DD tarp 3x3

Plaats waar reviews kunnen worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sudoma
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 dec 2012, 17:30
Locatie: Heerlen

DD tarp 3x3

Bericht door sudoma »

Review DD Tarp 3x3 – Bushcraftshop.nl

Levering:

Binnen 2 dagen na verzending was de tarp al binnen
De tarp werdt geleverd met 4x2m lijnen , 4 haringen, opbergzakje, en een  ridgelijn.

Verkrijgbaar in de kleuren Olijfgroen of Coyote Bruin
De Tarp is gemaakt van PU gecoat polyester en heeft een waterkolom van 3000mm.
De naden zien er stevig uit en zijn allemaal getaped.
Prijs van de tarp: €42.95

Ridgeline moet je appart kopen
Prijs: €4.95
Totaal: €47,90

Ingepakte Tarp:
Afbeelding
Uitgepakte Tarp:
AfbeeldingAfbeelding

Eerste impressie:
Wat meteen opvalt bij de 3x3 tarp van dd hammocks is dat hij heel klein is opgevouwen voor zijn formaat. Wel zou het eventueel nog wat kleiner kunnen maar vouw je de zak nog eens dubbel is hij half zo klein.
Ook ziet hij er heel stevig uit terwijl het polyester heel erg dun en flexibel is.
Het gewicht van 720gram is netjes voor een oppervlakte van 3x3 meter.
De tarp is gecoat en zou dus geen water mogen doorlaten.
Wat me wel meteen opviel is dat het opbergzakje niet zo heel erg stevig is doordat het maar met 1 naad genaaid is.

Mijn ervaringen met de tarp:
Een groot voordeel tegenover andere tarps is dat deze tarp 19 lussen heeft en deze aan de buitenkant van de tarp zitten. Hierdoor is het probleem dat er water over je ridgelijn naar het midden van je tarp loopt geheel opgelost.
Tevens maken de 19 lussen het mogelijk de tarp in meerdere modellen te vormen zoals een tent of een tipi waardoor de tarp veel beter multifunctioneel te gebruiken is dan andere tarps.
Kraken doet de tarp bijna niet dus als het eens een beetje zou waaien kan er rustig geslapen worden zonder de hele tijd het zeil te horen kraken.
Wat ik ook een groot voordeel vindt is dat de tarp goed schoon te maken is, en vrijwel direct ook weer droog is.

Tarp boven hammock:
Afbeelding

Tarp opgezet als tent:
AfbeeldingAfbeelding

Tarp opgehangen als lean to:
Afbeelding

Druppelvorming:
AfbeeldingAfbeelding

De kleur van de tarp is heel intensief en komt goed tot zijn recht in de bossen.
Ik moet zeggen dat hij heel goed opgaat in de omgeving en als we eindje van de tarp weglopen valt deze niet echt meer op.

Het opbergen van de tarp gaat ook heel gemakkelijk. Even opvouwen en dan stop je hem heel makkelijk in zijn opbergzak. Ook de haringen ridgeline en spanlijnen zouden hier met gemak nog in kunnen.

Verder kun je de tarp ook goed gebruiken als zonnescherm thuis zodat je niet de hele dag in de zon zit.
Tarp als zonnescherm:
AfbeeldingAfbeelding

Nadelen:
Nadelen aan de tarp vindt ik dat hij heel veel licht doorlaat. Dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn maar in donkere periodes is de tarp geheel opgelicht als er een lampje of vuurtje wordt gebruikt. Onder de tarp kan een vuurtje worden gemaakt maar dan moet zeer voorzichtig worden gestookt want een enkel vonkje geeft gaatjes in de tarp.
Een ander nadeel is dat het opbergzakje maar met 1 naad is genaaid en daardoor is de kans op inscheuren van het zakje erg groot.

Naad van het opbergzakje:
Afbeelding

Hufterproof zal de tarp niet zijn doordat hij gemaakt is van heel dun materiaal en daardoor waarschijnlijk sneller kan inscheuren.
Verder heb ik tot nu toe nog geen nadelen aan de tarp gevonden.

Ik persoonlijk vindt het een geweldig product.
Top materiaal, stevig, veelzijdig, een intensieve kleur, en lekker lichtgewicht.

Voor de prijs van €47,90 en een gewicht van 720gram vindt ik dit een uitstekende tarp.


Een dag zonder zorgen begint met bushcraften in de morgen.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: DD tarp 3x3

Bericht door J@siu »

Ook mijn gedacht ... ;-)
+1 goed review ...


"Dont copy me, by yourself"
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: DD tarp 3x3

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ik heb ook diverse DD tarpjes, heb er niets te klagen over, prima dingen

had alleen ´n slechte ervaring met dat DD 3x3 camo tarpje, die scheurde wel erg snel bij de naad na een toch niet al te hard briesje.
scheur gerepareerd met het pakzakje, zo valt het niet erg op, en zo lang het ding het houd wordt ie gewoon gebruikt.


Gebruikersavatar
Bushcraftshop.nl
Berichten: 309
Lid geworden op: 18 jun 2012, 10:12
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: DD tarp 3x3

Bericht door Bushcraftshop.nl »

Bedankt voor de review Sudoma!


Afbeelding
Bezoek onze website: https://www.bushcraftshop.nl
mark
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2013, 05:10

Re: DD tarp 3x3

Bericht door mark »

Nette review, bedankt! :)


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: DD tarp 3x3

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="mark"]
Nette review, bedankt! :)
[/quote]

+1 #032#


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DD tarp 3x3

Bericht door jaspertimm »

Cool!

Hier was nog niet eens een revieuw over!
Goed dat je er een maakte!

Ik vind deze tarp ook al super baas!
Heel goedkoop en ongelooflijk veel heb je er aan als je er de bossen mee ingaat.

Ik heb hem zelf gebruikt als tarp in het bos, tentje, afdekzeil voor de boot, windscherm en zelfs als chill plek bij het vuur! Dit laatste heeft hem wel flink wat sterrenhemel bezorcht! Er zitten heel wat gaten in, maar goed. Het was ook wel een whiteman fire! De tarp stond toen in een punt er boven op nog geen 1.5m! (heerlijk warm wel)

Afbeelding

Afbeelding
Mijn persoonlijk favoriete opstelling. Lekkerwarm, weinig wind en mogelijkheid voor een vuurtje dat niet zo gevaarlijk voor je tarp is!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: DD tarp 3x3

Bericht door Dabberty »

Zo'n beetje alles wat je schreef klopt met mijn ervaringen er mee.
Heb de 3x3 en de 3x4, al enkele jaren, en ze zijn nog steeds prima in orde.
Wel netjes laten drogen voordat je hem weer opbergt als je thuis komt, maar verder helemaal niks te klagen.


qjmb
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 sep 2012, 15:24

Re: DD tarp 3x3

Bericht door qjmb »

Goeie review!
Ben er zelf ook tevredenen over, heb de haringen na één keer gebruiken wel weg kunnen gooien, maar die neem ik normaal ook niet mee het bos in  ;-)


Gebruikersavatar
Groentje
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 jan 2013, 13:44

Re: DD tarp 3x3

Bericht door Groentje »

DD Tarp 3x3 in bezit, nog niet uitgeprobeerd. Van het opbergzakje is inderdaad de stiknaad al gescheurd voordat je er naar kijkt. Niet echt een probleem, maar wel een beetje slordig van DD.

Weet iemand hoe zo'n tarp het in de zon uithoudt? Stel je laat 'm een paar dagen hangen als zonnescherm zoals hierboven aangegeven, droogt het spul dan snel uit en gaat het dan scheuren? (vroegere ervaring met een Nomad koepeltentje.....)


Gebruikersavatar
kas
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2013, 17:36
Locatie: Berlicum

Re: DD tarp 3x3

Bericht door kas »

Wat is de pakmaat van deze tarp?

Gr Kas


Gebruikersavatar
sudoma
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 dec 2012, 17:30
Locatie: Heerlen

Re: DD tarp 3x3

Bericht door sudoma »

@kas,
De pakmaat van de tarp is: 25cm X 15cm X 3cm en met een beetje vouw werk kan hij ook kleiner ingepakt worden.


AfbeeldingAfbeelding

@groentje,
Het lijkt me niet dat het spul (de coating)uitdroogd, heb hier ook nooit iemand iets over zien schrijven.
Wel hadden de tarps vroeger idd een coating die uitdroogde waarna je overal van die haarscheurtjes kreeg. Dit probleem heb je met een pu of wetcoating niet. Het uitdrogen van deze coating zou erg lang duren en daarvoor moet de tarp al een jaar of zo in de zon hangen. (tenminste dat zeggen ze) Of de dd tarp hier last van heeft kan ik je niet zeggen want ik heb hem nog niet zo lang al heeft hij toch wel al een tijdje de zon gezien maar ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad qua uitdrogen/scheuren. (als iemand hier problemen mee heeft zeg het dan ff)

@gjmb,
Mijn haringen zijn anders erg stabiel. Gebogen krijg je ze wel maar dan moet je wel veel kracht zetten.
Zouden je haringen scheef zijn denk ik dat je op steen of harde grond de haringen hebt proberen erin te slaan.
Als je de grond nat maakt voor je de haringen plaatst heb je dit probleem niet en zuigt de natte grond de haringen vast als deze opdroogd.
Laatst gewijzigd door sudoma op 09 mei 2013, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Een dag zonder zorgen begint met bushcraften in de morgen.
Gebruikersavatar
AngeloV
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 nov 2012, 21:32
Locatie: maasmechelen belgie
Contacteer:

Re: DD tarp 3x3

Bericht door AngeloV »

+1 voor de review, zalig tarpje absolute aanrader


qjmb
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 sep 2012, 15:24

Re: DD tarp 3x3

Bericht door qjmb »

@sudoma
Dat zal dan wel gebeurd zijn... Heb ze nu vervangen door carbon haringen van een oud tentje.
Binnenkort ga ik t is proberen met de grond nat maken ;-) thanks voor de tip!


Plaats reactie