Succes ,maak er wat van

Dominicus
Je maakt het nu wel heel spannend @Flecktarnmann.Flecktarnmann schreef:Nou, het is nu precies een maand min een dag voor vertrek, en ik heb nog helemaal niks geregeldOude.Wilg schreef: @Flecktarnmann houd ons op de hoogte, ook hoe jij je plannen maakt en hoe je dat gaat verwezenlijken.In de loop van de week zal ik denk ik moeten kijken hoe het dan zit met de zorgverzekering etc.
Ha leuk beste @ScareCrow,ScareCrow schreef:Dit zijn onzekere tijden. Er dreigt van alles te veranderen en dat ziet er in vele ( vooral westerse ) landen niet best uit.
Soms denk ik aan een gesprek wat ik een keer met een gepensioneerde Duitser had, die nu in Thailand woont. Ik vroeg hem hoe hij het vond om daar te wonen. Hij antwoordde: "met mijn pensioen zou ik in Duitsland arm zijn, maar hier in Thailand ben ik rijk. Ik heb een huis, een auto en kan hier goed leven." Voor westerlingen met een vast pensioen is het best goed leven daar in de tropen. Ook zijn daar goede mogelijkheden voor zelfvoorzienend leven en vooral zijn de kennis en vaardigheden van de autochtonen, die lang zonder westerse technologie geleefd hebben, zéker niet te onderschatten. Alleen... zolang je nog een pensioen hebt, ben je nog steeds afhankelijk van een of andere 'staat'. Wat als dat wegvalt? Wat doe je dan? Reken maar niet dat je met handvaardige beroepen (zoals bouwvakker, elektricien etc. etc. ) daar kunt rondkomen, want dat kunnen de autochtonen veel beter , plus het verdient amper. Als je dan nog wat wilt verdienen, moet je kennis en vaardigheden in huis hebben die zij niet hebben.
Dank je wel @Cobber,Cobber schreef: ↑12 nov 2022, 17:34 Hoe lijkt het met de mensen die al zijn vertrokken of er nog over denken??
Enjoy while you can!!!
Of zoals ik eens iemand hoorde zeggen For us old gems the future is now. Gaan zoveel mensen de pijp uit als je ouder wordt dus nu genieten.
Ik zou voor de tropen kiezen maar dat moet je ook liggen.