Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
kas
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2013, 17:36
Locatie: Berlicum

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door kas »

Ik ben gegaan voor olive, aangezien ik mijn andere tassen ook in heb. De Ranger grijsachtige kleur lijkt echter ook wel interessant.


Gebruikersavatar
Arjendej
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 apr 2014, 19:11
Locatie: Groningen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Arjendej »

Beetje late reactie misschien, maar nog even over de Direct Action Dragon Egg rugzak;

Ik heb 'm eigenlijk al sinds ie beschikbaar is in EU, en hij ziet er nog als nieuw uit. Ik gebruik 'm letterlijk elke dag en neem 'm overal mee naar toe.. Werk, vrije tijd, kamperen etc.

Enige wat ik jammer vind is dat het handvat (van paracord) op een gegeven moment beetje los ging zitten. Daar naai ik nog wel eens iets anders voor. Paracord heb ik sowieso wel los in m'n tas bij me.

Voor mensen die nog twijfelen: Niet nodig. Gewoon kopen.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door lichtje »

Gisteren een klein bus tochtje gemaakt, eerst naar Leek een bezoekje aan "Waypoint" En toen een iets langere reisje met de bus en een klein stukje met de trein naar Ommen, naar Douwe's Dump. En dan merk je dat je niet met lege handen thuis zal komen.

Afbeelding

Mocht iemand wel beetje nieuwsgierig zijn wat we gereisd hebben hier een kaartje
http://travel.jrstudios.nl/2016/07/23/z ... zzn-qbuzz/


Afbeelding
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door J@siu »

Mooie gear en een leuke trip ... hoeveel Km's in totaal ??


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door lichtje »

Volgens de gpx tegen de 300KM, dat ia echt alles dus bus, trein rn lopend. Was wel erg leuk om te doen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door J@siu »

Erg mooie tocht ... 8-) enne thxs voor je respons ..


whonan
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2016, 22:29

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door whonan »

hier ook weer nieuwe dingen besteld. ben relatief nieuw dus moest nog veel verzamelen.

ik wil dus ook wel eens lekker slapen dus na veel lezen dit maar besteld.

verwacht het volgende week binnen te hebben
Bijlagen
DD_pack_combo_deal_green.jpg
DD_pack_combo_deal_green.jpg (96.31 KiB) 4926 keer bekeken


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door MichelVH »

Afbeelding

Deze ga ik van mijn verjaardagsgeld kopen, de Snugpak Softie Elite 4.
Zeker nette service van de Bushcraftshop, hij was niet op voorraad, dus even gevraagd. Hij antwoordde me dat hij 'm in huis gehaald heeft en 'm op voorraad houdt totdat ik jarig ben en ik mijn verjaardagsgeld heb :D .

Met 1950g kan die prima in de rugzak, en de pakmaat van 24x28 is ook wel nice :-) . Nou vraag ik me af: De stof is "Buitenshell Paratex Steelplate (extra beschermende buitenlaag), Binnenshell Paratex Light ( water- en wind beschermend) ", kan ik dan zonder bivakzak?

Iemand verder ervaring met deze slaapzak?


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Tim »

Michel,

Niet met die zak, wel met bivak. Gewoon doen. Heb je geen vocht, vuil ea op je slaapzak. Overdag afsluiten tegen creepy crawlers.

Ik doe zelfs mn matje in de bivak, zodat ie niet wegschuift. Ik gebruik meestal een dump USGI Bivi.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door MichelVH »

Thanks Carpy,

Ik en Sander wilden samen sowieso nog een bivakzak maken dus kopen hoeft niet :-) . Nu doe ik t meestal met een bouwmarktzeiltje als onderzeil, en de tarp erboven. Hangmat ben ik zat, kom er maar niet lekker in te liggen en krijg t ook altijd stervenskoud...


Vollgas Voraus!
VanNieuwpoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:58

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door VanNieuwpoort »

Om het vrouwtje mee te krijgen naar het bushcraftweekend moet ik een tentje aanschaffen :-X

Dit is de voorlopige keuze: (Eureka El Capitan 3)

Ook lekker in gebieden met veel gnatjes, knutjes, etc.


Gebruikersavatar
rahike
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2016, 12:59

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door rahike »

Als t goed komen er morgen 2 x Snugpak bergens tassen binnen gekocht hier bij bushcraftshop


Maurice

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Maurice »

Om Trump (usa first) blij te maken :

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-bar ... sheath.htm

Dream on...te duur en geen a2 staal....

Maarrr mooi ding, vooral dunner lemmet en vlakke convex


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door MichelVH »

Maurice schreef:Om Trump (usa first) blij te maken :

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-bar ... sheath.htm

Dream on...te duur en geen a2 staal....

Maarrr mooi ding, vooral dunner lemmet en vlakke convex
Precies mijn droom-Barkie!


Vollgas Voraus!
Maurice

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Maurice »

MichelVH schreef:
Precies mijn droom-Barkie![/quote]

Cool!!!


Plaats reactie