Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Als aanvulling op de veel bekeken post "Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.".

Deze post is ervoor wat je graag wilt kopen en of gaan gebruiken in de toekomst. Misschien zijn er al leden die het hebben en het al getest hebben of er een visie op hebben zodat je wat meer informatie krijgt over het product.

Om zelf gelijk maar te beginnen met iets wat ik heb gezien en waar ik benieuwd naar ben is het volgende;
Wat mij aanspreekt in de Swazi Ali-gaiters is dat ze gemaakt zijn van het hufterproof materiaal Keprotec® iets wat ik ook op mijn Lundhags broeken heb zitten en ben daar erg over te spreken.
Afbeelding
Link naar de website: http://www.swazi.co.nz/Online-Shop/Hats-Socks-Extras/Ali-Gaiters/


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door born2roam »

Hehehe.... mijn komende moment van zva

Hammock Gear Cuben Fiber Tarp.... waarom....  eeh.... reken de ounces maar naar de grammen en vergelijk met andere tarps ;-)

Afbeelding

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Maak me gek, mooi tarpje Johan. 142 gram niet verkeerd en ik dacht ik al licht zat met mijn Alpkit tarp van 500 gram.

Sowieso leuk materiaal wat ze hebben http://www.zpacks.com/shelter/hammock_tarps.shtml
Laatst gewijzigd door OVERLEVEN op 05 jun 2012, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
laro-jan

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door laro-jan »

Het eerste wat ik nu wil aanschaffen is een ottertail peddel.


Afbeelding


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Viking »

leuk topic!


Jan, is die peddel speciaal voor iets of?


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door lucien »

@johan krijg jij hem ook in die kleur? valt natuurlijk wel erg op in het bos ^-^

ik wil trouwens nog wat kleding kopen in mutlicam of groen
en natuurlijk messen.... ;D
en een hangmat, tarp, bijl eigenlijk nog te veel om op te noemen ;-)


Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door born2roam »

[quote="luciën"]
@johan krijg jij hem ook in die kleur? valt natuurlijk wel erg op in het bos ^-^
[/quote]

Better red then dead ;-)

@Iedow: vorm van de peddel en lengte van het blad maken dit een peddel voor de stuurman. Het vierkante blad is voor de motor voorin om kracht te zetten. Even kort door de bocht maar dat is wet zo'n beetje.

@Dennis: 500 gram... auw mijn rug hahahahaha. Zpacks tarp moet nog wel gesealed worden, Hammock gear niet, verder niet zoveel verschil. Trouwens leuk onderwerp.

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Ik ging laatst naar een kano centrum om een houten peddel te kopen te vervanging van de Ally peddel die ik bij de Ally kano heb.
Liep ik toch weg met de meest hufterproof uitvoering kunstof alu peddel omdat dat beter bij mij zou passen, ben ik dan zo lomp dat ze me geen houten peddel wilde verkopen  ???.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door born2roam »

ROTFL

Net als dive shop monkees heb je ook kano shop monkees en bushcraft shop monkees en .....

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

@Johan
Ja 500 gram is zeker zwaar, ik probeer al het vinger in mijn keel dieet te volgen. Ach ja als ik nu een 4 dagen opstap ga zit ik op 14 kilo met bijl en voeding en 1 liter water. Dus dat is goed te doen. Bij defensie was dat nog niet eens het gewicht van een dagrugzak.

Betreft het onderwerp; gear kopen of gaan kopen blijft ook een leuk iets. Denkt dat het een en ander elkaar leuk aanvult. Kijk je bij Jan zijn Topic wat je wilt hebben schrijf je het er hier bij.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
laro-jan

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door laro-jan »

@ Iedow, wat Johan schrijft.
En wat ik ook gehoord heb is dat een ottertail stiller is met paddelen omdat ze niet zo hard druppelen als je hem uit het water tilt...en verder vind ik het een mooi model en wil het gewoon is uitproberen ;D


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Viking »

Model/kleur is zeker mooi (houtproduct)

Toen ik laatst ging kanoen, zat ik dus ook lekker achterin, moest dus ook sturen.....Weet nu wel wat mijn vaste plek gaat worden in de kano ;D >:D


Pepperana
Berichten: 1560
Lid geworden op: 25 dec 2009, 14:05
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Pepperana »

[quote="born2roam"]
Hehehe.... mijn komende moment van zva

Hammock Gear Cuben Fiber Tarp.... waarom....  eeh.... reken de ounces maar naar de grammen en vergelijk met andere tarps ;-)

Afbeelding

Grtz Johan
[/quote]

+1 en leuk topic!!


The truth is stranger than fiction!
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door OVERLEVEN »

Deze wil ik ook gaan kopen de Spyderco Manix 2 black, ter vervanging van mijn spyderco tenacious. 



Afbeelding


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Gebruikersavatar
Ranger
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 jun 2011, 13:42
Locatie: Amstelveen

Re: Show je toekomstige bushcraft aanwinst, materiaal wat je graag wilt gaan kopen.

Bericht door Ranger »

Toch een aardige upgrade van je Tenacious, hij ziet er stoer uit dat zwart en de kwaliteit van het staal is beter. Mooi ding. Maar wat is dat 'knopje' voor net onder het mes? Tussen de schroeven in zeg maar...


Once you've sworn an oath to the Dutchman, there's no leaving it. Not until your debt is paid.
Plaats reactie