MSR MiniWorks waterfilter

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Sgt_Bear

MSR MiniWorks waterfilter

Bericht door Sgt_Bear »

Vorig jaar heb ik, in een vlaag van verstandsverbijstering, de MSR Miniworks waterfilter gekocht.
Deze is meegegaan op div. Survivaltochtjes naar de ardennen.

Het pompen gaat vrij zwaar en dit betekent dat je veel zwabbert met het apparaat.
Als je een losse opvang bak hebt betekent dit dat er meer overheen gaat dan er in.
Ook de aanzuigende slang is vrij kort waardoor je je aanzuiging en opvang gedeelte dus altijd vlakbij elkaar moet hebben wat niet handig is.
Een Nalgene fles kan er aan vast geschroefd worden, dat heb ik dus gedaan, wat weer als nadeel heeft dat naast het vrij zware pompen ook het apparaat steeds zwaarder wordt.
Maar goed, daar is allemaal mee te leven als je een compacte filter wil.

Waar wat mij betreft niet mee te leven is is dat de filters al héél snel verstopt raken en de keramische filter in het veld nauwelijks te reinigen is.

Hoewel we de MsR geheel conform de voorschriften hebben gebruikt werden we op onze eerste trip met het apparaat allemaal ziek.
Eenmaal terug thuis het ding helemaal nagekeken (conform voorschrift) en gesteriliseerd.

Op de volgende trip, hetzelfde verhaal, allemaal ziek.

Aangezien ik toch al een gezonde afkeer heb van moderne gadgets en meer een old-school survivalfanaat ben, hebben we hierop dit nutteloze apparaat ritueel gesloopt.
En gaan we gewoon weer op de oude toer, zélf filteren of koken.

Conclusie: duur en nutteloos


Gebruikersavatar
Stijn Smits
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2010, 07:19
Contacteer:

Re: MSR MiniWorks waterfilter

Bericht door Stijn Smits »

hmmmm oke,

Dat is jou ervaring.

Ik heb dat apparaat al een aantal jaren en tot nog toe is het altijd goed gegaan.

Het filter raakt soms inderdaad vrij snel verstopt maar even het filter opschuren met het bijgeleverde sponsje verhelpt dat eigenlijk altijd.

Ziek geworden ben ik er nog nooit mee en ik heb toch al op diverse plekken het water gebruikt.

Mijn Conclusie: Werkt goed en een topding


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: MSR MiniWorks waterfilter

Bericht door Karl »

Tip: Katadyn pocket. 700 gr. Lichter dan een liter water  >:D


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Sgt_Bear

Re: MSR MiniWorks waterfilter

Bericht door Sgt_Bear »

Ja iedereen heeft zo zijn eigen ervaring hé. Geld voor alle reviews.
Op de hikingsite kwam ie er ook niet best van af.
Denk ook dat het er erg aan ligt wat voor soort water je filter, maar ik vertrouw het ding voor geen meter. Ga ook geen ander type meer kopen, gewoon ouderwetse manier werkt nog het best naar mijn mening.


Plaats reactie