koop buschraft grond

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: koop buschraft grond

Bericht door Roel »

Bijna zes jaar geleden zijn we begonnen om 10.000 m2 te beplanten met bomen.
Nu, 3500 bomen verder, blaren en een zere rug, ziet het er al heel anders uit... ;-)
Wij hadden het geluk dat er een hectare landbouwgrond lag achter de boerderij die we gekocht hadden.
DSCF2742.JPG
DSCF2742.JPG (2.95 MiB) 5306 keer bekeken


TheBlackBear
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018, 23:38

Re: koop buschraft grond

Bericht door TheBlackBear »

Dat is hartstikke mooi, je eigen bush in je achtertuin !


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: koop buschraft grond

Bericht door Roely »

Pfff moeilijker dan je denkt
Omgeving Tilburg
Ik heb wel wat te rollen zeg maar.
Laatste perceel wat ik op het oog had kost 73 k. Zoveel grond was het helemaal niet bleek recreatie gebied.

Een ander mooi perceel, bleek aan de rand van het industrie terrein. Grrr nog 1 perceel ernaast en daarna industrie terrein. Leuk voor wat paardjes, maar wilde er zelf niet eens dood gevonden worden.

Dan hadden we in de familie twee prachtige percelen, van oudsher als belegging, speculerend op de uitbreiding van de efteling en de monorail. Naast het feit dat de ene favoriete dumpplek bleek te zijn voor xtc afval, bleken de beide percelen omgetoverd te zijn tot homo ontmoetingsplek. Beide omgeving blauwe meer Tilburg.
Als je internet bekijkt op cruise plek daar, het drukst bezochte plek met/tot bunker, was nou net ons perceel. Het andere perceel recht achter het blauwe meer, daar kwamen alleen wat verdwaalde homo's, maar des te meer stelletjes en boefjes afgaande op het aantal condoms en wiet en xtc afval. Dit perceel hebben we voor een symbolisch bedrag aan natuur monumenten gedaan. Die leijers hebben als dank het halve perceel gerooit. En het hout verkocht. Je kijkt er nu dwars doorheen.

Aldus mijn relaas, ik kijk al jaren met een schuin oog om wat bos te kopen, ik heb wat ruimte met mijn hypotheek maar kan niets vinden.

Ik heb best interesse in een gezamenlijke aankoop, eis wel plaatsing van een zee container, geen homo's en ruime afstand van snelwegen. Ik wil 50 k inleggen.

Groetjes
Roely


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: koop buschraft grond

Bericht door Roely »



Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Ik ben wellicht om te praten voor een vergelijkbaar bedrag.

Deze al gezien?
http://bostekoop.nl/bos-kopen/details/?id=337


Edit 1:
Betekend recreatiebos dat het toegankelijk voor idereen moet zijn?
Als ik een lap grond koop wil ik er een hek en het liefst ook nog een gracht omheen. :-X

Edit 2:
Volgens mij is een recreatie functie een mogelijkheid tot beperkte bebouwing.
Het betekend volgens niet dat ik “mijn” bos moet delen met dagrecreanten.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: koop buschraft grond

Bericht door ger010 »

Wow wat een ding zeg geweldig maar helaas
onbereikbaar voor mij :(

Mbt. dagrecreatie zou de mensen opbellen en vragen.
En anders bramenstruiken planten rond om net zo goed
als een hek :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Er staat een hek omheen. ;D

Afbeelding

Betreft dagrecreatie ben ik ook bang dat het effect heeft op de belasting die je mag betalen.
Natuur bos is onbelast kapitaal. Recreatie bos zou wel eens als tweede huis gezien kunnen worden en vallen onder box 3. :-(

Zal vanmiddag m'n accountant wel even bellen of hij er iets van af weet.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: koop buschraft grond

Bericht door Waidmann »

Recreatie is het doel ervan, je mag er dus recreatie doeleinden mee hebben. Als in een scouting, wandelclub, vogelhut, etc. beperkte bebouwing is inderdaad mogelijk.

Als je publiek moet toelaten is het een opengesteld bos.

Welke box het valt geen idee, wel nieuwsgierig! Het is grotendeels ook productiebos, dus dat zal wel belastingen inhouden ook voor bezit ervan terwijl je nog niks verkoopt.


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Wat een juridisch doolhof :o

In de APV van Tilburg staat het volgende:

Artikel 1. Begripsomschrijvingen.
In deze verordening wordt verstaan dan wel mede verstaan onder:
A.Weg:

1.de weg als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder b van de Wegenverkeerswet 1994;

2.de - al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke pleinen en open plaatsen, parken, plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten en aanlegplaatsen voor vaartuigen;

3.de voor het publiek toegankelijke stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en galerijen, welke uitsluitend tot voor bewoning in gebruik zijnde ruimte toegang geven en niet afsluitbaar zijn;

4.andere voor het publiek toegankelijke, al dan niet afsluitbare stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en galerijen; de afsluitbare alleen gedurende de tijd dat zij niet door of vanwege degene die daartoe naar burgerlijk recht bevoegd is, zijn afgesloten.



Het terrein zou dan beschouwd worden als een weg.... ???
In dat geval gaan we naar nationale wetgeving.


artikel 15 van de Wet op de Openluchtrecreatie
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten kampeerterreinen waarvoor een vergunning, vrijstelling of ontheffing als bedoeld in artikel 8, eerste onderscheidenlijk tweede lid, of een ontheffing als bedoeld in artikel 13 is verleend, behoudens voor zover bij verordening door de gemeenteraad afwijking van dit verbod is toegestaan voor het plaatsen of geplaatst houden van ten hoogste vijf kampeermiddelen gedurende korte perioden.
2. In afwijking van het eerste lid kan bij verordening het plaatsen van één kampeermiddel voor eigen gebruik door de eigenaar van een terrein voor langere perioden dan bedoeld in het eerste lid, worden toegestaan. Daarbij kan tevens worden bepaald dat het is toegestaan tijdelijk bij dat kampeermiddel ten hoogste twee andere kampeermiddelen voor eigen gebruik te plaatsen.
3. Bij verordening als bedoeld in het eerste lid, kan niet worden toegestaan het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen ten behoeve van recreatief nachtverblijf op terreinen aansluitend aan of behorende bij kampeerterreinen als bedoeld in het eerste lid.

Artikel 8
1. Het is verboden zonder vergunning van burgemeester en wethouders een kampeerterrein te houden.
2. Van het verbod, bedoeld in het eerste lid, kunnen burgemeester en wethouders vrijstelling of ontheffing verlenen voor: a. het houden van de kampeerterrein voor ten hoogste tien kampeermiddelen; b. het houden van een kampeerterrein door een organisatie met een doelstelling van sociale, culturele, educatieve of wetenschappelijke aard ten behoeve van eigen doeleinden of c. het houden van een natuurkampeerterrein dat voldoet aan door Onze Minister gestelde regelen.
3. In afwijking van het tweede lid, onderdeel a , kunnen burgemeester en wethouders voor ten hoogste de periode van 15 maart tot en met 31 oktober in elk kalenderjaar, het aantal toe te laten kampeermiddelen verhogen tot ten hoogste vijftien.
4. De regelen, bedoeld in het tweede lid, onderdeel c , hebben in ieder geval betrekking op het soort en het aantal toe te laten kampeermiddelen, de periode gedurende welke deze kampeermiddelen op het terrein aanwezig mogen zijn, alsmede op de inrichting en het gebruik van het kampeerterrein.

Artikel 13
1. Onverminderd het bepaalde krachtens artikel 14 kunnen burgemeester en wethouders ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in artikel 8, eerste lid, voor het gelegenheid geven tot het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen buiten de in artikel 8, eerste of tweede lid, bedoelde kampeerterreinen, door groepen uitgaande van een vereniging of andere organisatie met een doelstelling van sociale, culturele, educatieve of wetenschappelijke aard, gedurende een in de ontheffing aangegeven korte, aaneengesloten periode.
2. Het bepaalde in de artikelen 11 en 12 is van overeenkomstige toepassing.



Artikel 8 Lid 2. Sub b lijkt me dan de beste mogelijkheid.


Ik heb zojuist per email contact gezocht met de verkoper. Wellicht weet hij-zij meer te vertellen over de ontheffingen en mogelijkheden van het terrein.


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Vergeet bovenstaand bericht.

Het is geen weg.
Het is een privé terrein met een woonhuis voor recreatieve doel einde.
Dus je mag er slapen, desgewenst ook in de tuin. ^-^
Maar permanente bewoning mag niet.
Het gebouw is behoorlijk vervallen en mag gerenoveerd of vernieuwd worden.

Ik draaf even door in mijn fantasie:
Afbeelding


Er mag ook nog een gebouw voor materiaal opslag en aggregaat gebouwd worden.


Huidige eigenaar is volgens mij TWM Gronden bv
De makelaar is http://www.p-bmakelaars.nl/aanbod/wonin ... selpad-20/
Er is een vereniging van eigenaren maar volgens mijn geen verplichte deelname. http://verenigingtgeregt.blogspot.com/

Het gebied valt onder Stadsbos013 en de gemeente heeft hier plannen voor maar komen niet echt van de grond.
Er staat een MTB route gepland maar die loopt niet over "mijn" grond. http://www.stadsbos013.nl/initiatief/mountainbikeroute

Ik word steeds enthousiaster. ;D


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: koop buschraft grond

Bericht door ger010 »

Ik vrijwillig mezelf om te komen helpen
(als ik ook af en toe van je bos gebruik mag maken ^-^ )

Ben sterk in:
koffie drinken
bier drinken
en slopen he he he


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Ik weet al een leuk klusje voor je.


Het perceel staat in een waterwingebied.
Geen idee hoe het nu zit met de afvalwaterlozing maar een riool aansluiting is er niet.
Een septic tank is een IBA klasse 1 en waarschijnlijk te laag voor in een waterwingebied.

Dus ik zat al te denken aan een helofytenfilter. (= IBA klasse 3A)


Zin om ff 10 kuub grond te komen verzetten? >:D


Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: koop buschraft grond

Bericht door Mosseltje »

Ondertussen contact met de makelaar en die loopt nu weer te twijfelen of je er mag slapen..... ???
Hij heeft de vraag bij de eigenaar neergelegd.

Heb zelf die vereniging van bosbeheerders ook maar aangeschreven met de vraag of overnachten toegestaan is / gedoogd word.

En vervolgens bedacht ik me dat ik maar beter meteen de gemeente kan benaderen.
Dus een officieel contact met team vergunningen aangemaakt. (Zaaknummer 1132749)


Wat een werk allemaal, haha


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: koop buschraft grond

Bericht door ger010 »

Mosseltje schreef:Ik weet al een leuk klusje voor je.


Het perceel staat in een waterwingebied.
Geen idee hoe het nu zit met de afvalwaterlozing maar een riool aansluiting is er niet.
Een septic tank is een IBA klasse 1 en waarschijnlijk te laag voor in een waterwingebied.

Dus ik zat al te denken aan een helofytenfilter. (= IBA klasse 3A)


Zin om ff 10 kuub grond te komen verzetten? >:D

Geen probleem ik ben er bij !!!
(kan wel ff duren hahaha)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: koop buschraft grond

Bericht door Tim »

Mosseltje schreef:Ik weet al een leuk klusje voor je.


Het perceel staat in een waterwingebied.
Geen idee hoe het nu zit met de afvalwaterlozing maar een riool aansluiting is er niet.
Een septic tank is een IBA klasse 1 en waarschijnlijk te laag voor in een waterwingebied.

Dus ik zat al te denken aan een helofytenfilter. (= IBA klasse 3A)


Zin om ff 10 kuub grond te komen verzetten? >:D
Niet te moeilijk, gewoon een compost toilet. En de resten 1x per jaar uitstrooien of afvoeren. VEEEEEL goedkoper en geen eisen aan te stellen. Je voert immers alles af, dan hoeft het ook nergens aan te voldoen.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”