Bushcraft bos. Echt even lezen

Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Ik geloof best dat het geen verkeerd idee is, maar ik denk niet dat mensen veel geld gaan betalen voor iets wat ze ook gratis kunnen doen...
[/quote]

Ik denk dat meer mensen juist naar buiten gaan om te overnachten. Er zijn er een hoop die nu net doen of ze wekelijks in het bos liggen maar eigenlijk zien ze he illegale stukje spel niet zitten .
En voor die mensen is het juist fijn om voor een paar euro lekker hun ding te doen en s'nachts kunnen blijven.
Kijk voor een natuurkampeerterrein hoef het niet voor mij maar als het nu een gewoon stuk bos is waar de natuur zijn gang kan gaan zonder in te grijpen met misschien alleen een waterpomp dan zou ik er zeker wel eens naar toe gaan.  ;-)


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Vrijbuitert

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Herman"]En voor die mensen is het juist fijn om voor een paar euro lekker hun ding te doen en s'nachts kunnen blijven.[/quote]Dat zeg je nou precies goed, voor een paar euro. Alleen denk ik niet dat een campinghouder een investering doet om vervolgens €2,- tot €5,- p.p.p.n. te gaan vragen. Ga je boven die prijs uit, dan denk ik dat de kampeerterreinen van NTKC aantrekkelijker zijn...


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Dat zeg je nou precies goed, voor een paar euro. Alleen denk ik niet dat een campinghouder een investering doet om vervolgens €2,- tot €5,- p.p.p.n. te gaan vragen. Ga je boven die prijs uit, dan denk ik dat de kampeerterreinen van NTKC aantrekkelijker zijn...
[/quote]

En die hebben bijna allemaal een stook vergunning  ;D en deze wordt haast niet meer uitgegeven.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door lucien »

is het misschien niet een mooi terrein voor NTKC? dan word ik direct lid ;D
dan hoeft martins ook geen moeite er in te steken


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Een pan's hobby kok »

Dat zou ik ook wel willen maar ik denk het niet.  :-\


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
BJ
Berichten: 1097
Lid geworden op: 12 jun 2010, 10:47
Locatie: Assen

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door BJ »

@Martin:

Persoonlijk vind ik het een leuk idee en denk ik dat er best op kleine schaal behoefte aan is.
Ik zou zeggen houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen ook als het geen doorgang krijgt.
Ben benieuwd waar je tegen aanloopt in de deze wereld van regeltjes, vergunningen en bureaucratie.

@Forum leden:

Het moet mij toch even van het hart dat er, en niet alleen op dit topic, negatief gereageerd wordt op een enthousiast plan, voornemen of een goed bedoelde post. Neem nu dit topic, Martin vraagt/informeert of er belangstelling is voordat hij zijn nek uitsteek om e.e.a te realiseren.

We zijn nog maar een paar reacties verder en er wordt al over commercie, prijzen e.d gesproken en dat door sommigen ook nog in een m.i. erg negatieve bewoording. Ben ik de enige die er zo overdenkt en hebben "we" dit niet al eens eerder aan de kaak gesteld.

Een kritische opmerking of post moet echt wel kunnen maar dan wel graag genuanceerd.

Wie de schoen past..................

BJ
Laatst gewijzigd door BJ op 28 feb 2012, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.


"The best knife is the one you have with you when you need it."

De stilte is de allermooiste taal.........
die maar weinigen beheersen.
Gebruikersavatar
uglyrage
Berichten: 383
Lid geworden op: 14 aug 2010, 16:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door uglyrage »

leuk plan, als je het van de grond krijgt zeker het bezoeken waard hoor.


Groetjes; Geer.
Gebruikersavatar
Grizzlyberry
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 apr 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Grizzlyberry »

Een vrij bos in NL missen we, volgens mij. Zeker in de omgeving van Friesland...Ik vind persoonlijk het spel met de arm der wet minder fijn, net zo min als dat het voor mijn gevoel klopt dat je moet betalen voor iets wat een allemansrecht zou moeten zijn.  Ik vind juist bush craften en wild craften zo belangrijk omdat het buiten het economische syteem omgaat. Heeft niets te maken met beleid, vergunningen, keurmerken, bezuinigingen en budgetten.

Maar ja, met 17 miljoen mensen een heel klein stukje grond delen waar de een wil motorcrossen, de ander wil jagen, trimmen, hond uitlaten, etc.,etc. Klassiek vraag-aanbod verhaal. Daar hangt een prijskaartje aan. Of je betaalt ervoor om het dichtbij huis te kunnen doen, of je betaalt reiskosten om het in het buitenland gratis te kunnen doen.


Vrijbuitert

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Grizzlyberry"]Maar ja, met 17 miljoen mensen een heel klein stukje grond delen waar de een wil motorcrossen, de ander wil jagen, trimmen, hond uitlaten, etc.,etc. Klassiek vraag-aanbod verhaal. Daar hangt een prijskaartje aan. Of je betaalt ervoor om het dichtbij huis te kunnen doen, of je betaalt reiskosten om het in het buitenland gratis te kunnen doen.
[/quote]Dat Nederland te vol is, is al eerder beschreven. Maar vaak zie je dat veel mensen dit soort dingen combineren. Jagen en de hond uitlaten bijvoorbeeld, maar ook trimmen en de hond uitlaten. Scheelt al weer iets ruimte... ;D


Gebruikersavatar
Hedde
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2011, 22:26
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Hedde »

Ik zie zelf weinig toegevoegde waarde voor een nachtje tukken. Pit overal en heb nog nooit een boswachter gezien. Mocht het een keer gebeuren en mocht hij mij bekeuren, dan kom ik nog op steeds op een heel schappelijk bedrag per nacht!

Maar ik zie de toegevoegde wel voor workshops, groepssessies etc. Het zou helemaal te gek zijn om een natuurlijk terrein te hebben waar je gewoon met een groep aan de slag kon. Dus ja, als dat ook kan, goed initiatief dat ik graag steun.


"I'm stupid, but I know that I am stupid and that almost makes me smart."

mijn bosblog: www.maninbos.blog.com
mijn tekstbureautje: www.heddeopscherp.nl
Gebruikersavatar
Bushcraft
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2012, 18:43

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Bushcraft »

mooi idee, ik blijf dit volgen!


"The real voyage of discovery consists not in seeking new lands, but in seeing with new eyes"
(Marcel Proust)
Gebruikersavatar
Martins
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 feb 2012, 22:14
Locatie: Diffelen

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Martins »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, zo helpen jullie mee om zo goed mogelijk te bekijken in hoeverre het plan haalbaar gemaakt kan worden.
Ik heb veel reacties gelezen over de kosten, en een stookvergunning.

Je mag ervan uitgaan, dat als het plan doorgang vindt, we een groot bos hebben (22 hectare) waarin alles is geregeld. Maar dat is mijn probleem.
Ook wordt het geen verlengstuk van mijn natuurcamping, sterker nog, dit bos ligt 5 km. van mijn camping verwijdert.

Het doel is om in dit Bushcraftbos individueel je ding te kunnen doen, maar ook om vader en zoon, moeder en dochter weekenden, en groepsbijeenkomsten te organiseren. We kunnen dan elkaar helpen om bepaalde technieken te verbeteren of te oefenen.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden en wanneer jullie ideeën hebben dan hoor ik dat ook graag.

Tot zover even deze korte update.
We houden contact.


Winners are dreamers who won't give up
Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door rescue »

[quote="Martins"]
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, zo helpen jullie mee om zo goed mogelijk te bekijken in hoeverre het plan haalbaar gemaakt kan worden.
Ik heb veel reacties gelezen over de kosten, en een stookvergunning.

Je mag ervan uitgaan, dat als het plan doorgang vindt, we een groot bos hebben (22 hectare) waarin alles is geregeld. Maar dat is mijn probleem.
Ook wordt het geen verlengstuk van mijn natuurcamping, sterker nog, dit bos ligt 5 km. van mijn camping verwijdert.

Het doel is om in dit Bushcraftbos individueel je ding te kunnen doen, maar ook om vader en zoon, moeder en dochter weekenden, en groepsbijeenkomsten te organiseren. We kunnen dan elkaar helpen om bepaalde technieken te verbeteren of te oefenen.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden en wanneer jullie ideeën hebben dan hoor ik dat ook graag.

Tot zover even deze korte update.
We houden contact.
[/quote]

Goed idee.. ik zeg doen.


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
Gebruikersavatar
Kars
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 jan 2012, 12:57
Locatie: Hattem

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door Kars »

+1 Klinkt goed en ik ga er zeer waarschijnlijk wel gebruik van maken. Zeker als er ook een stookvergunning bij zit. Het is ook  nog eens in de buurt :D


Groeten, 
Kars
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bushcraft bos. Echt even lezen

Bericht door rude »

Vandaag de dag je schouders onder zo'n project willen zetten: respect!
Je terrein ter beschikking stellen van anderen, opdat zij daar hun gangetje kunnen gaan is lovenswaardig.

Om een weekend lang zonder enig probleem te kunnen doen wat je wil, daarvoor kom ik vanuit België, ook indien er een prijs voor moet betaald worden (dan koop ik maar een hebbedingetje minder).

Ik snap de tegenwind niet goed; er wordt een terrein ter beschikking gesteld, Martins wil hiervoor ettelijke malen naar het gemeentehuis rijden, rondbellen, zuchten en blazen,... en hij heeft het zelf nog niet gehad over geld dacht ik. ik zie niet in waarom de toegang tot het terrein gratis zou moeten zijn ( al is het maar voor de moeite die Martins (wil) doe(n)t  )

een terrein onderhoud zichzelf niet en er zijn bepaalde verplichtingen aan verbonden.

trouwens, ik heb even deze post opgediept na 120 dagen stilte, is er nog iets gepost of Martins het bos al dan niet kan terbeschikkingstellen?

greetz


Gesloten

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”