luchtbuks

Jagen, waarnemen
Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re:luchtbuks

Bericht door born2roam »

Inderdaad: dank aan de organisatie!

Was gezellig en leerzaam. De ZVA is beperkt tot ZVi, ziekte van INVESTEREN (dan praat ik het goed voor mezelf hehehehe) Veel te gevaarlijk ;-)

Nogmaals bedankt en tot gauw!

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:luchtbuks

Bericht door stekker »

Vandaag om 10 uur aan gekomen op lokatie waar wij hartelijk werden ontvangen door Klaasjan en zijn familie.
Na een korte kennismaking met de familie en deelnemers zijn we naar buiten gegaan waar een heuse schietbaan
was aangelegd met targets op resp.25 50 75en100 mtr.

Ook waren er diverse blikken,paaltjes,tennisballen op spiraalveren en andere attributen opgehangen.
Na een korte introductie over de wapens en veiligheid kon er begonnen worden met het schieten.

Klaasjan,Robjan en Jan hadden hiervoor diverse co2 buksen van verschillende kalibers meegebracht.
Hierdoor was het mogelijk om bvb staand of zittend te schieten al dan niet met bi-pod of opgelegd.

Om ongeveer 12.30 was de tafel gedekt en hebben we heerlijk geluncht met allerlei broodjes warm en koud belegd.
Na heerlijk stroopwafel ijs hebben we de moed opgevat om weer naar buiten te gaan,om toch nog even het
vergelijkend warenonderzoek af te ronden.

Na afloop no wat nagekaart onder het genot van een kop koffie afscheid genomen en huiswaarts gegaan.
Mijn conclusies van deze dag :  onderschat niet de kracht,accuratesse ende impact van co2 wapens.
                                            een bi pod is mi een meerwaarde ondanks het zeer geringe gewicht
                                            en als laatste is het mi zeer zeker mogelijk om hiermee ook groter wild met een schot   
                                            te vellen.

Tot slot wilde ik iedereen hartelijk bedanken voor deze mooie dag,zeker de moeder van Klaasjan!!!!

gr. theo

Ps. hier volgen nog enkele foto's


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:luchtbuks

Bericht door stekker »

Afbeelding


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:luchtbuks

Bericht door stekker »

Afbeelding


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:luchtbuks

Bericht door stekker »

Afbeelding


ps. met .50 kaliber niet geschoten,want dit mag niet in Nederland.(het indrukwekkende projectiel was wel aanwezig om een indicatie te geven van de afmeting)


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Klaas Jan
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 jan 2010, 23:23
Locatie: Omgeving Gouda

Re:luchtbuks

Bericht door Klaas Jan »

Hi Theo en de rest,

even een kleine noot bij je verhaal, het zijn geen CO2 buksen maar PERSLUCHT buksen
en luchtdrukwapens zijn toegestaan in elk kaliber, dus ook .50 ;D

Verder iedereen bedankt voor de gezellige sfeer, en tot gauw op een bushcraftweekend oid!

KJ


{Integrity is being good, even if no one is watching.}

{The reward for conformity is that everyone likes you, except yourself}
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:luchtbuks

Bericht door stekker »

Sorry KJ, bedankt voor deze rectificatie.Ik houd me dan alsnog aanbevolen om ook dit laatste kaliber
te testen,als zich hier in de toekomst een gelegenheid voordoet. ;D ;D

gr.theo


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
robjan

Re:luchtbuks

Bericht door robjan »

Hallo,

Net terug uit de schouwburg  ;-)

Mannen ik heb een erg leuke gezellige dag gehad !!
tevens wat dingen geleerd (zo even tussendoor!!  ;D )
De laatste kogels uit het plaatje ,daarvoor zal ik proberen om de buks de volgende keer erbij te hebben  O0.

Zelf ben ik vergeten de camera ten hand te nemen , gewoon doordat het gezellig ouwehoeren was  :-)
Dus ik geloof dat er niet meer fotos zijn .

Jan bedankt voor de meegebrachte koopwaar!!
Ook ik krijg hierdoor weer de drang om mn spaargeld op te delen tussen messen en bijlen  etc etc  :o

Ik zou haast roepen : dat doen we nog een keer , maar helaas ; om nu met 8 man op mn balkon te gaan schieten .....................................................dat zit er bij mij niet in .

Groeten Robert
Laatst gewijzigd door robjan op 27 mar 2010, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Jan

Re:luchtbuks

Bericht door Jan »

Johan en Hans hebben ook nog wat foto's op hun Hero resp Iphone staan.

Geen dank, jullie bedankt voor de klandizie!

Ook ik hou me aanbevolen voor nog eens een dagje schieten, mischien dat ik dan wel een ander kaliber kan meenemen.. ;-)

Groeten en hopelijk tot gauw.

Jan


Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 163
Lid geworden op: 27 dec 2009, 15:52
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re:luchtbuks

Bericht door Kees »

het was het wachten waard, ik heb er ontzettend van genoten gisteren, en ook leuk om de gezichten bij de naam te zien en gezellig te praten, maar nu begint het probleem pas echt, welk wapen gaat het worden en in welk kaliber??

KJ en RJ nogmaal bedankt voor de gelegenheid, hou me aanbevolen om het te herhalen, hopenlijk met eigen geweer tegen die tijd

Kees


Gebruikersavatar
hvm
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 dec 2009, 15:42
Locatie: Utrecht

Re:luchtbuks

Bericht door hvm »

Inderdaad was het zeer de moeite waard, dankzij KJ, RJ, Bram en zorgzame moeders.

Naar aanleiding van deze bijeenkomst overweeg ik (ook) een investering te plegen en denk hierbij vooralsnog aan een Weihrauch HW50S, tenzij iemand me van een ander model kan overtuigen. Perslucht is me voorlopig te prijzig, pompbuksjes lijken speelgoed en CO2 geeft weer afval en gedoe. Ik weet alleen ook dat als ik eenmaal een aanschaf doe, ik daarna geen afstand meer doe en het dus geen goeikope zut mag zijn  :-)

(HW85, HW95 lijken ook mooi maar zijn meteen stuk duurder - geld waard?)

Groet,

Hans


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: luchtbuks

Bericht door Calhovin »

Enige kans dat er ooit in de toekomst nog eens een dergelijke dag georganiseerd kan worden? Ik worstel al jaren met wat voor buks ik wil kopen, en online en boekenbronnen zijn niet echt verhelderend gebleken. Een proefondervindelijk middagje lood slingeren klinkt me dan ook als muziek in de oren  :-)


Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 apr 2011, 22:02
Locatie: Gemert

Re: luchtbuks

Bericht door Thom »

vandaag begonnen met de luchtbuks van mij opa opknappen,

Dit is ie, ik ben hem op dit moment uit elkaar aan het halen.

Afbeelding

Afbeelding

enzo ben ik hem aan het strippen. heel veel roest, hij is meer dan 35 jaar oud.

ik heb nu een aantal delen in de cola liggen, morge even kijken wat dat gedaan heeft.

Alleen nog even bedenken hoe ik het met de kolf ga doen, is het verstandig om hem te schuren en dan te olien oid??

als ik het model google krijg ik deze
Afbeelding


Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: luchtbuks

Bericht door Smallie »

[quote="Thom"]
enzo ben ik hem aan het strippen. heel veel roest, hij is meer dan 35 jaar oud.

ik heb nu een aantal delen in de cola liggen, morge even kijken wat dat gedaan heeft.

Alleen nog even bedenken hoe ik het met de kolf ga doen, is het verstandig om hem te schuren en dan te olien oid??
[/quote]

Zit er ook roest in de loop? want dan ken je volgens mij beter een andere loop aanschaffen.
Je krijgt de roest er nooit helemaal uit zonder de loop aan te tasten. Roest van buiten kan weinig kwaad, noem het patina en het staat stoer.
Ik raad je wel aan de kolf te behandelen, of je hem schuurt en hoe ver je hem schuurt en welke bescherming je erop doet is naar eigen smaak en inzicht. Zolang hij maar niet vettig wordt.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 apr 2011, 22:02
Locatie: Gemert

Re: luchtbuks

Bericht door Thom »

[quote="Smallie"]
Zit er ook roest in de loop? want dan ken je volgens mij beter een andere loop aanschaffen.
Je krijgt de roest er nooit helemaal uit zonder de loop aan te tasten. Roest van buiten kan weinig kwaad, noem het patina en het staat stoer.
Ik raad je wel aan de kolf te behandelen, of je hem schuurt en hoe ver je hem schuurt en welke bescherming je erop doet is naar eigen smaak en inzicht. Zolang hij maar niet vettig wordt.
[/quote]

nee van binnen is hij gelukkig nog helemaal zuiver, het hout moet ik nog even research na doen, want daar heb ik geen verstand van,


Plaats reactie