Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Oude.Wilg »

Jammer we hadden ons het anders voor gesteld, we waren al aangemoedigd door filmpjes op YouTube.

Wordt je betrapt dan kan het rijtje boetes erg hoog worden.
Vaak zal je ze niet direct de gehele lijst krijgen, maar om een beeld te geven sommen we toch de meest voorkomende feiten op.
Let wel op er word gesproken over een rijtje van boetes vooral als de agent kwaad wil.

Boete Feitcode.
Wildkamperen. €140,- p F 114

Graven of spitten. €140,- p F 212 d
waar het niet mag.

Afval achterlaten. €140,- 212 e/f

Zich onbevoegd ophouden.- €45,- F 251
bijvoorbeeld buiten paden
in park.

Brand stichten: in openlucht €280,- p F 320
vuur stoken.

Op of aan de weg een voertuig €140,-
tent of soortgelijks als
slaapplaats gebruiken.

Wildplassen en poepen €140,- F 185
________________________________________
Op geteld €1.025,-
Min slapen in een voortuig €140,-
Is totaal €885,-

De definitie van wildkamperen is zoals Van Dale al aangaf ‘kamperen in de vrije natuur, niet op een camping’. Zolang je een tarp gebruikt en je slaapzak niet hebt uitgerold ben je strikt genomen niet aan het wildkamperen maar slechts aan het rusten, bijvoorbeeld na een stevige hike. De boetes hierboven bevatten algemene informatie en kunnen uiteraard afwijken op basis van de lokale omstandigheden. Wij willen met dit artikel slechts informatie delen en inzichtelijk maken. Het aanzetten tot verboden handelingen of activiteiten is dan ook niet onze intentie en wijzen wij af. Wildkamperen geschiedt op eigen risico, paalkamperen bevelen wij aan.

https://www.wild-kamperen.nl/vraag-antw ... eren-hoog/


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Martin Outdoors »

Alles mag zolang je maar niet gepakt word (ik blijf het zeggen)……………..en respect voor de natuur hebben daarbij natuurlijk hehe.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Oude.Wilg »

Martin Outdoors schreef:Alles mag zolang je maar niet gepakt word (ik blijf het zeggen)……………..en respect voor de natuur hebben daarbij natuurlijk hehe.
Haha die @Martin Outdoors,
Dan kan je hier ook wel je adres/ bankgegevens neer schrijven, en de huissleutel alvast onder de mat leggen O0 . >:D :D ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Roely »

Je bent nog 140 euro voor wildplassen bespaard (voornamelijk binnen de bebouwde kom) ;D ;D
En hoeveel euro is het voor takken afzagen en boompjes rooien.. Rust verstoren van dieren.
Broedende vogels verstoren kan wel oplopen tot 4000 euro. Hout sprokkelen zonder vergunning dat is ook een flinke boete art 461 wvs . Bevinden na zonsondergang.

Sjee dat gaat zeker richting de 10 k

Nee joh... Paniek om niks..... Het eerste forum-lid met een bekeuring moet nog komen volgens mij. Buiten Dennis de kleine pyromaan >:D


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Oude.Wilg »

Mooi @Roely dat is op zich een geruststelling.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Oude.Wilg"][quote="Martin Outdoors"]Alles mag zolang je maar niet gepakt word (ik blijf het zeggen)……………..en respect voor de natuur hebben daarbij natuurlijk hehe.[/quote]
[b]Haha die @Martin Outdoors,[/b]
Dan kan je hier ook wel je adres/ bankgegevens neer schrijven, en de huissleutel alvast onder de mat leggen O0 . >:D :D ;-)[/quote]



Hahahaha , neeeeee dat is anders ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:26
Locatie: Uden

Re: Vraagje over regelgeving/handhaving shelters/overnachten

Bericht door DennisV »

Roely schreef:Je bent nog 140 euro voor wildplassen bespaard (voornamelijk binnen de bebouwde kom) ;D ;D
En hoeveel euro is het voor takken afzagen en boompjes rooien.. Rust verstoren van dieren.
Broedende vogels verstoren kan wel oplopen tot 4000 euro. Hout sprokkelen zonder vergunning dat is ook een flinke boete art 461 wvs . Bevinden na zonsondergang.

Sjee dat gaat zeker richting de 10 k

Nee joh... Paniek om niks..... Het eerste forum-lid met een bekeuring moet nog komen volgens mij. Buiten Dennis de kleine pyromaan >:D
lekker man een beetje fikkie stoken in het zand.. met circa 250 van het bos af. ( ofja een zandplek tussen de bomen )
8-)


Plaats reactie