Lone Survivor

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Plaats reactie
Sgt_Bear

Lone Survivor

Bericht door Sgt_Bear »

Voor degene die van een goede oorlogsfilm houden:

lone survivor is een echte aanrader.
Het geeft het waargebeurde verhaal weer van Marcus Lutrell die met zijn Seal team in Afghanistan in de problemen komt. Een volledig QRF team sneuvelt en ook de rest van zijn eigen team sneuvelt in het gevecht maar Marcus weet te blijven vechten en te ontsnappen ondanks meerdere botbreuken, schotwonden, een gebroken rug én granaatscherven in z'n lichaam.

Ander saillant detail: Marcus lijd tot op de dag van vandaag aan zijn verwondingen, hij zwaaide in 2007 af en kreeg van Defensie een hulphond. Hij noemde haar DASY (de eerste letters van de namen van zijn gesneuvelde kameraden). Toen op een nacht een stel onverlaten zijn terrein op kwamen en Dasy doodschoten, opende Marcus wederom de jacht en achtervolgde de daders door 4 landen tot hij ze te pakken kreeg.

Over doorzettingsvermogen en survival-spirit gesproken.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Lone Survivor

Bericht door Roely »

Ja super verhaal, gebaseerd op het waargebeurde verhaal !
You tube staat er ook vol mee .

Even over de vertaling naar het Nederlands,  hij achtervolgde die gasten door 4 districten geen landen. In vergelijking met Nederland zouden dat 4 gemeentes zijn.
Een van die gasten heeft zichzelf aangegeven.
Best begrijpelijk als Rambo achter je aan zit. ;D
Laatst gewijzigd door Roely op 23 feb 2014, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Sgt_Bear

Re: Lone Survivor

Bericht door Sgt_Bear »

Oh ik zie het al, er staat "counties" niet "countries", my bad.
Dan nog is het vergelijk met een nederlandse gemeente een understatement aangezien de gemiddelde county zo groot is als heel nederland hahahaha.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Lone Survivor

Bericht door Dabberty »

Heb die film al 2x gezien in de bioscoop, erg indrukwekkend, en goede acteurs.
Staat ook op de pc, vond wel dat ik hem mocht downloaden na 2x bioscoop kaartjes betaald te hebben.
Met ander woorden: aanrader.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Lone Survivor

Bericht door Roely »

Dan nog is het vergelijk met een nederlandse gemeente een understatement aangezien de gemiddelde county zo groot is als heel nederland hahahaha.



Valt wel mee hoor
Marcus Luttrell stayed on the line with a 911 operator as he tried to catch the fleeing suspects during the 40-mile chase .

Texas bestaat uit 254 counties.
Die Amerikanen kunnen het altijd mooi vertellen he  :D


Sgt_Bear

Re: Lone Survivor

Bericht door Sgt_Bear »

Nevertheless, vind ik het een strakke actie. Al was het maar 10 km.
Bovendien gaat het over de actie in Afghanistan.


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lone Survivor

Bericht door jaspertimm »

Ik vond het een mega heftige film van toch wel ff een ander kaliber. maar mischien komt dat ook wel omdat ik hem met mijn broertje keek die net zijn baret heeft gehaald in ik dacht. Ja, zo kan het ook gaan maat!


Sgt_Bear

Re: Lone Survivor

Bericht door Sgt_Bear »

Jip, veel jonkies denken daar te weinig over na, die zien alleen de "romantiek" van films.


Plaats reactie