The north face tent, welke ??

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

The north face tent, welke ??

Bericht door Basel »

Dag mensen
Ik ben opzoek naar ervaring / kennis over the north face tenten,
Ik mag vanwege een garantie geval een nieuwe tent van the north face uizoeken van ong. 200 /250 euro , hebben jullie aanraders ?
Alvast bedankt !

gr basell


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: The north face tent, welke ??

Bericht door oud deelnemer 4 »

Hoi, ik heb nog altijd goede ervaringen opgedaan met tenten van TNF
In de tijd dat ik nog actief in de bergsport bezig was heb ik diverse TNF tentjes gehad
te beginnen met 2 keer een TNF VE 25 tentje, prima tent maar na 2 jaar in de bergen gebruik op de diverse toeren wordt het buitenzeil harder door de UV instraling waardoor kans op scheuren groter wordt.
waterdichtheid blijft echter prima behouden totdat er daadwerkelijk een scheurtje zich voordoet.
het grondzeil is prima maar niet echt geschikt voor vochtige bosgrond, een onderzeiltje is dan noodzakelijk (zeiltje zonder weekmaker) TNF heeft daarvoor speciale footpints.
Daarna een grotere tent in gebruik gehad . de TNF 4 Season Ambition 35 tent. hetzelfde verhaal als hierboven. na veel gebruik is hij nog steeds in orde, regelmatig een nieuwe siliconen spray erop zorgt ervoor dat hij als nieuw blijft functioneren.
het enige nadeel is dat de 'ruitjes' van plastic in het buitendoek op den duur ondoorzichtig worden.
als laatste nog een klein tentje de Triarch Tent van TNF in gebruik gehad. deze is minder... de rits begaf het en na mijn vorige tent ervaringen was deze erg klein.

let wel.. dit zijn allemaal ervaringen van oudere modellen van TNF, hoe de nieuwe modellen zijn... geen idee :)


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: The north face tent, welke ??

Bericht door Cobber »

Ikzelf heb ook meerdere TNF tenten gehad..
ook een geweldige Ambition 35 toen ik nog met de Missis was...veel plezier aan gehad. Deze is na jaren nog steeds in gebruik. Heb hem weggegeven aan een familie die er erg content mee is. Wel kom ik aldoor tegen dat de tentstokken na jaren spontaan breken/erosie. geen idee of zeewater er mee te maken heeft.

Verder 3 Tadpoles gehad..deze tent vond ik geweldig. Mijn zus heeft er ook één. en veel kajakkers vonden het schijnbaar ook een goede tent want kwam ze veel tegen.
De eerste twee zijn na intensief gebruik met pensioen. ook hier is de tentstok een groot euvel.
De derde Tadpole was erg slecht gemaakt..was één met donkerblauwe buitentent. Alle naden en geplakte delen vielen al heel snel uit elkaar.....kortom DRAMA!

Anyway misschien dat ze nu wel weer goede kwaliteit maken..geen idee.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Plaats reactie