Edelrid Hexon Multifuel

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door janvanloon »

Na al diverse branders wilde ik iets degelijk. Na wat wikken en wegen kreeg ik hem van vrouwlief voor de verjaardag.  O0
Me HAPPY  :D

Edelrid Hexon Multifuel
Het site verkoop praatje:
De HEXON Multifuel behoort met zijn 220 gram tot een van de lichtste branders in zijn klasse. Deze brander onderscheidt zich door zijn compactheid en veelzijdigheid. Verdere voordelen zijn de inklapbare pan steunen en standaard., die de HEXON Multifuel een stabiele basis geven op de grond en ook voor de pan. Zijn zeer solide bouw zorgt voor makkelijk gebruik en onderhoud, hierdoor is een lang leven gewaarborgd. Doordat de brandstofpomp is gemaakt van een aluminium legering van zeer hoge kwaliteit, is hij bruikbaar onder alle temperaturen. Wordt geleverd met een brandstoffles, pomp, onderhoudskit, windschild en foedraal.


De Brander werkt op gas, benzine en kerosine. Ik heb momenteel Coleman fuel erin ( deze stond hier nog ).
Kooktijd 1L: 3,1 min Dit staat terug te vinden op de meeste site’s en tot mijn eigen verbazing klopt dit. 3 min voor 1 L water aan de kook te brengen.
Als eerste is het aansluiten. Dit gaat zeer gemakkelijk, de flexibele slang is direct aan te sluiten op een gasblikje of de brandstofpomp.
Hij heeft drie beugels die je kunt uitklappen. Deze zijn ook snel te verwijderen voor de trangia kookset. Dan moet u wel de tradaper, (12 euro met een gewicht van 25gr erbij kopen).
Na de druk op te bouwen ( door een 10 keer te pompen ) gas even opzetten en dadelijk terug dicht draaien. Dan spuwt hij een beetje benzine uit. Dit steek je aan als de vlam bijna verdwenen is ( voorverwarmt ) kunt u de brander aanzetten.
Om hem uit te zetten: knop op UIT zetten en gewoon de fles omdraaien ( dan zit er geen benzine in de darm bij het los koppelen ).
Ik gebruik hem nu samen met de trangia kookset ( een complete kookkit ) en geen windscherm nodig. De brander ( zonder de benzine fles ) past ook mooi in de trangia.


Als minpunt: Wat een lawaai!!!
Een zeer goede brander bij rond de 120 euro.

Edelrid adapter Vantikartuschen
Dankzij deze adapter (75gr)
Passen alle merken gasflesjes gebruiken op de brander. Voor 13 euro heb ik deze er dadelijk erbij genomen. Je bent niet meer afhankelijk van andere merken. Yeps die Campingaz busjes, nog leuker is dat je die camp bussen nu eindelijk kunt gebruiken met alle andere dingen ( in mijn geval een lamp/gas brander ) zoals de branders van MSR, Coleman, Edelrid en Primus.
Bijlagen
DSC02320.JPG
DSC02320.JPG (139.24 KiB) 1793 keer bekeken
DSC02321.JPG
DSC02321.JPG (150.91 KiB) 1793 keer bekeken
DSC02314.JPG
DSC02314.JPG (148.63 KiB) 1793 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door janvanloon »

en:
Bijlagen
DSC02325.JPG
DSC02325.JPG (162.7 KiB) 1792 keer bekeken
DSC02322.JPG
DSC02322.JPG (159.52 KiB) 1792 keer bekeken


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door b2b »

Mooie set Jan, veel plezier ermee.

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door Sander2000 »

Thanks voor de review, ziet er gaaf uit !


tzrfreak
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:28

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door tzrfreak »

erg mooie set! ;-)


"Denk alleer gij doende zijt doende denk dan nog"
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door Een pan's hobby kok »

stoer ding hoor.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: Edelrid Hexon Multifuel

Bericht door Teacher »

Knap spul


Afbeelding
Plaats reactie