Kano-trip-advies Biesbosch

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door CommonZense »

Hallo, aankomende dinsdag wil ik met drie-vier collega's eens in een kano springen om dinsdagavond in een hangmat of tentje de avond te overnachten.
Iemand advies over la kanoverhuurplek i.c.m.overnachtingsplek. Geen van hen zijn echt kampeerders, dus mogelijkheid tot een vuurtje zou ideaal zijn om wat op te koken.

Heb je een leuk alternatief op de Biesbosch waar zo'n tripje ook mogelijk is dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Thanks.
Bas


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door MichelVH »

Hoi CZ,

Je kan daar op verschillende plekken kano's huren, dus dat is geen probleem. Je kan goed overnachten bij de paalkampeerplekken: de Griendwerkershut en Avelingen liggen in de Biesbosch. Die eerste is erg goed voor niet-kampeerders, het is een simpele blokhut waar je kan slapen. Vuur maken kan bij de eerste wel, de tweede weet ik niet. Dit is de site: https://sites.google.com/site/paalkampeerders/kaart


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door CommonZense »

Hoi Michel, de pk site ken ik. Ook weet ik dat je op verschillende plekken kano's kan huren met dank aan de zoekmachines.

Maar ik zocht iets meer ervaringsgericht advies. Mss uit ervaring van iemand die dit gebied kent of iets soortgelijks heeft ondernomen of geregeld in de Biesbosch of elders gaat kanoën. Ik had iets specifieker moeten zijn misschien in mijn vraagstelling, toch bedankt iig.

Heeft iemand nog een goeie tip, graag...


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door Trailtraveller »

Er zijn twee veldjes waar je mag 'wildkamperen'. Dit zijn kanopaalkamperplekken, dus geen kraan en/of wc. Bij de Bevert en op de Paardenkop - De jonge deen. Open vuur is eigenlijk verboden, maar wordt zeg maar gedoogd als je netjes je kampeerplek beheert. Geen grote blikken bier laten slingeren etc en hout kappen.
Zelf hout meenemen en de kooltjes opruimen. Je kakje netjes begraven en dan moet alles goedkomen (leave no trace).

De boswachters (Boa's) zijn zeer redelijk (althans dat is mijn ervaring) en doen meestal 2x per dag een rondje. (in de ochtend en in de middag).


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door Bennie »

Nog geen ervaring, maar wat ik zelf al veel lees, is dat er veelal geen Hangmat-mogelijkheden zijn. Mocht dit onjuist zijn, corrigeer mij dan graag!


Inboots
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2021, 23:22

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door Inboots »

Inderdaad geen eenvoudige hangmat gelegenheden bij paardenkop en bevert. Maar als je wat hoog onkruid weg zou halen misschien wel. Dan bij de paardenkop beste kans. Ik weet niet hoe dat onkruid kappen gewaardeerd zou worden eigenlijk. I


Thabro

Re: Kano-trip-advies Biesbosch

Bericht door Thabro »

.............


Plaats reactie