Mondkapjes tegen Corona?

EHBO, thuis of in het veld
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Waidmann »

Martin Outdoors schreef:Tijd besteden aan vrienden en familie Waidmann ? Hehe
Face tijd ja lol.
Familie in hetzelfde huis en de rest inderdaad met inachtneming van de spelregels hehe :D M'n vriendin is overigens niet altijd blij, nu loop ik binnen te stinken in plaats van dat ze me kwijt is


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Waidmann"][quote="Martin Outdoors"]Tijd besteden aan vrienden en familie Waidmann ? Hehe
Face tijd ja lol.[/quote]

Familie in hetzelfde huis en de rest inderdaad met inachtneming van de spelregels hehe :D M'n vriendin is overigens niet altijd blij, nu loop ik binnen te stinken in plaats van dat ze me kwijt is[/quote]


;D ;D ;D Lol !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dominicus »

Mee eens , mijn hoofd heeft al twee tochten voorbereid maar de kano verhuur is ook op slot.
Mijn man is daar wel gelukkig mee .

Dominicus


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dabberty »

Het begint vervelend te worden qua hikes. Drie lange weekenden zijn er al afgezegt, en het ziet er naar uit dat mijn 8 daagse tocht begin juni ook niet door gaat.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Tim »

Dabberty,

Dan ga je toch alleen weg?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dabberty »

Nee, omdat die geplande week m'n vrouw d'r strand vakantie in Italie met schoonfamilie & ons zoontje verplaatst wordt, kan ik dus ook niet weg.
En ik vind elke avond bij een kampvuur tegen jezelf aan lullen niks aan.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Roely »

Heb je het meegekregen.
Internationaal veel lof over de Nederlandse aanpak en huidige cijfers ;D

En dat zonder mondkapjes op straat 8-)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dabberty »

Heb het nieuws even gelezen, maar kan nergens vinden dat NL enigzins lof heeft gekregen. Heb je een linkje ?

Kan wel vinden dat in sommige landen bepaalde dingen soepeler worden, hier ook weer.
Spanje verplicht mondkapjes voor bepaald soort werk dat weer mag, oostenrijk verplicht mond kapjes in publieke ruimtes en openbaar vervoer, etc.

Huidige stats, het liegt er niet om:
Slowakije bevestigde infecties: 769 // doden: 2
Tsjechie bevestigde infecties: 6059 // doden: 147
Nederland bevestigde infecties: 26551 // doden: 2823
(en nee, die cijfers hebben extreem weinig te maken met km/per persoon)

In Tsjechie is het grootste meerendeel vanuit Italie overgebracht. Noord Italie is erg populair voor wintersport bij de Tsjechen.
Gelukkig greep men snel in hier.
De Slowaken hebben zelf hoge bergen, dus die waren niet echt veel in Italie. Voor de rest is daar ook vrij snel ingegrepen.
En Nederland, tsja, nadat het al ruim aanwezig was in NL, werd er besloten om geen handjes schudden. Die Rutte toch ook met zijn grapjes.
En maar blijven beweren dat er niks aan de hand is, is maar een griepje, etc. Kan allemaal wel, maar toch zijn er bijna 3000 mensen voortijdig gestorven, en een hoop gezonde mense flink ziek (geweest).
Je kan me niet wijsmaken dat als in NL ook serieus was ingegrepen, en op tijd, dat het dodental en zieken niet een stuk lager had kunnen zijn.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Flecktarnmann »

Het is ook maar een griepje, alleen is het een geheel nieuwe vorm waar niemand immuun tegen is en die veel besmettelijker is. Het merendeel van de mensen die overlijdt aan corona is oud en/of heeft al problemen met de gezondheid (obesitas, hart & longaandoeningen etc). Dit word echter heel leuk niet in de media verteld, want "iedereen die aan corona overlijd, overlijd ook aan corona". Dat ze van te voren al ziek waren maakt niks uit.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Martin Outdoors »

Nja , men is bang dat als iedereen tegelijk ziek word de economie een te grote klap krijgt en de nationale veiligheid in gevaar komt.
Logisch als iedereen van de sirene verenigingen en defensie tegelijk met koorts op bed ligt dan is het hek van de dam .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dominicus »

Ik mag bv beroepshalve in zorg centra en plaatsen waar veel mensen zijn iets controleren, ook bij beroeps groepen die van belang zijn .
Het is ongelooflijk maar bij en op die plaatsen denken facelitair managers en afdelingshoofden dat ik boven alles sta,en geen verspreider kan zijn.
Grappig is ook dat je in een winkel bv een bakker 1.5 mt uit mekaar moet staan ,maar achter de toonbank werken mensen op elkaar lip werken maar achter een plastic scherm zich veiling wanen.

Je ziet dus dat winkel medewerkers een familie zijn en de veiligheid daar gewaarborgd is, ook al komen ze niet uit het zelfde huis.

Maar een mondkapje zal alles tegenhouden , maak dat de kat wijs.
Kijk om je heen bv na de boodschappen zie je mensen hun handschoen uittrekken en ze raken allemaal de buitenkant aan kijk hoe mensen op elkaar reageren ,en je snap meteen dat wat hier in Nederland gebeurt heel apart is

Dominicus


Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Hooger »

1,5 meter is nog zo'n dingetje. Ik vraag mij af hoe ze aan die regel komen. Wat ik er van begrijp dat het virus tot 3 uur kan overleven in een aerosol (heel klein zwevend druppeltje) Deze druppeltjes kunnen bij ademhaling vrijkomen en zweven vaak nog een tijdje in de lucht. vergelijk het met de condens die je krijgt als je uitademt met koud weer. Deze druppeltjes vallen niet als baksteentjes uit de lucht binnen 1,5 meter. Ze blijven mede door turbulentie (beweging in de lucht vergelijkbaar met een wervel achter een auto op een zandweg) wel een tijdje hangen. Zeker in kleine ruimtes (wat is klein) een mogelijke besmettingsroute. 1,5 = veilig? Ik vraag het mij af.
Ik begrijp de overheid wel als je dit soort dingen aan een groter publiek wilt uitleggen ben je er niet met simpele regels. 1,5 met name bedoeld om te voorkomen dat de IC's overstromen en dat lijkt nu te lukken. Maar voel je je veilig met 1,5 meter?......... :-\


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dabberty »

@ Hooger, 3 minuten maar in de lucht in zo'n druppeltje..
@ Koen, nooit heeft iemand ergens geschreven dat een mondkapjes alles tegenhoud. Dat is de kunst van goed lezen en begrijpen.
Maar alles kleine beetjes helpen wel.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Dabberty »

@ Roely, ook vandaag niks gezien over hoe NL geprezen is voor de aanpak.
Wel staat deze online vandaag:

https://www.nu.nl/coronavirus/6044797/n ... demie.html


Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Re: Mondkapjes tegen Corona?

Bericht door Hooger »

Dabberty schreef:@ Hooger, 3 minuten maar in de lucht in zo'n druppeltje..
Bronnen zijn het niet eens dus. Ik ga er even vanuit dat je betere bronnen hebt. Het gaat om de gevolgen.

Niet binnen 3 minuten de zelfde lucht delen als de persoon voor je in de rij ::) of door de zelfde deur lopen. :-\ zou dan een goede aanvulling op de 1,5 meter regel zijn.

Even overdenken wat dit voor gevolgen zou hebben. ;-)


Plaats reactie