Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

De mogelijkheid om verschillende onderkomens te bespreken. Een van takken of toch een tent.
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Dominicus »

Flecktarn

Succes ,maak er wat van ;D

Dominicus


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Je maakt het wel spannen en hoe lang denk je weg te blijven, kan je tussen door ons ook nog berichten hoe je bevindingen daar zijn, misschien heb je nog wat aan onze reacties.
We zien er naar uit, bedankt voor deze melding.
Maar houd ons op de hoogte als dat kan :-) ;-) .


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Flecktarnmann schreef:
Oude.Wilg schreef: @Flecktarnmann houd ons op de hoogte, ook hoe jij je plannen maakt en hoe je dat gaat verwezenlijken.
Nou, het is nu precies een maand min een dag voor vertrek, en ik heb nog helemaal niks geregeld :D In de loop van de week zal ik denk ik moeten kijken hoe het dan zit met de zorgverzekering etc. :D
Je maakt het nu wel heel spannend @Flecktarnmann.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Flecktarnmann »

Nou ik ben vandaag vertrokken :D Ik zal om ongeveer 01:00 aankomen waarna ik ergens in een steegje zal gaan pitten. Vervolgens in de morgen ga ik naar Ostrava een vriend bezoeken.

Afbeelding

De grote rugzak rechts en de kleine rugzak zijn van mij, de rugzak in het midden met inhoud is voor die vriend gekocht. Een beetje lomp om mee te nemen, maar het is niet anders :D 30 kg op mijn rug, 20 kg in de handen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

Sjezus wat een gek zeg met zoveel zooi. En dan wetende dat je bepaalde punten zeker aan gaat doen. Hoe simpel was het dan geweest om een groot deel van die zooi gewoon met de post vooruit te sturen.
Nou ben ik zelf ook niet zo goed in dingen thuis te laten, maar zo'n reis is dan ook mijn ding niet. Ik weet van een goede maat die heel de wereld over getrokken heeft, dat hij uiteindelijk nog maar minder dan 5 kilo gear had. De rest allemaal weggedaan gaandeweg de reis. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het land en klimaat waar je vertoefd.
Ik ben benieuwd wat jij allemaal weg gaat gooien van je 30 kilo.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Flecktarnmann »

Met de post sturen kost meer dan de hele reis van Aken naar Praag kost, wat incl. de toeslag voor een tweede rugzak €33,90 was :D.

Weggegooid word niks, ik ga niet met deze rugzak bushcraften :D Ik haal er uit wat ik de komende dagen/weken nodig heb en laat de rest bij vrienden / kennisen achter. Ik vind het zelfs gek dat het zo zwaar is geworden, aangezien er eigenlijk alleen maar kleding in zit, en dan nog een bivakzak en een paar kleinere dingen zoals een mes.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Roely »

Aah mooi man.
Ja weggooien was in de zin van wegdoen.. Aka ruilen voor eten enz. Mijn maat was onder andere een half jaar in India, daar is het een stuk warmer. Dat scheelt al veel.
Succes, zo'n eerste keer is toch moeilijk inschatten... Vooralsnog genoeg gear voor je zelfredzaamheid ;D


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Flecktarnmann »

Als het een solo tour was had ik zeker veel minder meegenomen, maar ik kan hier de spullen gelukkig bij anderen achterlaten en neem dan slechts mee wat ik nodig heb. Omdat ik ook in de stad mijn tijd ga doorbrengen, heb ik natuurlijk ook gewone kleding mee moeten nemen. De rugzak is op dit moment zelfs zwaarder geworden, omdat ik een kookpan kado gekregen heb :DDD


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Het zou mooi zijn beste @Flecktarnmann als je ook wat onderzoek voor ons doet dan past het mooi bij het thema: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.
Anders gaat het de andere kant op, en verwaterd het Thema. :-) ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
ScareCrow
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2021, 12:27

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door ScareCrow »

Dit zijn onzekere tijden. Er dreigt van alles te veranderen en dat ziet er in vele ( vooral westerse ) landen niet best uit.
Soms denk ik aan een gesprek wat ik een keer met een gepensioneerde Duitser had, die nu in Thailand woont. Ik vroeg hem hoe hij het vond om daar te wonen. Hij antwoordde: "met mijn pensioen zou ik in Duitsland arm zijn, maar hier in Thailand ben ik rijk. Ik heb een huis, een auto en kan hier goed leven." Voor westerlingen met een vast pensioen is het best goed leven daar in de tropen. Ook zijn daar goede mogelijkheden voor zelfvoorzienend leven en vooral zijn de kennis en vaardigheden van de autochtonen, die lang zonder westerse technologie geleefd hebben, zéker niet te onderschatten. Alleen... zoalng je nog een pensioen hebt, ben je nog steeds afhankelijk van een of andere 'staat'. Wat als dat wegvalt? Wat doe je dan? Reken maar niet dat je met handvaardige beroepen (zoals bouwvakker, electricien etc. etc. ) daar kunt rondkomen, want dat kunnen de autochtonen veel beter , plus het verdient amper. Als je dan nog wat wilt verdienen, moet je kennis en vaardigheden in huis hebben die zij niet hebben. :-(


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

ScareCrow schreef:Dit zijn onzekere tijden. Er dreigt van alles te veranderen en dat ziet er in vele ( vooral westerse ) landen niet best uit.
Soms denk ik aan een gesprek wat ik een keer met een gepensioneerde Duitser had, die nu in Thailand woont. Ik vroeg hem hoe hij het vond om daar te wonen. Hij antwoordde: "met mijn pensioen zou ik in Duitsland arm zijn, maar hier in Thailand ben ik rijk. Ik heb een huis, een auto en kan hier goed leven." Voor westerlingen met een vast pensioen is het best goed leven daar in de tropen. Ook zijn daar goede mogelijkheden voor zelfvoorzienend leven en vooral zijn de kennis en vaardigheden van de autochtonen, die lang zonder westerse technologie geleefd hebben, zéker niet te onderschatten. Alleen... zolang je nog een pensioen hebt, ben je nog steeds afhankelijk van een of andere 'staat'. Wat als dat wegvalt? Wat doe je dan? Reken maar niet dat je met handvaardige beroepen (zoals bouwvakker, elektricien etc. etc. ) daar kunt rondkomen, want dat kunnen de autochtonen veel beter , plus het verdient amper. Als je dan nog wat wilt verdienen, moet je kennis en vaardigheden in huis hebben die zij niet hebben. :-(
Ha leuk beste @ScareCrow,
Je eerste berichtje en met een op die van mij.
Welkom en geniet van die prachtig forum.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Cobber »

Hoe lijkt het met de mensen die al zijn vertrokken of er nog over denken??
Enjoy while you can!!!
Of zoals ik eens iemand hoorde zeggen For us old gems the future is now. Gaan zoveel mensen de pijp uit als je ouder wordt dus nu genieten.

Ik zou voor de tropen kiezen maar dat moet je ook liggen.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Oude.Wilg »

Cobber schreef: 12 nov 2022, 17:34 Hoe lijkt het met de mensen die al zijn vertrokken of er nog over denken??
Enjoy while you can!!!
Of zoals ik eens iemand hoorde zeggen For us old gems the future is now. Gaan zoveel mensen de pijp uit als je ouder wordt dus nu genieten.

Ik zou voor de tropen kiezen maar dat moet je ook liggen.
Dank je wel @Cobber,

Ik nijg ook wel naar de Tropen, we zijn met ons campertje naar Spanje geweest de hitte overviel ons waar wij waren was het 47 graden en in ons campertje was het echt heel heet en nachts werd het niet koeler, en als je dan net uit Nederland komt is dat wel een hele overgang, het was er ook ontzettend kaal amper begroeiing was er amper, van bushcraft kan je daar amper spreken. ;-)
Wat ons ook tegen viel je kwam er amper een mens tegen.

Argentinië lijkt ons ook wel wat het is een groot land en gevarieerd en ontwikkeld, en minder heftige natuur elementen.
Wat ons ook aantrekt is Mendoza daar liggen prachtige wijngaarden waar je vertederd wordt door de gastvrije mensen.
En wat betreft Bushcraft zit je in Argentinië ook wel goed.
Met ons campertje rondreizen ja dan zouden we er met de boot heen moeten gaan.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Zelfredzaam na je pension van je leven genieten, in welk Land zou jij dat doen.

Bericht door Cobber »

Ja Spanje en Portugal kunnen heet zijn...daar doorheen gelopen en was lekker zweten. Oostportugal lekker rustig maar dat moet je leuk vinden. Camper plaatsen zijn niks...vaak op elkaar en weinig ruimte. En de gratis plekken bij stadjes etc vaak dikke klerezooi. Was blij dat ik altijd kampeerde ver weg van die ellende. Maar goed ver weg van alles en je kunt je camper kwijt.
Voor Argentinië zou ik camper in USA aanschaffen en dan naar beneden rijden. En je komt langs vele landen en je bespaart de overtocht en alle redtape. Mijn voorkeur gewoon klein en goedkope camper die je bij wijze van zo achter kan laten en met rugzak weer verder gaan.

Voor de tropen zou ik SE Asia kiezen. Vaak kun je voor paar honderd dollar een huisje huren, prima eten en lekker weer. Heb jaren in Philippines gewoond en een lichte motor erbij en je komt overal. Mooie plekken, duizenden eilanden en mensen spreken goed Engels. Zijn niet alleen mannen die daar naar toe gaan, ook al meer dames en koppels die daar het goede leven ontdekken. Maar goed zomaar een paar hersenspinsels van mij...


Plaats reactie