Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Dominicus »

Het is fijn om te lezen dat mijn invloed zo groot is dat ik bijna een plaatst aan een talk show tafel verdien. Mag ik misschien met de snor of mvr A de jong een goed gesprek voren over hun ego en wie denken zij wel wie zij zijn , met andere worden back tot basic of bushcraft.
Maar niets is minder waar .
Wie heeft de wijsheid in pacht om een ander te veroordelen , en dit zonder humor of rancune in de tekst .
Humor is een basis vaardigheid van de mens rancune is een misplaatst gemis aan empathie.
Op dit forum heeft dit vaak ook door mij plaatst gewonden , de humor en rancune zeker .
Maar wat ik tracht te vermijden is framing
Ben ik fout bezig krijg ik een mail van een van de mods of een lid ,deze zal ik beantwoorden met de uitleg van mijn opmerking over het bericht.
Lees net even een bericht van 2019 okt met het verzoek ,voor ik reageer even nadenken of melden bij de mods bij deze een openbaar antwoord
Maar framing is wat hier boven ergens in een bericht staat , nu is mijn vraag kan dit worden geaccepteerd door de mods of zijn deze ook in de maatschappij en zien dit niet gebeuren .


Wil het forum een veilige haven blijven zal dat gestopt kunnen worden.

Dominicus of een ander gespleten persoonlijkheid ^-^


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Roel »

Ik wil helemaal niks opzoeken, vertel even waar dit over gaat.....?


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door ger010 »

Los van de sfeer of terug kerende vragen/opmerkingen
is Facebook voor veel mensen gemakkelijk in het gebruik.
Je ziet het echt een slachting onder forums veroorzaken
naar mijn idee.

Het leden bestand opschonen kan, maar werp je voor de
mensen die weer willen posten wellicht een extra drempel op.

Mbt. Facebook, heel veel mensen gebruiken het (ja ik ook).
En dan is lid worden van een groepje maar een kleine stap.
Ik lees ook mee in wat groepjes maar ik mis er de diepgang
en ook wanneer je iets terug wil zoeken lukt me dat niet.

Tja wellicht is het meer een wegwerp online maatschappij
geworden...

Maar wie niet teleursteld is Dominicus, zoveel zinnen in netjes
Nederlands, en toch kan ik er geen touw aan vast knopen :o


Afbeelding
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Beste allemaal zie het maar als humor, ik wil graag mee helpen het forum nieuw leven in te blazen

Bericht door Oude.Wilg »

Ja ik ben ook anders, je kan het ook een zeldzaam figuur noemen, in de natuur worden zeer zeldzame dieren gezien als iets waardevols of te wel uniek. :D

Beste luitjes,

Het is denk ik goed dat deze topic is opgestart, en dat meningen en gevoelens naar boven zijn gekomen, zo kunnen dingen besproken en uitgediept worden, dat is in een samenleving en beleving belangrijk, en kan leiden tot een hechtere band en beleving.
Maar net als het vroeger in de natuur was heb je zo ontzetten veel verschillende dieren planten, er er was toch een uitstekende balans het werkte perfect tot de mens zich er mee ging bemoeien, en onze gehele planeet aan het verwoesten is tot in alle uithoeken van deze aardkorst het zelfs tot in het heelal onvoorstelbaar wat een verwoestend effect.

Wat doen wij als mens allemaal verkeerd en wat kunnen we daar van leren.
Ik heb het gevoel dat we elkaar meer in de waarde moeten laten, maar ook rekening met elkaar houden, kan het aangenamer maken.
Zo als ik al schreef in de dierenwereld is er zoveel verscheidenheid, en het was prachtig omdat te zien mee te maken er een deel van te zijn, daar zou je als echte en goede bushrafter goed tussen kunnen passen, maar mensen in een groep, het blijft problematisch, is uit elkaar gaan dan de oplossing, en zonderlingen te gaan leven???

Wat is wijsheid hoe moeten we met elkaar leven, en het beste er van maken als intelligente met humor begiftigde wezens.
Hoe krijgen we met elkaar een balans, plezier en genoegdoening in het verzamelen van kennis omtrent de natuur en de vaardigheden die bij intelligentie passen en de beleving er van, wat ons allemaal ook in balans zou kunnen brengen.

Ik heb een balletje laten rollen, en we zijn er op in gaan spelen, maar wat kunnen we daar mee???

We moeten in ieder geval niet elkaar links laten liggen en de maar elkaar schragen ontwikkelen tot we harmonisch met elkaar om kunnen gaan, reken maar dat we allemaal leergierig zijn, en het beste er van willen maken, laten we elkaar de mooie dingen van het leven de natuur zien, en hoe we daar mee om kunnen gaan en oefenen in de Skills die er bij passen.
Organiseer regelmatig een Meeting en smeet een fijne band, en geloof in elkaar.

Heb ik de wijsheid zeker niet, want omgang met mensen hebben we al vele jaren niet meer, en hebben vele trauma's mee gemaakt en leven nog voor een ander in onmogelijke omstandigheden, maar met een goede portie overlevingshumor komen we er steeds weer door heen, dat is onze ontwikkeling, daar kan je wijsheid door verkrijgen.
Ik wij proberen ons best te doen, en proberen het beste er van te maken.
Maar de ontwikkeling is eenzijdig, je mist de omgang met mensen we zijn altijd al anders geweest, nu zitten we in ons zeventigste leven jaren, hebben veel spullen weg gedaan en willen vertrekken uit de EU opzoek naar mensen waar we wel tussen kunnen passen die van ons kunnen houden zoals we zijn, heel triest ja reken maar, bij de pakken gaan neer zitten, nee dat hebben we nooit gedaan, ook niet toen we niet door eigen schuld meerdere keren dakloos zijn geweest, en jaren als extreem minima moeste zien te overleven.

We doen ons best meer zit er niet in.
Ben ik wat gaan afdwalen ja, maar het kan helpen elkaar wat te begrijpen, elkaar te waarderen, blijf de humor dan dingen zien, geniet van wat je hebt en kan, want de jaren vliegen voorbij, tot je achter de geraniums zit, te overpeinzend hoe je het anders had kunnen doen, maar dat is geen genieten dan heb je niets van het leven geleerd.

Dus geef elkaar de hand en maak er wat van.
Zo ik ben even weer terug gekomen, misschien heeft het een beetje nut gehad.
Dag beste mensen tot weder contact.

Twee mensen die niet is deze wereld passen, maar het wel hebben geprobeerd.
De Oude wilgen, zwaai.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie