Kan je regenwater drinken?

Water zuiveren, eetbare planten en ander voedsel uit de natuur of eigen gemaakt voedsel. Bereiden van gevangen voedsel.
oud deelnemer 4

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door oud deelnemer 4 »

op zich lijkt mij dit wel een mooi kampvuur discussie voor op het weekend ;-)


Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Ex Bushcraft NL »

Dat worden lange nachten... ;D

Lars


Nederlands Bushcraft Forum.
Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door obiwanjacobi »

Pffff, jongens. Rustig aan. Dit zijn eindeloze discussies: don't go there.

En neem nog even een slokje regenwater ;-)


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
Groen

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Groen »

Terug over het water ::)  :-)

@Haily: heb je toevallig een merk of site voor die groene klei?

Regenwater is dus goed te drinken, alleen bij langtijdig gebruik kan mineralen tekort voorkomen wanneer men niet voldoende mineralen heeft ingenomen via de maag (oraal).

Ik kom alvast een eind verder met deze info, nu even alles in praktijk testen...

Weldra zal ik een topic starten in    "Nieuw bericht  Eigen Uitstapjes/Ondernemingen", ben van plan in de komende weken te starten met de voorbereidingen...

Muchas gratias aan iedereen!


Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door rescue »

Als je bang bent mineralen te kort krijgt.. is een zakje ORS door je water mengen, een snelle en zeer adequate oplossing..

Indien men de incidenten bij de nijmeegse vierdaagse van een paar jaar kan herrinneren, kan je wel binnen een relatief korte tijd wel mineralen te kort krijgen, Veel waterdrinken zonder tijdige eten. 
Naast O.R.S., zijn er ook zakjes poeder waarbij je van water een energie drankje van kan maken en smerig smakend water, een beetje aangenamer kan laten smaken...

8)


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
Jan

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Jan »

of twee theelepels suiker en een theelepel zout.....schijnt ook goed te werken tegen een kater volgens een van mijn Ierse vrienden... ;D



Groeten,

Jan


oud deelnemer 4

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door oud deelnemer 4 »

of twee theelepels suiker en een theelepel zout.....schijnt ook goed te werken tegen een kater volgens een van mijn Ierse vrienden...
heb ik zo'n ors scoop voor ;D

http://www.ikgaopreis.nl/5/42.eerste_hulp/850082.care_plus_ors_lepel/ssid=o2jh83migl2v8rncl2s20a3kg5


Jan

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Jan »

Ik ook.

Ors werkt goed, voor het eerst nodig gehad in de Amazone.

Groeten,

Jan


Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door rescue »

ORS kan je goed zelf maken,  1 Eetlepel suiker en 1 theelepel zout op lossen in redelijk wat water...

Als je ORS sachets koopt, zitten er wat meer snel werkende suikers (mono-sacharides), en meer soorten mineralen in.. 
Zeker als je voor je zelf moet zorgen als je beroert voelt, vind ik een paar sachets in me First Aid Kit, en in me PSK, samen met wat glucose gels.. Binnen 15 minuten werkt je brein net zo goed als voorheen, en spieren doen het weer, en je kan weer zeker na lichamelijke inspanning voldoende tijd krijgen, om verder voor je zelf te zorgen..

Als je in de situatie komt, dat je regenwater moet gebruiken, of andere water bronnen, kan het zeker geen kwaad, om het te mengen met energie sachets / ORS, echter ik gebruik het pas, als ik een dip zit, beroert voel.. 
Daarvoor heb ik ook altijd iets van "vreugde snoepjes" bij me.. 

Voor mijn werk, kom ik regelmatig in aanraking met zeer uitgeputte sporters, (brakend, onwelwording, ff niets meer kunnen.. En die lappen vaak al heel snel weer op met dit soort combinaties..


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Viking »

Dextro Energy is ook een goed hulpmiddel, zeker ook om je suikerspiegel ff omhoog te krijgen


Had gister nog iemand met een hypo (3,5) heb toen Dextro gegeven en flink wat ranja!


Stevan

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Stevan »

Eigenlijk moet je helemaal geen water drinken.
Daar n&#$*n de vissen in.


oud deelnemer 4

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door oud deelnemer 4 »

"vreugde snoepjes"
??? ??? ???


Groen

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door Groen »

Bedankt voor de site Tila! Heb al wat leuke dingen kunnen vinden aan vrij deftige prijzen... nog wat verder speuren... :-)


Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door rescue »

[quote="tilia"]
??? ??? ???
[/quote]

Vreugde snoepjes, zijn moraal opkrikkers, en dat kan van alles zijn, wat veel smaak af geeft, en waar jij of je teamgenoten direct een vreugde momentje beleven., zodat men de vermoeidheid of neerslachtigheid even vergeet...

Voor groepsactiviteiten betekend dat we een grote bak met snoep (winegums, drop etc..) meenemen of op het basecamp of in de auto hebben..

Zo kan je dat ook voor je zelf organiseren als je er even door heen zit..


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
oud deelnemer 4

Re:Kan je regenwater drinken?

Bericht door oud deelnemer 4 »

ik ken wel andere vreugde snoepjes >:D


Plaats reactie