Parka de Luxe ECWCS Jack

Plaats reactie
Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Bubberbushman »

Heeft er iemand ervaring met deze regenjas?
https://www.dumpcompany.com/nl/jassen-l ... a-2011-114

Er staat waterkolom 2000. Dat lijkt me niet heel erg hoog. Maar is de jas in praktijk wel goed waterdicht? Ook als je bijvoorbeeld een zware rugzak draagt? En de jas lang genoeg zodat je net met je kont nog op de jas kan zitten? zodat je geen nat zitvlak krijgt?

En heeft er iemand toevallig de regenbroek ook van deze serie? Is dat een aanrader?

Of als je nog andere tips heb hoor ik het graag.
Ik zoek een langere regenjas zodat je dus op de flap van de jas kan zitten. Ook ook niet geheel onbelangrijk dat m`n core, inclusief m`n edele delen en zitvlak droog blijven bij alleen regenjas dragen.
Graag ook zonder voering zodat ik hij in warmer weer ook te dragen is.
Ik was niet van plan boven de 200 euro uit te geven voor een regenjas.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Roely »

Die jas met ritsen onder de oksel en dan een rugzak dragen.. ::) ik weet niet hoor!


Hee heb je weleens gedacht om bij werkkleding te kijken.
Ik heb die van de bijgevoegde link.
Mijn tweede intussen, de eerste heb ik 30 jaar mee gedaan ( toen al 2e hands gekregen van de boswachter/rijkspolitie). Het is niet echt een regenjas maar meer een all-weather parka.
Die jas is echt hufterproof. Wind en waterdicht en slijtvast en vuilafstotend.
Ik heb er diverse keren in geslapen ook.
Ik draag hem ook geregeld in het dagelijkse leven.. Heerlijke jas.
En niet onbelangrijk, je kunt er ook vrij in bewegen. Ik had die eerste gekregen omdat bij mijn andere jas de mouw opengescheurt was met houthakken. En deze jassen zijn ontworpen om in te werken natuurlijk.

Je hoeft deze natuurlijk niet te kopen. Maar voor het besef dat aan werkkleding heel hoge eisen zitten, waar wij ook van kunnen meeprofiteren.
https://www.workwear4all.nl/artikel/374 ... parka.html


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Dominicus »

Het zijn vermoedelijk goede jassen als het om de stof gaat ,maar ik ben 1,92 mt zijn ze wel lang genoeg als ik op de grond of een stoel zit zeker bij je rug en bil partij.

Dominicus


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Dominicus »

@Roely

Ik koop altijd werkkleding voor de bos avonturen , goedkoop ,vervangbaar en best wel sterk in de vorm van kwaliteit.
De kleur is wel een een dingetje ,maar dat komt meestal wel goed

Dominicus


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Roely »

Hee de kleur van mijn eerste Jas, was gewoon helemaal groen... En ik heb nu de helemaal blauwe.. Omdat ik met mijn eerste jas heel vaak aangesproken ben alsof ik de boswachter was. ;D

Je moet natuurlijk niet de werkkleding kiezen met reflecterende banden, erop of met fluorescerende stukken eraan ;D Ook vind ik deze jas helemaal niet goedkoop. Maar zeker wel, dik zijn geld waard.. BTW ik ben 186 en draag een L. De maten van deze jas gaat tot 4x XL.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Parka de Luxe ECWCS Jack

Bericht door Flecktarnmann »

Ziet er wel uit als een goede jas, maar mocht hij originele surplus zijn, aan de dure kant. Draag al een paar maanden de regenjas van de Britse Marine. Nog nooit zo'n fijne jas gebruikt. En voor maar €40.

Afbeelding


Plaats reactie