Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Thabro

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Thabro »

.......zzzzzz
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Anneke »

En mijn interesse ligt nog steeds bij jager-verzamelaar-kennis- en technieken. Wat mij betreft "helaas" is de focus op dit forum in de loop der jaren nogal verschoven. Ik vind het wel belangrijk om hier te blijven lezen, dat aspect te blijven volgen en zo af en toe te belichten, maar de reacties vind ik niet altijd even uitnodigend om hier veel te posten.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Dabberty »

Op dit moment (14/06/2021) zijn er 4862 leden.
Van deze 4862 leden hebben er naar 1453 leden ooit iets gepost.
In hele simpele taal betekend dat 70.1% van alle geregistreerde leden nog nooit iets gepost hebben.
Nog wat meer feiten:
- 238 leden hebben 1 bericht geplaatst
- 120 leden hebben 2 berichten geplaatst
- 107 leden hebben 3 berichten geplaatst
- Op het moment van schrijven zijn er in totaal 140 "gebruikers" online, van wie 3 geregistreerd en 137 gasten (oftewel bots)
Zou je de 1 2 or 3 max posters ook verwijderen (meestal mensen die iets 1,2 of 3x nodig hebben en dan nooit meer) betekend dat er 79,7% van de leden niet posten.

Ik heb dit ook al eens aangehaald in 2016 in dit topic: KLIK

Je kan er gerust van uit gaan dat er max 50 gebruikers zijn die hier nog wekelijks kijken en daar de helft van die eventueel nog wat posten.
De admins hebben iets meer gedetaileerde gegevens wat betreft de ledenlijst en kunnen die sorteren op wanneer de leden het laatst actief zijn geweest.
Misschien een idee om alle geregistreerde gebruikers die langer als een jaar, of misschien 2 jaar, te verwijderen.
Je zal verbaast zijn hoe klein de lijst dan wordt.
Maarja, dan verlies je dus ook een hoop informatie die gedeeld is van die gebruikers die vroeger wel actief waren.
En waar facebook het niet in wint is het makkelijke zoeken naar gedeelde informatie.
Laatst gewijzigd door Dabberty op 15 jun 2021, 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.


Thabro

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Thabro »

ZZZ.......
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Waidmann »

Gebruikers verwijderen wordt de statistiek beter van, maar de activiteit neemt niet toe helaas.

Door al het bot verkeer is het lastig na te gaan, maar ik ben wel eens benieuwd hoeveel bezoekers er nog getrokken worden. Dus met andere woorden, hoe vaak komen er mensen via Google op het forum terecht (maar registreren niet). Als ik zelf specifiek zoek kom ik relatief vaak of fora terecht.

Facebook is in vele opzichten makkelijker in gebruik. Maar bij elke groep zie je dat wanneer de groep groeit de inhoud meer toxisch wordt. Elke herhalende vraag wordt met grapjes beantwoord of men gaat bekvechten en offtopic. Dan vind ik fora veel fijner.

Wellicht is het ook een kwestie van de lange adem, maar ik vrees van niet.
Laatst gewijzigd door Waidmann op 16 jun 2021, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Alder »

Ik denk dat veel mensen naar het forum kwamen om informatie uit te wisselen oven hun interesse: Bushcraft.
Ik denk dat de oorzaak van het minder op het forum komen was dat het gehalte onzin te hoog werd.

Als je 20 berichten leest waarbij er 18 niks toevoegen voelt het achteraf als zonde van je tijd. Het verschilt wat mensen als 'onzin' ervaren, maar de belangrijkste onzin-berichten zijn volgens mij vaak goedbedoelde beginnersberichten, waar ervaren leden moe van worden:

- Herhalende vragen, welk mes enzo.
- Technieken die voor mensen met meer ervaring onzinnig zijn, zoals kijk eens dat ik in mijn achtertuin vuur heb gemaakt met lucifers, of zie mijn hut van plastic.
- Dingen die ergens gehoord zijn, en voor waar worden gepresenteerd.

Dit soort berichten zijn erg begrijpelijk en hebben veel ervaren leden ook geplaatst. Maar ze geven zo veel vervuiling dat je met wat ervaring sneller afhaakt, of geen zin hebt om weer uit te leggen hoe het wel zit. In sociale groep krijg je al snel dat mensen met kennis en ervaring meer 'spreekrecht' krijgen, maar dat is op een forum met steeds nieuwe leden niet te doen. Voor moderators ook lastig omdat het vaak goedbedoelde beginnersberichten zijn. Alternatieve systemen zoals dat je pas na 1 jaar een vraag mag stellen ofzo zijn ook niet zo gastvrij.

Daarnaast heb je nog de mensen die veel posten zonder enige inhoud, de vage berichten van Dominicus en zijn voorgangers, het 'laten we er weer een gezellige plek van maken' van Oude Wilg enzo :D Ik kan er vaak wel om lachen, maar tegelijk vindt ik het triest dat het zo vervuild en daardoor juist doodbloed.

En wat zie je nu in de Bushcraft Facebookgroepen: Heel toegankelijk voor beginners, maar de kwaliteit van de onderwerpen en reacties is vaak om te huilen.

Dat zijn mijn ervaringen met het forum:)


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Dominicus »

@Alder

Ik ben vereerd dat mijn berichten en van anderen je laten lachen , humor mag je zien en dan snap je ook wat lachen is ,maar schijnbaar is er een connectie.
Mijn ongevraagde advies is ook als je op dit forum bent een zet lol bril op en blijf lachen ^-^ ^-^
Maar leer ook tussen de regels lezen , dit is vermoedelijk niet jouw sterke kant.

Zie deze ongevraagde handreiking en als een leer punt , en stap van berg af en kijk naar de mens in jezelf en dan pas naar buiten

Groetjes
Dominicus

PS reageren is escaleren ,jouw keus
Ga bij een vuurtje zitten adem in en uit en lach met compassie om onze beide grote ego,s.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Roel »

Voor een ieder die het aangaat....Pfffff.... :-[


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Dominicus »

^-^ mooie opmerking bedankt


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Alder »

Dominicus schreef:@Alder

PS reageren is escaleren ,jouw keus
Ga bij een vuurtje zitten adem in en uit en lach met compassie om onze beide grote ego,s.
JA WIE DENK JE WEL NIET DAT JE BENT! MET JE GROTE EGO!!! >:( ATIJD COMMENTAAR.

Haha, nee dit was het wel weer, dat escaleren is niet nodig, zelfs het vuurtje niet :-) . Ik denk dat ik het prima met je zou kunnen vinden. Maar ik blijf erbij dat je berichten bijgedragen hebben aan het afhaken van serieuze leden...


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Dabberty »

Die mening heb ik ook. De berichten van Ouwe wilg, Arjuna aka Dominicus en kevksi hebben mijn intresse in dit forum behoorlijk verminderd.
Ik neem het hun niet kwalijk, het is gewoon mijn plekje niet meer.


Jade
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2016, 11:40

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Jade »

Soms heb je van die periodes dat je gewoon wat minder zin hebt om iets te delen of weinig hebt te melden.
Dat kan toch ook gewoon in zo’n “sociale” media tijd, en door onze ophokplicht ^-^ van de laatste tijden maak je toch ook iets minder mee.
Zelf lees ik best wel veel op het forum, vindt het dus toch nog wel interessant, maar post ook niet zo vaak.
Meestal omdat er in de voorafgaande reacties al zoveel gezegd is waar ik het wel met eens ben dat ik geen noodzaak voel nog iets extra in te brengen.
Denk dat het wel goed blijft gaan met dit forum, geef het even de tijd.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Jade schreef:Soms heb je van die periodes dat je gewoon wat minder zin hebt om iets te delen of weinig hebt te melden.
Dat kan toch ook gewoon in zo’n “sociale” media tijd, en door onze ophokplicht ^-^ van de laatste tijden maak je toch ook iets minder mee.
Zelf lees ik best wel veel op het forum, vindt het dus toch nog wel interessant, maar post ook niet zo vaak.
Meestal omdat er in de voorafgaande reacties al zoveel gezegd is waar ik het wel met eens ben dat ik geen noodzaak voel nog iets extra in te brengen.
Denk dat het wel goed blijft gaan met dit forum, geef het even de tijd.
Heel fijn Jade,
je bent hier ook al ruim vijf jaar en bent er nog steeds, wat zal je een kennis hebben ondertussen.
En leuk dat je op deze topic hebt gereageerd, ik blijf naar je uitzien, bedankt.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door rjvdsluis »

Hoi Hoi
Na 10 jaar lid van dit forum help ik je meer met blazen.


Sorry Ik heb geprobeerd deze post te verwijdern maar dat lukt niet


Ron sr
Laatst gewijzigd door rjvdsluis op 22 jun 2021, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Alder »

rjvdsluis schreef:Hoi Hoi Na 10 jaar lid van dit forum help ik je meer met blazen. Ron sr
En dat doe ik met...... Een link naar een youtubevideo van een weightloss-kanaal waarin in de eerste seconden beweerd wordt dat je door minder zout te eten eerder dood gaat.

Het probleem is niet dat er te weinig gepost wordt.


Plaats reactie