nessmuk

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

nessmuk

Bericht door janvanloon »

Ik heb een mes laten maken zie topic: http://forum.bushcraftnederland.nl/http://forum.bushcraftnederland.nl//viewtopic.php?t=4

Een foto doorgemaild en erbij gezet dat het mes 31 cm en 4 mm dik moest zijn en van carbon staal.
En de mededeling wat zoiets zou kosten en hoe lang het zou duren.
het kostenplaatje was 250 euro. 125 vooraf te Betalen. En 3 weken wacht tijd. Mooie prijs maar dat mag voor een mooi mes. Een chopper tot skinner dus een all round mes.

Er werd onmiddellijk een topic over de vorderingen van het mes. Super!
Echter was het eerste mes mislukt , geen probleem voor jan hij begon gewoon opnieuw
Na een tijd krijg ik de foto te zien dat ie klaar is. Mooi zwart groot mes.
Hij komt aan en ik stuur onmiddellijk naar jan “ knap werk, ziet er goed uit”.
De zelfde dag naar buiten, het mes uittesten…
Ok… de zwarte coating was er niet op maar ja… de voorkant van het mes was scheermes scherp… de rest niet. Dus niets uittesten en terug naar huis.  Lekker kl dus besluit ik hem zelf te slijpen met de nodige sporen . Wat me totaal niets uitmaakt want een mes gebruik je. tijdens het slijpen valt het op dat de afmetingen niet kloppen.
21.5 cm??  Ik  mail dit ook naar jan dat hij dus niet scherp was en dat de afmetingen niet kloppen.
Eerst word er ontkend dat hij niet overal scherp is… kan niet! Enkele mails later word er toegegeven dat de snede dikker is gelaten als gebruikers mes. ( het was 1 mm die ik aan het handvat heb weggeslepen ). Over de lengte; die mail heeft hij nooit gehad nogtans was op die mail de prijs berekening gemaakt  ik heb idd de template goed gekeurd zonder te letten op die meetlat erbij… maar dan nog. 21.5 is zelfs nog te klein afgaand op die meetlat
Ik heb wel de aanbieding gekregen om het mes terug te sturen dan zou hij bij geslepen  en uitgedunt worden met de edge pro.  Maar sorry… ik ga niet opsturen om te slijpen… dat was van het eerste moment juist gedaan moeten worden.
De  vorm is super , goed handvat ( goede grip ). Maar hij is te klein gemaakt… na een hoop heen en weer gemail word er gesproken over een groter mes zoals het topic zegt en ook de originele template waar ik goed keuring voor gaf… het antwoord hierop???  “dat was volgens mij van de eerste die ik gemaakt heb.”  wanneer ik het model uitgeslepen heb dan werk ik het continu bij”
Trouwens 31 cm is volgens jan geen werk mes maar een korte machete… ( terwijl hij voor zichzelf een grote maakt die hij als chopper wilt )

Nu heb ik het mes meegenomen naar een weekeinde…  voor te gebruiken en te laten beoordelen. de mensen die ik ken waren super benieuwt naar de nestnuk. “ verdorie ik had em groter voorgesteld zo op foto ( van het forum ) af te geen”, “ wouw valt die tegen”, “250 voor dat???” . Het extra slijpen( thx to teacher) heeft geholpen. Maar choppen is ie te klein voor. Gebruik je em met je vuurstaal ( FERROROD) blijven en kleine bramen achter op de bovenzijde van het mes. Nooit gehad met enzo of f1.
Het laatste mail verkeer: had je hem dadelijk maar terug moeten sturen (zonder natuurlijk te gebruik he ) . ik vraag me af… als je een mes niet gebruikt… hoe weet je dan of hij goed is of niet?


Mijn mening… het mes is geen 250 euro waard! Hiervoor kun je beter esee of f1tjes kopen.
Enkele punten:
1 te klein. 21.5 cm van de gevraagde 31 cm.
2 slecht geslepen.
3 aan de ene kant is de hoek van de snede schuiner geslepen dan aan de andere kant.
4 handvat ligt goed in de hand +
5 vorm is goed , ook de dikte+
6 250 euro ( verdorie ) voor iets wat niet klopt.
7 de coating op de foto waar bij staat “ hij is klaar “ die is er niet meer op.
8 wat kinderachtig mail verkeer zonder een oplossing
9 foto’s via het forum worden zo getrokken dat je de indruk krijgt dat het mes groter is dan in werkelijkheid

Voor mij:
Na de messen te zien op het forum van nuk knives super geschikt om voor mij een droom mes te maken. Voor een braaf model te laten maken is het inderdaad goed… voor een custom droom mes… raad ik het af om hier een mes te laten maken.
inplaats een reuze mes is het meer een trollen mes  #025#



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janvanloon op 16 mar 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: nessmuk

Bericht door rude »

vind het best een 'rare' vorm, dat mes,, vind het jammer te horen dat je niet helemaal tevreden bent.


pepijn
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 jan 2013, 12:23
Locatie: Middelburg

Re: nessmuk

Bericht door pepijn »

niet om het goed te praten, maar je kan er 1000 goed maken.
maar helaas word je meestal afgerekend op 1 fout.
want het mes ziet er wel goed uit!
Laatst gewijzigd door pepijn op 17 mar 2013, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.


oud deelnemer 4

Re: nessmuk

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="pepijn"]
noet om het goed te praten, maar je kan er 1000 goed maken.
maar helaas word je meestal afgerekend op 1 fout.
want het mes ziet er wel goed uit!
[/quote]+1


oud deelnemer 2

Re: nessmuk

Bericht door oud deelnemer 2 »

Persoonlijk heb ik niks met het model maar een custom voor €250,- en dan zeggen dat het eigenlijk te veel geld is!!!
Noem ik toch lef hebben want voor een beetje custom ben je vaak meer kwijt.


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: nessmuk

Bericht door maartieboy »

[quote="Grizzly"]
Persoonlijk heb ik niks met het model maar een custom voor €250,- en dan zeggen dat het eigenlijk te veel geld is!!!
Noem ik toch lef hebben want voor een beetje custom ben je vaak meer kwijt.
[/quote]

€250 voor iets wat je niet gevraagd hebt is altijd veel toch :)?
Een custom mes springt er meestal kwa kwaliteit toch wel uit.

maarja voor zowel de maker als de koper, zoiets kan gebeuren hoe naar het ook is.
Maker streefd toch altijd naar het optimale voor de koper neem ik aan.
Alleen moeten daar dan wel goede afspraken over gemaakt worden.


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: nessmuk

Bericht door Jandar »

fouten kunnen gemaakt worden, maar het is aan jan en jan
om hier een goede oplossing voor te vinden.

We hebben overigens nog niets van de maker gehoord..


I mean - what have you got to lose?
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
(Life of Brian)
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: nessmuk

Bericht door janvanloon »

idd, ik ga volledig akkoord ( en dat staat ook in de review ) de vorm is goed!

over de prijs:
als jan zei zo een mes kost 500 euro... tja dan had ik langer gespaard ervoor. daar gaat het mij niet over.
mij gaat het over het punt dat 250 euro voor slecht geslepen, en te kort... wel veel is.
en wat is een custom mes? een mes dat niet standaard is? en kwa vorm is hij dat niet dus... is het een custom of niet?  #025#


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: nessmuk

Bericht door Rens »

[quote="Grizzly"]
Persoonlijk heb ik niks met het model maar een custom voor €250,- en dan zeggen dat het eigenlijk te veel geld is!!!
Noem ik toch lef hebben want voor een beetje custom ben je vaak meer kwijt.
[/quote]

Custom wil nog niet zeggen dat het kwalitatief goed is. Tegenwoordig word de term custom steeds meer gebruikt en kun je zo'n beetje alles wat iemand zelf maakt "custom" noemen. Het komt welliswaar niet uit een fabriek gerold. Maar ik geef niet zomaar 250€ uit aan iets wat iemand anders zelf heeft gemaakt en dus custom is. Dat doe je als die persoon er ook goed in is wat hij doet en een product afleverd dat net dat beetje meer leverd dan in dit geval een produktie mes.

En dan nog, heb je het betreffende mes zelf in handen gehad? Ik wel en ik zou er geen 250€ voor geven. Heb die zelfde dag een bullshark m vast gehad en ja, die 360€ zou ik er voor over hebben.

Fouten maken is menselijk en waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Iedereen maakt fouten en dat is ook niet erg, het is de manier waarop je die fouten oplost.


Afbeelding
oud deelnemer 2

Re: nessmuk

Bericht door oud deelnemer 2 »

[quote="Rens"]
Custom wil nog niet zeggen dat het kwalitatief goed is. Tegenwoordig word de term custom steeds meer gebruikt en kun je zo'n beetje alles wat iemand zelf maakt "custom" noemen. Het komt welliswaar niet uit een fabriek gerold. Maar ik geef niet zomaar 250€ uit aan iets wat iemand anders zelf heeft gemaakt en dus custom is. Dat doe je als die persoon er ook goed in is wat hij doet en een product afleverd dat net dat beetje meer leverd dan in dit geval een produktie mes.

En dan nog, heb je het betreffende mes zelf in handen gehad? Ik wel en ik zou er geen 250€ voor geven. Heb die zelfde dag een bullshark m vast gehad en ja, die 360€ zou ik er voor over hebben.

Fouten maken is menselijk en waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Iedereen maakt fouten en dat is ook niet erg, het is de manier waarop je die fouten oplost.
[/quote]

Thnx hier zat ik op te wachten ik neem aan dat je met beide Jannen heb gesproken en dat je er bij hebt gezeten toen de afspraken zijn gemaakt??

Ik heb er niet bij gezeten, JIJ wel!!!

Trouwens valt me op (en ja daar kom ik weer) dat de zo genaamde oude garde die Jan al langer kennen nu hun B*K houden


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: nessmuk

Bericht door ger010 »

Ach waar gehakt worden vallen spaanders ...

Gewoon oplossen kan de beste gebeuren !


Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: nessmuk

Bericht door janvanloon »

kijk ik doe deze review. ik heb slechte ervaringen want er klopt vanalles niet aan.
maak ik nu die review over ergens een kerel in het hoge noorden van de domenicaanse republiek aan de andere kant van de maas of god weet waar... geen haan die kraait.
echter nu het over een bekende gaat dat ik schrijf... amaai...  doodschande... we stenigen hem ala monty python?

wie goede ervaringen heeft met jan, schrijf een review? feel free
wie slechte heeft... hetzelfde
daarom staat het topic toch hier niet?

dus oude garde of jonge garde... wtf?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Stijn Smits
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2010, 07:19
Contacteer:

Re: nessmuk

Bericht door Stijn Smits »

Ik heb wel goede ervaringen met Jan,

Ik heb eens een mes bij hem besteld f1 (geen custom) met een dc4.

Jan heeft mij keurig advies gegeven en netjes geleverd.

Groet Stijn


oud deelnemer 2

Re: nessmuk

Bericht door oud deelnemer 2 »

Het ga je goed  >:D


Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 1709
Lid geworden op: 13 aug 2010, 21:08
Locatie: Utrecht

Re: nessmuk

Bericht door lampje »

[quote="janvanloon"]
kijk ik doe deze review. ik heb slechte ervaringen want er klopt vanalles niet aan.
maak ik nu die review over ergens een kerel in het hoge noorden van de domenicaanse republiek aan de andere kant van de maas of god weet waar... geen haan die kraait.
echter nu het over een bekende gaat dat ik schrijf... amaai...  doodschande... we stenigen hem ala monty python?

wie goede ervaringen heeft met jan, schrijf een review? feel free
wie slechte heeft... hetzelfde
daarom staat het topic toch hier niet?


dus oude garde of jonge garde... wtf?
[/quote]


+1


Gesloten