HET BUSHCRAFT NEDERLAND FORUM STOPT!
- Bushcraftshop.nl
- Contacteer:
HET BUSHCRAFT NEDERLAND FORUM STOPT!
Beste leden van Bushcraft Nederland,
Na vele jaren hebben we besloten het forum te gaan sluiten. Ondanks dat het een mooi naslagwerk is geworden met veel informatie, is het de laatste jaren steeds minder geworden met bezoekers, berichten en activiteit.
Daar tegenover staan de hoge kosten van de hosting-provider, alsmede de uren werk die er in gaan zitten voor de moderators en technische support / onderhoud.
Het weegt niet meer tegen elkaar op.
Het forum zal per dinsdag 27 augustus 2024 offline worden gehaald.
Tegenwoordig zijn er andere vormen van media waar gelijkgestemden bij elkaar komen en kennis delen.
Bijvoorbeeld de Facebook groep Bushcraft NL.
Graag verwijzen we jullie naar deze vormen van media.
Bedankt aan jullie allemaal voor de mooie tijd op dit forum, jullie bijdrages en gezelligheid. Tijden veranderen, we maken nieuwe keuzes, maar de saamhorigheid die hier was zal niet vergeten worden.
Graag tot een volgende keer, op een ander platform.
Na vele jaren hebben we besloten het forum te gaan sluiten. Ondanks dat het een mooi naslagwerk is geworden met veel informatie, is het de laatste jaren steeds minder geworden met bezoekers, berichten en activiteit.
Daar tegenover staan de hoge kosten van de hosting-provider, alsmede de uren werk die er in gaan zitten voor de moderators en technische support / onderhoud.
Tegenwoordig zijn er andere vormen van media waar gelijkgestemden bij elkaar komen en kennis delen.
Bedankt aan jullie allemaal voor de mooie tijd op dit forum, jullie bijdrages en gezelligheid. Tijden veranderen, we maken nieuwe keuzes, maar de saamhorigheid die hier was zal niet vergeten worden.
Re: HET BUSHCRAFT NEDERLAND FORUM STOPT!
Het verbaast mij niets er zaten wat vervelende leden op die als ze je niet moeten je doodzwijgen en vervelende opmerkingen maken, dan worden mensen ook weg gepest, en nieuwelingen na een korte tijd het voor gezien houden.
Voor een paar leden vind ik het ontzettend jammer, ook de kennis die door de jaren heen is opgebouwd verloren gaat, dat onmogelijk nergens weer op te bouwen is.
Er zijn door de jaren heen veel mensen geweest die door dit forum spullen bij jullie hebben gekocht, onder ander wij als het forum verdwijnt gaan jullie in de omzet er behoorlijk op achteruit, ook nog omdat de prijzen ongelofelijk hoog zijn geworden niet meer te betalen, dus jullie snijden je zelf in de vingers en kunnen na wat jaren de zaak wel sluiten.
In het volgen de bericht ga ik een paar waardevolle leden van harte bedanken.
Voor een paar leden vind ik het ontzettend jammer, ook de kennis die door de jaren heen is opgebouwd verloren gaat, dat onmogelijk nergens weer op te bouwen is.
Er zijn door de jaren heen veel mensen geweest die door dit forum spullen bij jullie hebben gekocht, onder ander wij als het forum verdwijnt gaan jullie in de omzet er behoorlijk op achteruit, ook nog omdat de prijzen ongelofelijk hoog zijn geworden niet meer te betalen, dus jullie snijden je zelf in de vingers en kunnen na wat jaren de zaak wel sluiten.
In het volgen de bericht ga ik een paar waardevolle leden van harte bedanken.
Mocht ik het zijn vergeten,
Met een vriendelijke groet,
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Opbouwende tip voor verbetering zijn via de PB altijd welkom, en word zeer gewaardeerd.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Opbouwende tip voor verbetering zijn via de PB altijd welkom, en word zeer gewaardeerd.
Ik begrijp het wel. Er is hier gewoon niets meer te beleven. Wel jammer, maar goed, zo gaan die zaken nu eenmaal. Niets is voor eeuwig.
Er gebeurt van alles op bushcraft gebied, maar dan elders zoals bv Facebook en aanverwante media.
En aangezien ik daar niet een doe is het uit met de pret. Er zijn gelukkig alternatieven voorhanden alleen niet in Nederland.
Ik kijk regelmatig even rond op Bushcraft UK of het Wilderness Survival forum uit de V.S. Daar valt nog genoeg te beleven.
We zien elkaar misschien ooit, ergens.
Het ga jullie goed, Roel.
Er gebeurt van alles op bushcraft gebied, maar dan elders zoals bv Facebook en aanverwante media.
En aangezien ik daar niet een doe is het uit met de pret. Er zijn gelukkig alternatieven voorhanden alleen niet in Nederland.
Ik kijk regelmatig even rond op Bushcraft UK of het Wilderness Survival forum uit de V.S. Daar valt nog genoeg te beleven.
Mag het en is het mogelijk om het complete werkend forum te kopiëren want er staat nog zoveel info op waar van ik wil leren.Bushcraftshop.nl schreef: ↑06 aug 2024, 19:58 Beste leden van Bushcraft Nederland,
Is het op een USB stick te plaatsen, als dat zou kunnen zal ik het met respect mee omgaan, en jullie behouden het recht om het weer te gebruiken als jullie het forum na wat jaren toch weer willen gebruiken, opnieuw op het internet willen zetten.
Wat zal het een ontzettend moeilijke beslissing voor jullie zijn, wat jullie zijn ook betrokken wat het voor de leden is dat het forum word opgeheven, dat gaat ontzettend veel pijn doen, ik vind die een levensreddend forum, zeker voor ons die proberen gezonder te worden.
Heel graag een goed doordachte reactie.
Met een hele hartelijke groet,
Jakob en Alie uit de stad Groningen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Dag beste @roel jou zal ik nog het meeste missen, je bent een ideaal persoon voor het forum, ook op de andere forum ben je een wel gezien man, met veel kennis op een breed vlak.Roel schreef: ↑09 aug 2024, 07:21 Ik begrijp het wel. Er is hier gewoon niets meer te beleven. Wel jammer, maar goed, zo gaan die zaken nu eenmaal. Niets is voor eeuwig.
Ook onze dame @roely is een fijn mens ik hoop dat we haar ook op de prepper forum mogen begroeten en contact houden met haar.
En ook @rjvdsluis Ron is een fijn persoon die hier heel fijn mee heeft gedraaid, op prepper forum hebben ze hem niet goed in geschat heel triest, en ook voor hem heel triest dat het forum er mee ophoud.
Is er niemand die het forum wel overnemen???
Zo jammer dat de kennis verloren gaat, wij hadden er ontzettend veel aan kunnen hebben zeker op gezondheid gebied.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Ik weet niet of iedereen op tijd dit bericht krijgt, maar als je je maten belangrijk vind wissen e-mail adressen uit zodat jullie elkaar niet uit het oog verliezen, dat zou ontzettend jammer zijn en krijg je misschien nooit de kans meer.
Ik heb al een paar geschreven en hoop dat daar iets mee word gedaan, heel jammer dat ik hier niet helemaal tot mijn recht ben gekomen, een paar leden stoten andere leden af en dat heeft ook zo bij mij gewerkt, heel jammer wat voor ons is het van levensbelang.
Gelukkig heeft het mij wel een stuwing in de goede richting gegeven en zal waar mogelijk nog kennis verzamelen.
De kennis van de natuur moet door worden gegeven aan het na geslacht, het kan levens redden zijn.
Ik wens jullie allemaal niemand uit gezonderd het allerbeste toe, en wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen of maken we er nog iets van op een ander forum, ik zie er naar uit.
Met een hele hartelijke groet, en het allerbeste toegewenst.
J.J
De Oude.Wilgen.
Ook actief op verschillende Nederlands/Belgisch prepper forums.
SWAAI SWAAI.
Ik heb al een paar geschreven en hoop dat daar iets mee word gedaan, heel jammer dat ik hier niet helemaal tot mijn recht ben gekomen, een paar leden stoten andere leden af en dat heeft ook zo bij mij gewerkt, heel jammer wat voor ons is het van levensbelang.
Gelukkig heeft het mij wel een stuwing in de goede richting gegeven en zal waar mogelijk nog kennis verzamelen.
De kennis van de natuur moet door worden gegeven aan het na geslacht, het kan levens redden zijn.
Ik wens jullie allemaal niemand uit gezonderd het allerbeste toe, en wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen of maken we er nog iets van op een ander forum, ik zie er naar uit.
Met een hele hartelijke groet, en het allerbeste toegewenst.
J.J
De Oude.Wilgen.
Ook actief op verschillende Nederlands/Belgisch prepper forums.
SWAAI SWAAI.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Dank je wel dat je fijn je zelf hebt kunnen zijn op het forum heb zeker ook van jouw genoten, en zal nog elders contact met je houden.Roel schreef: ↑09 aug 2024, 07:21 Ik begrijp het wel. Er is hier gewoon niets meer te beleven. Wel jammer, maar goed, zo gaan die zaken nu eenmaal. Niets is voor eeuwig.
Het ga jullie als gezin goed, en blijf van alles genieten gewaardeerde man.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Nog vijf dagen dan is het forum er niet meer, als jullie nog iemand een berichtje willen sturen dan moet dat in deze dagen, anders krijg je misschien nooit meer die kans.
Of je stuurt het ander lid een PBtje met je e-mail adres.
Het is nu tijd voor actie.
Of je stuurt het ander lid een PBtje met je e-mail adres.
Het is nu tijd voor actie.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Nog drie dagen mensen komt toch in actie, nu het nog kan.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Beste man, hou toch op met dat trekken aan dat dode paard.
Te groot, te zwaar en hij gaat over een tijdje stinken.
Het is jammer maar helaas.
We lezen elkaar wel ergens anders.
Dit station is gepasseerd.
Moi, Roel.
Te groot, te zwaar en hij gaat over een tijdje stinken.
Het is jammer maar helaas.
We lezen elkaar wel ergens anders.
Dit station is gepasseerd.
Moi, Roel.
Hier is een kleine eeuw geleden eens een dood paard begraven... bestrooid met ongebluste kalk...
als je diep gaat graven vind je er waarschijnlijk weinig meer van terug, maar sporen blijven er vast wel te vinden.
Alleen, niet alle sporen zijn na verloop van tijd nog even interessant om na te vorsen.
Het forum heeft jarenlang goede diensten bewezen en een hoop kennis verspreid. Die is niet zomaar weg doordat het forum ophoudt.
Die kennis zit in mensen, en heel veel daarvan geven die kennis ook weer door. Dát is wat het forum zo mooi maakte, niet de berichtjes erop maar het feit dat mensen die kennis leefden en doorgaven en nog steeds leven en doorgeven.
Van een forum kun je geen soep trekken, van brandnetel wel. Dus op naar buiten, geniet van de soep en geef je kennis door. Veel plezier allemaal en dank jullie wel!
Moi, Anneke
als je diep gaat graven vind je er waarschijnlijk weinig meer van terug, maar sporen blijven er vast wel te vinden.
Alleen, niet alle sporen zijn na verloop van tijd nog even interessant om na te vorsen.
Het forum heeft jarenlang goede diensten bewezen en een hoop kennis verspreid. Die is niet zomaar weg doordat het forum ophoudt.
Die kennis zit in mensen, en heel veel daarvan geven die kennis ook weer door. Dát is wat het forum zo mooi maakte, niet de berichtjes erop maar het feit dat mensen die kennis leefden en doorgaven en nog steeds leven en doorgeven.
Van een forum kun je geen soep trekken, van brandnetel wel. Dus op naar buiten, geniet van de soep en geef je kennis door. Veel plezier allemaal en dank jullie wel!
Moi, Anneke
Heel fijn @Anneke dat je nog even reageerde, dat siert je, hoop je weer mee te maken op het preppers.nl forum waar verschillenden van hier ook al wat jaren actief zijn, en de topic HET BUSHCRAFT NEDERLAND FORUM STOP!Anneke schreef: ↑26 aug 2024, 20:41 Hier is een kleine eeuw geleden eens een dood paard begraven... bestrooid met ongebluste kalk...
Moi, Anneke
Ik hoop met de anderen je daar weer te treffen en daar onze kennis voort te zetten.
Ik heet je in ieder geval van harte welkom.
En hartelijk dank voor je geweldig in zet op dit forum, je hebt het geweldig gedaan.
Ook al de anderen gefeliciteerd met jullie inzet, ik vond die één van de mooiste forums echt geweldig.
Ik keek net naar het prepper forum en had Ger010 ook uitgenodigd en hij is daar nu ook dit geweldig.
Hoi allemaal !
Ger010 plaatste een topic in Voorstelronde
Goeden dag allen, Ik ben Ger010, 52 jaar jong woon in de buurt van Rotterdam en ben regelmatig in het bos te vinden. Heerlijk er tussen uit, en jaarlijks 10 dagen ergens diep in een bos in Zweden heerlijk !!! Mocht je vragen hebben, vraag het.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
Een fijne reactie beste @Anneke, dank je wel.Anneke schreef: ↑26 aug 2024, 20:41 Hier is een kleine eeuw geleden eens een dood paard begraven... bestrooid met ongebluste kalk...
Moi, Anneke
Heel goed van je dat jij je ook zo ingezet heb op het forum, ik en meer hopen je nog ergens anders mee te maken misschien wel zoals een paar van het forum die zijn mee gegaan naar het https://forum.preppers.nl/topic/22086-d ... ent-464102
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.
JJ&A
JenA
J.J
De Oude.Wilgen.