Kan je regenwater drinken?

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re: Kan je regenwater drinken?

Bericht door rescue »

Dit plaatje had ik toch al eens laten zien ?

Afbeelding


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: Kan je regenwater drinken?

Bericht door thijmen1 »

dat gebeurd nog egt owk


Gebruikersavatar
Valknut
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 mei 2011, 12:26
Locatie: Eindhoven

Re: Kan je regenwater drinken?

Bericht door Valknut »

Ik mis in dat plaatje alleen nog die dooie bever die daar al een week of twee in het water ligt...  :-X

In het algemeen zal regenwater toch de voorkeur hebben. Schoon opgevangen en gekookt is dat wel het veiligst.  #014#

Toch nog even een waterpraatje:
Water is in ons lichaam niet meer, maar ook niet minder, dan hét transportmedium om zouten, mineralen, suikers, voedingsstoffen en afvalstoffen in-, door- en weer uit-  ons lichaam te transporteren. Over het algemeen kun je er van uitgaan dat hoe zuiverder (minder mineralen bevattende) het water is, hoe beter het in staat is om die transportfunctie te vervullen.

De mineralenhuishouding in je lichaam is zeker niet afhankelijk van het soort water dat je drinkt, die mineralen haal je voor 99,9%  uit je voedsel, niet uit je drinkwater!
Een mogelijk tekort aan mineralen (voedingsstoffen) als gevolg van bijv. overmatig transpireren bij grote inspanning in warm weer of bijv. door diarree, ontstaat door de onbalans tussen de inname van die mineralen en het versneld uitscheiden ervan.  ORS toedienen is een remedie daartegen.
Het drinken van water met een lage (regenwater, demiwater, condensaat, ...), of juist een hoge minerale belasting ("hard" water, mineraalwater, Belgischeflesjeswater, etc.) zal daar geen preventieve, negatieve of bevorderende invloed op hebben.

Biologisch is het een veel "lastiger" situatie.
Wat de ene mens dag-in-dag-uit prima drinkt, kan de andere mens op slag aan de drietel helpen. In NL zijn we niet veel gewend dus al rap van slag.
Het  "If it doesn't kill you, it'll make you stronger"  principe is hier zeker van toepassing!


Met een vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Kan je regenwater drinken?

Bericht door Oude.Wilg »

Een goede Topic vooral nu met een tekort aan grondwater door extreme droogte die ook nog eens gaan toenemen.
https://www.drinkwaterplatform.nl/regen ... rinkwater/
Als ik een groot oppervlakte zou hebben om regenwater op te vangen zou ik het ook in een grote vijver laten stromen met goed wat water zuivering planten en planten die waardevolle stoffen aan het water kunnen toevoegen, om het water te verreiken.
Ook kun je stoffen toevoegen om het water te verreiken en dat kan weer goed zijn voor de planten en leven in de vijver, zo kan je uitstekend water krijgen als drinkwater, en zeker voor de groenten/ fruit tuin.
Uiteraard kun je ook een beperkte hoeveelheid geschikte vissen in de vijver kunnen houden.

Een goed uitgekiende biologische water zuivering systeem is aardig waardevol, haalt alle schadelijke stoffen uit het regenwater en tijdloos.
Mocht je een waterput willen graven dat is de put goed met dit water te voorzien,
eventueel met een afsluitbare water gesloten circulatiesysteem af te maken, daarmee voorkom je stilstaand zuurstof arm water, en word het steeds verreikt en fris.

Ja, ik vind het best belangrijk om deze Topic nieuw leven in te blazen.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie