koop buschraft grond

Ruud1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:22

Re: koop buschraft grond

Bericht door Ruud1982 »

Ja ken ik, thanks


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: koop buschraft grond

Bericht door Roely »

Ja er zijn sites genoeg. En makelaars die wat te koop hebben.. Jouw site Grondplatform kende ik niet.
Ikzelf kon genoeg vinden. Maar zoals gezegd, niet echt ideale plekken. Of te dicht langs de bewoonde wereld, danwel populaire dumpplekken voor afval, verblijfplaats voor zwervers of ontmoetingsplek voor homo's. De enige zoek tip die ik nog heb is via de landbouw pagina's. Er zijn wat boeren die weggeplaagd worden door de overheid en hun stikstofbeleid. Dus er komt wel regelmatig wat te koop. Echter een prachtig perseel bij Tilburg , voor ons enkele percelen dan. Zit de gemeente op te kopen. Want die veranderen het bestemningsplan en gaan woonhuizen zetten en industrie terrein bouwen. Zoek maar eens op: bedrijven terrein Wijkevoort.
Heel bijzonder wat daar gebeurd, wij mochten daar niet meer zwemmen omdat het een beschermd vogelbroed gebied was. Echter de gemeente mag daar nu wel pal tegenaan en half omheen, een industrie gebied maken :o
Zwaar kut allemaal. Er zitten nog wel wat percelen in de kennissenkring, maar ook dat zijn versnipperde stukjes omringd door industrie of snelwegen. Dat is leuk als je met je gezin in de weekenden daar in je boshuisje wil zitten. Maar staat heel ver van een bushcraft ervaring af.
Laatste tip Brabantslandschap en natuurmonumenten verkopen ook wel eens percelen, maar die adverteren er niet open mee. En rondom en in de loonse en Drunense duinen liggen veel privé percelen die wel eens te koop zijn. Daar zit je wel heel goed. Die verkoop gaat wel vaak echt op zijn boers, met een bordje in het perceel. En niet via de makelaar.
Daar zijn ook veel gedeeltes van defensie, als die terreinen niet te veel vervuild zijn dumpt defensie ze ook weleens. Want laten we eerlijk zijn, die gebruiken dat ook niet meer voor oefeningen. Defensie heeft daar ook een eigen pagina van. Via via kun je dat wel vinden met Google.
En laat je niet afschrikken door dat je dan zogenaamd geen bebouwing erop mag zetten of niet mag recreëren. De ervaring is dat ze dat stiekem toch gewoon gedogen. Dus een houten schuur of jachthut klaagt niemand over. Qua belegging is het dan minder interessant.. Maar dat was de insteek niet.. Toch.
Ikzelf heb het opgegeven ( en een bedrijfspandje gekocht) , ik heb links en rechts gewoon wat plekken opgeëist, wat ik dan beschouw als mijn bos 8-)
Ik kan er alleen bovengronds niet te veel achter laten.
Succes!


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: koop buschraft grond

Bericht door ger010 »

Het blijft ook voor mij een droom...

Ben al lang aan het zoeken maar nooit iets betaalbaars gevonden...

Ach loop nu zo het bos in kost niets ^-^


Afbeelding
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: koop buschraft grond

Bericht door Flecktarnmann »

Ik wil niet zeggen dat dit een makkelijke oplossing is, maar als je naar Rusland mocht verhuizen en Russisch burger word, kun je gratis grond in het verre oosten van het land krijgen.

https://www.russia-briefing.com/news/ru ... tors.html/


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: koop buschraft grond

Bericht door Roely »

Beter Frankrijk, kun je nog met de auto er naar toe.

Wat denk je hier van :
Screenshot_20211214_010301.jpg
Screenshot_20211214_010301.jpg (893.59 KiB) 1939 keer bekeken
Hastiere is mooi man.. Verschillende mensen van het forum zijn daar geweest. Gegarandeerd dat je ook wat, bergen kloven en grotten in je bos hebt.
Misschien zelfs een riviertje. En dat voor 60 cent per meter. Ook nog zona natura 2000, dus prachtig natuurgebied, en je kunt, dus ook nog subsidie krijgen.

( ik had gelezen dat in Frankrijk, de grond, het goedkoopst was.. Er zijn ook kleine kavels voor 10 k)
https://www.comptoir-foncier.be/catalog ... /radius/10


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: koop buschraft grond

Bericht door Basel »

Woet bosgrond
www.bosgrond.nl
top service en eerlijke prijzen


Plaats reactie

Terug naar “Terreinen, Paalcampings en GPS locaties ”