Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door rjvdsluis »

In mijn speurtocht mbt het immuunsysteem kwam ik tegen dat vasten een groot positief effect heeft tegen verouderingsprocessen.
In het cahier Biowetenschappen en Maatschappij : Ons immuunsysteem staat vanaf bl 117 een stuk daarover.
Samengevat:
5 dagen vasten per maand heeft een positief effect.

Ron sr
De link naar het gratis cahier : https://www.biomaatschappij.nl/product/ ... ersysteem/


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Oude.Wilg »

rjvdsluis schreef:In mijn speurtocht mbt het immuunsysteem kwam ik tegen dat vasten een groot positief effect heeft tegen verouderingsprocessen.
In het cahier Biowetenschappen en Maatschappij : Ons immuunsysteem staat vanaf bl 117 een stuk daarover.
Samengevat:
5 dagen vasten per maand heeft een positief effect.

Ron sr
De link naar het gratis cahier : https://www.biomaatschappij.nl/product/ ... ersysteem/
Dit is zeker een prachtig leerzaam document @Ron, er word ook geschreven over Fagen (Macrofaag) waar ik me ook al een tijdje mee bezig houd.

Macrofaag Uit monocyt voortgekomen witte bloedcel die in de meeste weefsels aanwezig is en betrokken is bij het afweersysteem. Ze ‘eten’ ziekteverwekkers en lichaamsvreemde cellen op (fagocytose) en verteren ze in de cel. Stukjes daarvan presenteren ze aan de buitenkant van hun cellen op het HLA. Wanneer T-helpercellen dit stukje (antigeen) herkennen, zullen ze cytokines, de WhatsApp-berichten van het afweersysteem, uitzenden om andere cellen te attenderen op indringers en in actie te komen, soms bijvoorbeeld B-cellen aanzetten tot productie van antistoffen. Zo zijn ze ook betrokken bij het verworven afweersysteem als antigeen presenterende cellen om B- en T-cellen te activeren. Macrofagen (letterlijk ‘veelvraat’) blijven in tegenstelling tot kortlevende granulocyten echter ongedeerd en kunnen meerdere keren fagocyteren.


Fagocyt Afweercel met als belangrijkste functie het “opeten” en uitschakelen van ziekteverwekkers. Neutrofielen, granulocyten, monocyten en macrofagen zijn celtypen die gerekend worden tot de fagocytaire cellen. Fagocyten zijn te vinden in de bloedbaan, milt, lever, lymfeklieren en de longen. Als zich een infectie aandient, kunnen zij zich snel vanuit de bloedbaan verplaatsen naar de plaats van een infectie en daar de ziekteverwekkers uitschakelen door deze ‘op te eten’.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door rjvdsluis »

aan Oude Wilgen

Het lijkt er op dat vasten een positieve invloed heeft op de bloeddruk. Zie onderstaande link
https://www.youtube.com/watch?v=pevprJsbDNY
Ik heb ooit eens gelezen dat autofagie, leidt tot het opruimen van veel ongewenste stoffen in het bloed, of dit een betrouwbare bron was weet ik niet meer. Ik zal het opzoeken.
Hier alvast info in het Engels https://www.youtube.com/watch?v=10jNZleNH9w

Ron sr


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door rjvdsluis »

Aan Oude wilg
In de reportage van Radar wordt een persoon genoemd van de onderstaande stichting:
https://www.jeleefstijlalsmedicijn.nl/succesverhalen/
Goed voor de verlaging van de bloeddruk.................
Ron sr

NB Stichtingen Hebben geen winstoogmerk, bestuursleden worden niet betaald


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddr

Bericht door Hermanusb »

Ik ben dus gestart met interval vasten volgens het boek wat in deze topic beschreven is.

Eerste indruk is dat het makkelijk is vol te houden, zelfs voor ondergetekende die in de 5 ploegen werkt en in de nachten dus niet kan eten. Wel neem ik brood mee mocht ik hte nodg hebben.

1 dag per week zondig ik, dan wil ik wel wat snoepen in de avond.
Ik start met eten tussen 11 en 13 uur, afhankelijk van de omstandigheden.

Het eerste resultaat is 2,5 kg eraf.
Bloeddruk kan ik nog weinig van zeggen hoewel ik denk dat de bovendruk wat is gezakt.

Voorlopig ga ik rustig door want het kost me totaal geen moeite.
Vandaag had moeders de vrouw al 2 keer gegeten voor ik om 13:15 uur aan mijn brood begon.

Water drinken doe ik wel regelmatig 2,5 liter per dag,
Over een maand de volgende update.

Wel ben ik benieuwd of anderen hier ook hiermee bezg zijn.


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddr

Bericht door rjvdsluis »

Hermanusb schreef:Ik ben dus gestart met interval vasten volgens het boek wat in deze topic beschreven is.

Water drinken doe ik wel regelmatig 2,5 liter per dag,
Over een maand de volgende update.

Wel ben ik benieuwd of anderen hier ook hiermee bezg zijn.
Wel zoals je denk ik begrepen heb ben ik er vrij lang mee bezig. Sinds ik er mee bezig ben , ben ik afgevallen van 117 kg naar 92 kg.
Af en toe viel ik weer voor de verleiding en schoot ik weer naar 96 kg.
Zonder al te veel op de chemische samenstelling van voedingsmiddelen te letten.

Tijdens een keuring voor mijn rijbewijs bleek dat mijn bloeddruk toch veel te hoog was, pieken van 200. Na een 24uurs meting was het gemiddelde 140.
Die is helaas omlaag gegaan met medicijnen.
Na de Reportages van Tros Radar (over onwerkbare Statines) heb ik besloten mij weer te concentreren op gezonde voeding en de oorzaken van hoge bloeddruk en andere welvaatsziekten
Mijn aantekeningeen zijn te vinden op: https://sites.google.com/site/sappensls/
Ron sr


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Oude.Wilg »

Hoi @Hermanusb goed bezig man.
Een bloedrukmeter kost niet eens zoveel meer en van de Aldi of Lidl zijn best goed.
Wat vooral belangrijk is de onderdruk, die van mij zit nog wel eens op 135 en dat is echt niet goed, dat zit je aardig in het rode gebied.

Ik ben er nog niet toe gekomen om de tips van @Janvanloon toe te passen wat betreft de dingen die je uit de natuur kunt halen om de bloedruk goed te krijgen.

Sowieso willen wij graag gezonder, sterker en de "zelf genezende werking" van het lichaam meer activeren door wat de natuur te bieden heeft aan voedsel en kruiden.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddr

Bericht door Hermanusb »

rjvdsluis schreef:
Hermanusb schreef:Ik ben dus gestart met interval vasten volgens het boek wat in deze topic beschreven is.

Water drinken doe ik wel regelmatig 2,5 liter per dag,
Over een maand de volgende update.

Wel ben ik benieuwd of anderen hier ook hiermee bezg zijn.
Wel zoals je denk ik begrepen heb ben ik er vrij lang mee bezig. Sinds ik er mee bezig ben , ben ik afgevallen van 117 kg naar 92 kg.
Af en toe viel ik weer voor de verleiding en schoot ik weer naar 96 kg.
Zonder al te veel op de chemische samenstelling van voedingsmiddelen te letten.

Tijdens een keuring voor mijn rijbewijs bleek dat mijn bloeddruk toch veel te hoog was, pieken van 200. Na een 24uurs meting was het gemiddelde 140.
Die is helaas omlaag gegaan met medicijnen.
Na de Reportages van Tros Radar (over onwerkbare Statines) heb ik besloten mij weer te concentreren op gezonde voeding en de oorzaken van hoge bloeddruk en andere welvaatsziekten
Mijn aantekeningeen zijn te vinden op: https://sites.google.com/site/sappensls/
Ron sr
Knap wat je bent afgevallen.
Ik heb het nodige gelezen van je link.
Die ketosticks ga ik bestellen.

Denk dat het een hulpmiddel kan Ijn,


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Hermanusb »

Oude.Wilg schreef:Hoi @Hermanusb goed bezig man.
Een bloedrukmeter kost niet eens zoveel meer en van de Aldi of Lidl zijn best goed.
Wat vooral belangrijk is de onderdruk, die van mij zit nog wel eens op 135 en dat is echt niet goed, dat zit je aardig in het rode gebied.

Ik ben er nog niet toe gekomen om de tips van @Janvanloon toe te passen wat betreft de dingen die je uit de natuur kunt halen om de bloedruk goed te krijgen.

Sowieso willen wij graag gezonder, sterker en de "zelf genezende werking" van het lichaam meer activeren door wat de natuur te bieden heeft aan voedsel en kruiden.
Ik heb een medisana bloeddrukmeter, weet redelijk wat mijn bloeddruk is en die vindt ik nog wat te hoog.
Ik woog een jaar of wat geleden 104 kilo en was afgevallen tot pakweg 93 maar het komt er zo weer bij.

Het interval vasten gaat me moeiteloos af dus ga ik hiermee gewoon door.

Bloeddruk was bij vlagen 165 om 95
Ik zit ondertussen op 145/150 om 78/90

Cholesterol zit ik op 6 in totaal waarbij de foute iets te hoog is.

Mijn doel is terug naar de 80 kilo.
Cholesterol moet weer binnen acceptabele grenzen komen zonder pillen.
Bloeddruk wil ik richting 130 om 60 zien te krijgen en ook zonder pillen.
Ambitieuze doelen maar ik denk dat het moet kunnen.
Ik hoop dat ik tegen die tijd de maagzuurremmers ook kan afbouwen/stoppen.

Wel moet ik hiervoor meer bewegen maar ik wil niet naar de sportschool hiervoor.
Wandelen moet de oplossing worden, eventueel met kano tochtjes icm bushcraft nachtjes.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Tim »

Hey,

Sportschool is inderdaad boring. Minimaal elke dag een half uur bewegen.

Ik zit nu op 3x per week een uur. Wandelen of hardlopen, fietsen en de sportschool. Bij alle 3 wil ik zo actief zijn dat ik na afloop wel lekker bezweet ben. Ik wil wel voelen dat ik wat doe.

Mooie is dat je bij alle drie activiteiten zelf de baas bent. Dus een doel stellen en er voor gaan. Je leert vanzelf je grens, en dan dus ook elke keer iets hoger inzetten.

Goed onthouden dat je echte grens een flink stuk hoger ligt dan je denkt.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door rjvdsluis »

Hallo geinteresseerden

Na het bekijken van de ondestaande videos ben ik er van overtuigd dat Fructose in veel voedingsmiddelen de belangrijkste oorzaak is van Obesitas
UIT DE VOLGENDE VIDEOS BLIJKT DAT OBESITAS VOORAL WORDT VEROORZAAKT DOOR TOEGEVOEGDE SUIKERS AAN VOEDINGSMIDDELEN VOORNAMELIJK FRUCTOSE IS DE BOOSDOENER

DEEL TWEE
https://www.youtube.com/watch?v=ceFyF9px20Y

DEEL EEN
https://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

Ik sta paf dat hier niets aan gedaan wordt
De kosten aan gezondheiszorg is gigantisch
Ron sr


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Oude.Wilg »

Een beetje Off Topic
Hermanusb schreef: Ik hoop dat ik tegen die tijd de maagzuurremmers ook kan afbouwen/stoppen.
Ha mooi dat je van de Maagzuurremmers af wilt, daar kan ik je bij helpen.
Op naar de Warme bakker en koop een pondje Natriumbicarbonaat zuiveringszout, een lichaam eigenstof en het is heel goedkoop wij betalen voor een pond één €uro, en het is het beste middel tegen zuurbranden, het advies hebben we gekregen van Wolf Vheeswijk, @Janvanloon kent hem ook al jaren, de beste man heeft veel kennis op het gebied van gezondheid.
Mijn vrouw heeft er veel baat bij, en verdraagt geen enkel andere Maagzuurremmer, en kan weer wat voedsel en drinken verdragen, ze heeft de een slokdarm/maag aandoening Barrett, en kon haast niets mee eten en drinken door al een tijdlang de zuiveringszout te gebruiken gaat het heel langzamerhand beter.

Nu verdraagt ze ook weer gefilterd leiding water, jaren verdroeg ze alleen maar Bar-le-duc 2l water.

Heeft ze weer last van zuur dan help de zuivering zout vrij direct, we hebben het altijd in voorraad en bij ons.
Het is ook goed bij tandvlees problemen en andere ongemakken.

Ik zie uit naar je reactie @Hermanus.
Ps, wat is je lengte, met het oog op je streef gewicht.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Hermanusb »

Oude.Wilg schreef:Een beetje Off Topic
Hermanusb schreef: Ik hoop dat ik tegen die tijd de maagzuurremmers ook kan afbouwen/stoppen.
Ha mooi dat je van de Maagzuurremmers af wilt, daar kan ik je bij helpen.
Op naar de Warme bakker en koop een pondje Natriumbicarbonaat zuiveringszout, een lichaam eigenstof en het is heel goedkoop wij betalen voor een pond één €uro, en het is het beste middel tegen zuurbranden, het advies hebben we gekregen van Wolf Vheeswijk, @Janvanloon kent hem ook al jaren, de beste man heeft veel kennis op het gebied van gezondheid.
Mijn vrouw heeft er veel baat bij, en verdraagt geen enkel andere Maagzuurremmer, en kan weer wat voedsel en drinken verdragen, ze heeft de een slokdarm/maag aandoening Barrett, en kon haast niets mee eten en drinken door al een tijdlang de zuiveringszout te gebruiken gaat het heel langzamerhand beter.

Nu verdraagt ze ook weer gefilterd leiding water, jaren verdroeg ze alleen maar Bar-le-duc 2l water.

Heeft ze weer last van zuur dan help de zuivering zout vrij direct, we hebben het altijd in voorraad en bij ons.
Het is ook goed bij tandvlees problemen en andere ongemakken.

Ik zie uit naar je reactie @Hermanus.
Ps, wat is je lengte, met het oog op je streef gewicht.
Ik zal de natrium bicarbonaat even in het achterhoofd houden.
Ik ben bijna 57 jaar ondertussen 1 cm kleiner geworden want was ooit 184 cm en tegenwoordig 183 cm
Of ze hebben vroeger slecht gemeten.
Mijn streef gewicht is ambitieus dus 80 kilo.
Er moet nu dus nog pakweg 14 kilo vanaf,


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door rjvdsluis »

rjvdsluis schreef:Hallo geinteresseerden

Na het bekijken van de ondestaande videos ben ik er van overtuigd dat Fructose in veel voedingsmiddelen de belangrijkste oorzaak is van Obesitas
UIT DE VOLGENDE VIDEOS BLIJKT DAT OBESITAS VOORAL WORDT VEROORZAAKT DOOR TOEGEVOEGDE SUIKERS AAN VOEDINGSMIDDELEN VOORNAMELIJK FRUCTOSE IS DE BOOSDOENER

DEEL TWEE
https://www.youtube.com/watch?v=ceFyF9px20Y

DEEL EEN
https://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM

Ik sta paf dat hier niets aan gedaan wordt
De kosten aan gezondheiszorg is gigantisch
Ron sr
Hier een transcript van de eerste video
https://singjupost.com/wp-content/uploa ... script.pdf

En als je geinteresseerd bent in de presentaties in de filtms:
zoek met google : Robert lustig filetype:pdf
https://www.google.com/search?q=robert+ ... e&ie=UTF-8\


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Wat te doen tegen hoge bloeddruk

Bericht door Tim »

Hey,

Ik geloof het internet niet. Fructose is suiker welke van nature voorkomt in vruchten. Dit veroorzaakt echt geen obesitas, als je het normaal gebruikt. Een appel, sinaasappel of iets dergelijks is echt niet slecht.

Teveel is slecht. En dat is met de voeding van tegenwoordig niet zo moeilijk.

Maar de maatregel is vrij simpel. Niets meer eten wat niet meer herkenbaar van of uit de grond komt, of aan een boom groeit eten.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Plaats reactie