A-Frame Shelter Vogezen

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
Plaats reactie
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door Alder »

Hier de shelter die ik in de Vogezen gemaakt heb. Ben er twee dagen mee bezig geweest, daarna heb ik er 2 nachten in geslapen. De 2e nacht zonder slaapzak, maar het was een heldere koude nacht, halverwege was ik wakker geworden, toen na een tijdje toch m'n slaapzak gepakt. Erg leuk om te doen.

Om ongedierte te verdrijven uit de humuslaag had ik binnenin een tijdje een paar rokende stokken gelegd.

Het bed was volgens mij overbodig, koste best veel tijd, en de dwarsbalk heb ik 's nachts weggehaald omdat ik daar last van mn schouders kreeg. De sparrentakken als gordijn vond ik zelf een geniale vinding om de warmte binnen te houden. Ik heb geen zaag of bijl gebruikt, wel een stevige slagstok gemaakt van een beukentak, en mn mes om scherpe zijtakjes weg te snijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door J@siu »

^-^ TOP !!


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door madman73 »

Mooi project. Werkte het verjagen van ongedierte wel? Lijkt me dat ze na een aantal uur toch weer terug komen!
Je hebt er flink wat tijd ingestoken, bedankt voor het delen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door Martin Outdoors »

Wah, super gaaf !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door MichelVH »

Das een hele mooie! Laat je 'm staan of heb je 'm weer afgebroken (zou zonde zijn na zoveel werk ::) )? Dat gordijn is een hele goede tip, makkelijk en snel, zal nog goed werken ook!


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door CommonZense »

Ziet er goed uit zeg. Nog vallende sterren gekeken, of te dichte kronen?


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: A-Frame Shelter Vogezen

Bericht door Alder »

Het uitroken was vooral voor teken die eventueel tussen de humuslaag zitten. Maar of het effectief is weet ik niet. Ik heb in ieder geval geen teken gehad, de hele week niet eigenlijk. Wel heb ik sinds een paar weken zo'n mooie rovince broek, dat helpt ook wel.

Ik heb hem laten staan, dat is niet echt leave no trace, maar verder alles wel netjes gelaten. Hij staat erg stevig, dus zal het wel een tijd uit kunnen houden. Anderen zouden het kunnen gebruiken, of allerlei dieren zouden er weer tussen kunnen kruipen. Als iemand die richting op gaat kan ik je de coordinaten geven :-)

Ik wist toen ik weg ging nog niet van de vallende sterren, ook niks van gezien. Als het donker werd ging ik meestal al snel slapen.


Plaats reactie