BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Datums van bijeenkomsten, wandelingen, nuttige tentoonstellingen (bushcraft gerelateerd) etc. Alleen PARTICULIERE initiatieven en beurzen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Cobber »

Hallo Bushcrafters, Outdoorfriends, Tipi-se Lui, HammockHoudini's wees welkom in DRENTHE!

Nadat we in voorgaande jaren een paar meetings hebben gehad in TheFarNorth. Nu dus najaar 2022. Een mooie gelegenheid om je voor te bereiden op misschien wel kamperen in meer winterse omstandigheden of gewoon nog even lekker genieten in de zon aan het meertje.

VOOR WIE
Ieder die het leuk vind om te knutselen, rondlopen en vogels te spotten of gewoon lekker bij het kampvuur hangen met heerlijke geuren uit de kookpot: Ieder geeft zijn eigen invulling aan BushCraft.
Nog nooit gekampeerd?….Gewoon hieronder je vragen stellen en je krijgt vast goed advies

WANNEER
18/19/20 november 2022

WAAR
Natuurkampeerterrein Mariahoeve te Papenvoort
Papenvoort 2
9447TV Papenvoort
Drenthe

AANMELDEN
Laat hieronder weten dat je ook komt.
let op:
Aanmelden voor overnachten kan via onderstaande site, dus op persoonlijke titel.
https://www.landgoedmariahoeve.com/

VOOR DE REST....
We hebben alleen de datum en plek vastgelegd....maar wil je wat vertellen of ons leren. Altijd leuk! Op de zaterdagmorgen hebben we vaak een rondje langs alle setups. Kom je het hele weekend of alleen een nacht. Alles is mogelijk want je kunt jezelf aanmelden. LET OP: weersomstandigheden zijn onvoorspelbaar dus neem voldoende warme kleren mee!!
Graag wat hout meenemen voor op het vuur.

Groeten uut The Far North
COBBER (Jörgen)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Tim »

Ha,

Leuk Cobber. Ik zet het in de agenda.

Groet,
Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Cobber »

Hey Tim,
Alweer tijdje geleden. We zien je wel verschijnen...
Ben benieuwd wat voor weer het wordt 😎


Hooger2

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Hooger2 »

Goed plan Cobber,

Nu maar hopen op een vroege winter ;D

Groet,

Hooger


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Cobber »

Ja zou mooi zijn met een dik pak sneeuw.
Als iemand een workshop(je) zou willen geven. Laat het onderwerp even weten. Misschien leuk en maak ik even een schema
Bybye


Bushoutdoor
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:39

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Bushoutdoor »

Hee hallo allemaal. Ik ben een tijdje hier niet geweest wegens omstandigheden,
maar ik kom zeker naar deze meeting. ^-^


Doe maar niet normaal, het kan niet gek genoeg ;-) ;D
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Roel »

Ik kom op één van die dagen even sfeer opsnuiven en wellicht oude bekenden te ontmoeten.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Cobber »

Ja leuk om iedereen (weer) te verwelkomen.
Je kan oude spullen meenemen en aanbieden. Wie weet is er dan weer iemand gelukkig mee!


Gebruikersavatar
J.J
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:32

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door J.J »

Een prachtig voorstel,
Jammer wij komen al veel jaren niet meer onder de mensen, en dat is het ook nog zo dicht bij, wij wonen namelijk in de stad Groningen.

Mooi dat het weer kan.
We hopen dat jullie heel heel veel plezier met elkaar zullen hebben.
Ha en alles wat wenselijk is.

28-10 waren we 25 jaar getrouwd en zitten in ons zeventigste jaar.

We hopen later nog mee te kunnen genieten van jullie verhalen en foto's.


Mocht ik het zijn vergeten,

Met een vriendelijke groet,
JJ&A
JenA
J.J

Opbouwende tip voor verbetering zijn via de PB altijd welkom, en word zeer gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Hooger »

Bedankt Cobber,

Het was weer een leuke, leerzame en gezellige bijeenkomst. Lekker fris met -5.5 C. Goed dat er een workshop kamperen bij "extreem" lage temperaturen door Willem Rietveld. Ook de workshop diersporen van Scilla Köhlinger ( ondersteund door Roel) was leerzaam ik dacht dat ik er wel iets van wist, Maar tocht weer behoorlijk bijgeleerd.
Mariahoeve ook is een leuke camping met mogelijkheid naar hartelust houtvuur te stoken voor je eigen tent. Ook het gemeenschappelijke vuur was goed verzorgd en als vanouds gezellig. Door aantal grote tarps zaten we ook met de regen en wind redelijk droog. Met een aantal usual suspects uit Noord Nederland, maar vooral veel nieuwe gezichten was er weer duidelijke veel belangstelling voor de meeting. De eerste in Noord Nederland na Corona. Leuk dat ook een aantal mensen uit de hangmatwereld de neus in de bushcraft hebben gestoken. Met gasten helemaal vanuit Zeews-Vlaanderen en andere verre streken in Nederland was het met recht een bijeenkomst met landelijke uitstraling. Was het helemaal bushcraft. Misschien niet voor de hardcore maar zeker wel voor de outdoor, wild kamperende, hangmat hangende, avonturier, kano varende, wild plukkende natuurliefhebbers die wel eens wat met een zakmes en lucifers knutselen in de natuur. Kortom weer een prima vrije bijeenkomst waar ieder zich zelf, of wij hij dacht dat hij/zij/het dacht te (willen/moeten) zijn, heeft kunnen zijn.

Tot de volgende! Eind februari begin maart?

Groet,

Hooger
Laatst gewijzigd door Hooger op 21 nov 2022, 06:45, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Roel »

Mooie reactie @Hooger, volgende keer doen we, mijn lief en ik, mee.
Ik vond het een ontspannen sfeertje hebben en dat lijkt me wel wat.
Moi, Roel.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: BUSHBUSHmeeting 18/19/20 november 2022 Drenthe

Bericht door Cobber »

Dank allen
Ja gemêleerd publiek brengt ook weer nieuwe dingen mee. Andere onderkomens en andere verhalen. De workshops zijn leuk en hoop dat mensen af en toe een verhaaltje willen houden of wat willen laten zien. We hoeven niet hele weekend vol te plannen maar zoals nu was het zeer welkom.
Voor mensen die meer op Facebook zitten. Bushcraft Noord Nederland of Bushcraft NL zijn leuke aanraders, net als de groep Hangmat Kamperen. Speciaal voor JenJ uit grunn!!!...je kan ook alleen even overdag aan de sfeer ruiken, dat hebben meer mensen gedaan die niet de koude nacht wilden doorbrengen.
Je kan ook kijken bij kayak cobber, dat ben ik zelf trouwens😎 op facebook.

Zal proberen begin maart weer een weekend te plannen. Dan is het nog mooi voor het seizoen aan. Verder gewoon maar deze weg verder gaan...ieder is welkom en het is ongedwongen en je betaald alleen de overnachting.
Allen bedankt voor de gemutlichheit


Plaats reactie