Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Stovemeister »

Hey Bushcrafters,

Ik ben van plan om binnenkort mijn Dutch Bivi bag weer eens uit te testen. Echter vroeg ik me af wat jullie doen met je schoenen.. Het lijkt me niet dat je deze aanhoudt in de Bivi i.v.m. al die blubberzooi. Buiten je tent plaatsen, ook onder een tarp, zorgt ervoor dat de schoenen door condensatie/regen/mist nat worden. Wat doen jullie hier tegen?

Groeten


Beweeg je in de buitenlucht! http://outdoorshore.com/
Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Viking »

Bedoel je de kl bivakzak met boogje?

Ik gooi alles er altijd in, ruimte zat..


Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Stovemeister »

Ja die bedoel ik :) Echt? :P Deze zomer heb ik geprobeerd me tas + gear erin te stoppen maar dat ging echt amper.. Misschien na een field test nog eens kijken ;) Tnx


Beweeg je in de buitenlucht! http://outdoorshore.com/
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Basel »

Ik hd altijd de XL versie bij die is net t stukje groter zodat mn tas er netjes in ging , ook gebruik ik mn tas deels als kussen.
Mijn schoenen zette ik altijd buiten of hing in ondersteboven aan een tak oid.


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Viking »

Gebruik de L versie, nog ruimte zat.. 30L Karrimor sf predator http://www.karrimorsf.com/predator/item/140-predator-30-lightweight-day-pack.html erin, schoenen kleding.. Wat los klein spul en klaar, ritsje dicht en regenen maar :D

In de winter bij vorst wel andere rugzak bij hoor, maar herfst,lente zomer prima te doen.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door HJ »

Ik zet meestal een tarp op voor een beetje leefruimte. De rugzak kan daar dan ook mooi liggen.
Kleding en schoenen gaan in de bivy zodat 't niet totaal klam wordt.


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
qjmb
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 sep 2012, 15:24

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door qjmb »

Gewoon onder de Tarp. Kleding gaat in de tas, schoenen ernaast. Meestal laat ik wel m'n trui eruit en in de bivi, mocht t koud worden dan heb ik m bij de hand;)
En als de onderkant van m'n broekspijpen nat zijn, dan laat ik die uit de tas om te "drogen"...
Heb in t begin wel m'n schoenen op stokken gezet, maat zonder schorpioenen zag ik er niet echt de meerwaarde van in onder een Tarp;)

Succes en groet
q


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door madman73 »

Iedereen heeft ruimte zat!
Shit, had ik dat maar. Ik zal eens kijken of ik een verkort exemplaar heb of dat ze gewoon niet zijn gemaakt vpor personen van boven de 2,00 meter!
Ik pas er (in de lengte) net in, her en der nog wat ruimte voor kleren, hoofdlampje, camelbag etc. De rest buiten onder de tarp. Schoenen op de kop op een tweetal stokken/haringen.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Trailtraveller »

2 stokken in de grond en schoenen ondersteboven oo de stokken (ongeveer 25 cm boven de grond.).
Geen probleem.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Wälderer »

Schoenen zet ik gewoon onder de tarp en prop bovenaan mijn reservepaar droge wollen sokken, deze zorgen nemen het vocht uit de schoen op en zorgen dat er geen condens/mist in de schoenen komt. 's morgens heb ik dan droge schoenen om aan te trekken en de sokken steek ik in de binnenzak van mijn jas, dan heb ik 's avonds droge warme sokken om aan te doen.


Take less, do more.
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="Wälderer"]
Schoenen zet ik gewoon onder de tarp en prop bovenaan mijn reservepaar droge wollen sokken, deze zorgen nemen het vocht uit de schoen op en zorgen dat er geen condens/mist in de schoenen komt. 's morgens heb ik dan droge schoenen om aan te trekken en de sokken steek ik in de binnenzak van mijn jas, dan heb ik 's avonds droge warme sokken om aan te doen.
[/quote]

zo doe het meestal ook.. met dat verschil dat ik mijn oude paar sokken gebruik en niet mijn schone.
als het errg nat en winderig wordt dan vouw ik alles in een ander zeiltje onder de tarp.


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Fetzl »

altijd tarpje om spullen onder te stallen... en om je 's ochtends aan te kleden als het regent


Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 feb 2016, 13:45

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Ernst »

Ik stop mijn schoenen altijd onder de regenhoes van mijn rugzak. Zo kan ik er snel bij, maar liggen ze toch droog.


Zegervr
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2017, 09:27
Locatie: warffum

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Zegervr »

ik heb een plastic zak in mijn bivakzak dan heb je ook geen modder in je bivakzak


Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Bivi bag + Wat doe je met je schoenen?

Bericht door Anneke »

Mocht het tegenzitten, dan kun je altijd nog even denken aan de drie mannen van Scott's laatste expeditie die in de zuidpoolwinter over het landijs vanuit het basiskamp naar een pinguinkolonie trokken om (voor de wetenschap!) enkele pinguineieren te bemachtigen. Overdag bonden ze hun rendierslaapzakken op de slede en vulden de opening met diverse spullen. Op die manier hadden ze als ze weer kamp maakten om te slapen in elk geval een beginnetje om in de (intussen natuurlijk weer stijfbevroren slaapzak) te kruipen en hem weer stukje bij beetje te ontdooien... Hun (bont)laarzen ginnen uiteraard mee de slaapzak in, anders konden ze daar nooit weer binnen afzienbare tijd in. Overigens verschilden ook toen al de voorkeuren... de één had liever de haarkant van de slaapzak buiten, de ander had 'm liever binnen.
En ja, het is gelukt een paar eieren weer heel terug te brengen ondanks de reis over het ijs!

Om een beeld erbij te krijgen: https://www.theguardian.com/uk/2012/jan ... rney-world


Plaats reactie