominicus


Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:26
Locatie: Uden

Re: Knieen

Bericht door DennisV »

door een brommerongeluk heb ik ook hele slechte knieen maar op zijn tijd een keer zitten en rust nemen doet wonderen!
ik ben 5 keer geopereerd aan mijn benen, links heb ik alleen de voorste knieband nog en rechts alleen de achterste rest is allemaal uitgerekt/gescheurd, het kraakbeen is ook niet super meer.

maar rust doet wonderen gewoon om de zoveel km even lekker zitten en genieten van de natuur! ;D


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Knieen

Bericht door Tim »

Dominicus schreef:Heren

En we gaan eens kijken wat de overheid hier aan wil bijdragen.

Dominicus
Hoe bedoel je?


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Knieen

Bericht door Roel »

Sterker nog Martin, je hebt niet eens een scherpe zakdoek nodig.... >:D
Gewoon gezond verstand, maar ja...vind dat nog maar eens tegenwoordig.... ;-)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Knieen

Bericht door Martin Outdoors »

Daar heb je helemaal gelijk Roel.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Knieën

Bericht door Oude.Wilg »

Kraakbeen slijtage ik heb eens gelezen dat men ook kraakbeen op de kweek kunnen zetten en later weer de extra kraakbeen weer terug kunnen zetten, of dat nog gedaan word weet ik niet omdat men steeds meer gaat bezuinigen, ten koste van de patiënt.
Maar osteoporose is wel wat aan te doen.

Niet dat het anderen zou helpen.
Zelf het ik ook knieën problemen, toen we in een acht hoge flat kwamen wonen had ik problemen om niet eens zware boodschappen de één hoog trap op te komen, we zijn voor de conditie de trappen gaan lopen en nu lopen wij vrij vlot de trappen acht hoog zonder buiten adem te zijn.
Voor de boodschappen één hoog hoef ik niet meer met de lift, zelf niet met negen pakken Bar-le-duc 2L verpakking 18 kg.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Knieen

Bericht door Martin Outdoors »

Heb je geen kraan ?...…. waterkraan .
Anders misschien een hijskraan ;D
Laatst gewijzigd door Martin Outdoors op 28 okt 2019, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Plaats reactie