Uit de oude doos... Chaam 1

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Thabro

Uit de oude doos... Chaam 1

Bericht door Thabro »

......................
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Uit de oude doos... Chaam 1

Bericht door Alder »

Mooi daar ja!

Sawyer mini is inderdaad prima met zwaartekracht te gebruiken, de eerste keren ging ik er altijd op zitten, en dan was het richten in mn billycan. Was een heel werk, toen had ik ook alleen die kleine knijpzak die erbij zat. En voorfilteren door een millbankbag, ook nog een werk. Nu heb ik mn zwaartekrachtopstelling verbeterd, ik heb er geen foto van, zal ik eens maken.

Kortgezegt komt het hier op neer, het werkt echt fantastisch:

Bovenaan een Ortlieb 4liter waterzak. Die heeft een heel wijde dop, waaraan ik aan de binnenkant een koker met een voorfilter gelijmd heb, een vervanging voor de millbankbag.
Daaronder de sawyer mini, die past op het schroefdraad dat aan de buitenzijde van de Ortlieb dop zit.
Daaronder een klein stukje slang met zo'n platypus carbon filter, voor vermindering van geur, smaak en oplosbare stoffen.
Daaropnder een 3 liter waterzak, die koppel ik eraan via de drinkslang.

Ik vul nu dus mn 4 liter zak en die neem ik mee naar mn kamp. Daar hang ik het aan een boom, en door de slang van de waterzak is het hoogteverschil meer dan een meter. Dat geeft een flinke zuigkracht, en filtert dus lekker snel. En doordat het de waterzak inloopt geen gedoe met richten enzo.

Het weegt ook vrijwel niks meer dan mn oude opstelling met millbankbag en sawyerzak.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Uit de oude doos... Chaam 1

Bericht door Oude.Wilg »

leuk mooi maar de foto's vind ik matig, zie uit naar de volgende keer.
Deze foto een beetje opgewaardeerd.
IMG-20180325-220905.jpg
IMG-20180325-220905.jpg (957.76 KiB) 1386 keer bekeken


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie