Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
larik
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jul 2013, 21:22

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door larik »

[quote="Een pan's hobby kok"]
Kan je het als je blieft iets vrouw vriendelijker houden we zijn niet alle maal stoere macho mannen op dit mooie form.
[/quote]

Ik ook niet macho man. Blijf het eens met wat ik zei maar zal het volgende keer wat feministischer brengen.  :-X


bj0rn
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 nov 2013, 12:08
Contacteer:

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door bj0rn »

een mooie esee 6 naast je slaapt wel goed  ;D


arjuna

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door arjuna »

Mijn ervaring is dat ik altijd met een oor niet  slaap .
Ben daar achter gekomen toen mijn dochter verhaal kwam halen toen ik een bos om aan het verwerken was tijdens een verstopte neus .
Ik was haar voor  ;D ze is voor niks op gestaan  ;D

Het zal wel los lopen , je bent in een omgeving die niet gewoon is onze geest heeft z,n nacht geen rust
Tot het tegendeel bewezen ,  is ga ik er van uit dat mijn lichaam en geest over mijn ego waakt

Koen


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door Robbe »

De enige keer dat ik 's nachts ben beroofd is door een vos.
Het idee dat er midden in de nacht een psychopaat naast je bivakzakje staat, is denk ik, een beginnersangst die is aangewakkerd door spannende films.
De reële kans op zo'n ontmoeting is nihil.
Misschien is de mogelijkheid dat er iemand iets flikt groter bij een paalkampeerplaats, omdat ze weten dat daar regelmatig iemand ligt.
Bijl en mes laat ik in ieder geval niet slingeren als ik ga pitten.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door oud deelnemer 4 »

Ben 's nachts nog nooit gestoord door gestoorde mensen in het bos, wel al eens een aantal zaken van mijn kampementje verdwenen geraakt door een iemand die het waarschijnlijk mooi genoeg vond om mee te nemen. en dat was bij daglicht toen ik waarschijnlijk 50 meter foto's zat te maken. Hierdoor laat ik me echter niet ontmoedigen en ga er toch weer gewoon op uit, probeer overdag m'n kampementje wat beter te camoufleren. s'nachts slaap ik zoals altijd lekker  ;D


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door michiel »

Mijn (natuurlijke) angst voor het donker ben grotendeels verloren toen ik van m'n 14e tot m'n 22e met Axel de dobermann pincher mét staart en oren intact dagelijks na zonsondergang het bos in ging.

En ik krijg soms nog de bibbers of zo'n angstig gevoel.

Nog steeds voel ik me erg op m'n gemak in een donker bos. De reden hiervoor is gewenning en dat ik in alle jaren (ben nu 40) nooit iemand behalve een andere hondeneigenaar ben tegen gekomen.

De kans dat er rovers, plunderaars en ander gespuis rondloopt is uiterst klein.

Wat niet wegneemt dat er lui zijn die erop uit zijn om je te rippen zoals bij de vissers.

Robbe en herman hebben een punt bij een paalkampeerplek is er een kans. In een mooi klein kamp is de kans dat iemand langs komt uiterst klein.

Ik slaap gelukkig altijd erg goed in mijn hangmatje.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door Pyro »

In de buurt van ons plekje in de Franse Ardennen waar mijn vrouw en ik regelmatig onze vrije dagen doorbrengen, had je aan de rand van het dorpje Revin een verzorgingsinstelling voor psychiatrische patienten zitten die wel eens de kuierlatten namen!
Weleens voorgekomen dat mijn vrouw en ik ons in een beekje in het bos aan het opfrissen waren, en dat er ineens een bokkend persoon aan de oever stond te gebaren op zijn rug ook gedaan kon worden! :-)
Als ik daar 's nachts in de omgeving ging vissen met mijn Belgische buurman, dan zetten wij altijd een "perimeter" af door "fireline" om ons kamp heen te spannen met daartussen 2 electronische visverklikkers die we niet direct nodig hadden!
Hielp niet alleen tegen goed tegen ongewenste personen, maar was ook doeltreffend tegen ongewenst wild zoals zwijnen.
Tegenwoordig is dat niet meer nodig, omdat mijn vrouw en ik al geruime tijd de gelukkige baasjes zijn van een forse boxer van 47 kilo met het lichaam van een tank, het gebit van een sabeltandtijger en het uithoudingsvermogen van het Duracell-konijn!
Laatst gewijzigd door Pyro op 15 feb 2015, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.


"Hou je hoofd koel, en je voeten warm!"
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door michiel »

Myke Tyson weegt toch iets van 105 kg?

Haha, een hond geeft altijd een veilig gevoel. Soms is de hond zelf in staat om te beschermen. Onze huidige hond is een bangerd maar wel waaks.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door Pyro »

Michiel, Die boxer van ons doet geen vlieg kwaad en vindt alles te gek!


"Hou je hoofd koel, en je voeten warm!"
Gebruikersavatar
bio-erwin
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mei 2014, 08:15

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door bio-erwin »

Meestal lig ik goed gecamoufleerd op een plek zo ver mogelijk van de paden af. Als er iemand in het bos naar je toe loopt hoor je dat meestal wel aan de krakende takken en bladeren (is nog nooit gebeurt overigens). Of er moet iemand als tarzan geruisloos door de bomen slingeren.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door ger010 »

Tja op een paalkamping een keertje gehad dat er midden in de nacht
waarschijnlijk een vos een konijn pakte... jemig wat gilde dat beest
brr duurde ff voor ik de slaap kon vatten :)

In Zweden al een paar keer een dier rond mijn tentje horen lopen...
Toen duurde het echt heel lang voor ik de slaap weer kon vatten hahaha

Ach ja mijn idee los laten of je moet er kamp holland van willen maken :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door Wälderer »

enkele jaren geleden in oostenrijkse alpen niet ver van zwitserse-italiaanse grens eens iets horen lopen vlakbij bivak 's nachts. 's morgens een pootafdruk gevonden die wel wat groot was voor een hond  :o. De volgende nacht veel takjes en bladeren rond kamp gelegd en niet echt vast geslapen..


Take less, do more.
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door ger010 »

Takjes en bladeren zijn super maar wat doe je
wanneer je echt wat hoort :)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pax
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 feb 2015, 22:43
Locatie: Amsterdam

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door Pax »

De kans dat iemand 's nachts in mijn spullen gaat wroeten om wat te stelen is wel heel erg klein. De kans om de staatsloterij te winnen is aanzienlijk groter (dus als je beide doet, dan kan er een keertje voor 200 euro gestolen worden, maar dan heb je wel al een paar keer een miljoen gewonnen. Wie zeurt er dan nog over 200 euro?).

Dat iemand uit nieuwsgierigheid, 's avonds of 's morgens, even een kijkje komt nemen, is bij mij wel gebeurd. Mensen zijn nieuwsgierig en hopen een geheime bergplaats te vinden (of een andere dwaze fantasie). Het is beter om dan niet angstig en gespannen te reageren. Ook direct gaan zwaaien met bijlen en messen, lijkt mij ook niet handig. Blijf ontspannen; het is de normaalste zaak van de wereld dat je daar, op een beschutte plek, onder een afdekzeiltje, ligt. Lach vriendelijk en wens ze nog een prettige dag verder.

Om gekken te vinden hoef je vaak niet zo ver te zoeken.
Hou het lekker dichtbij en pak een spiegel.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Veiligheid van je kamp en gekke mensen

Bericht door J@siu »

Ook ik heb zelden "iets" gemerkt op solo nachten ;-)  behalve die ene keer in de Vogezen ..

toen werd ik goed wakker van een (vermoedelijk) hert, die aan de tarp stond te snuffen .. dat was wel heel erg dichtbij  ::)

Verder hier in BB een enkele keer een Gastheer van SBB tegen gekomen , bakkie aangeboden 8-) en al snel zaten we samen over BC te kletsen .. nadat hij gezien had wat, en hoe de woodgazstove werkt , netjes goedendag gezegt en ik moest zorgen dat ik de volgende ochtend rond 07.00 uur "vertrokken" was .. dit e.e.a. i.v.m de vroege wandelaars  ::) waar ik me dan ook netjes aan gehouden heb ... ::)


"Dont copy me, by yourself"
Plaats reactie