Goedkope goeie tarp?

Bespreek hier hoe je je verblijf inricht. Tent: groot, klein, lichtgewicht of zwaar met een hout kachel. Je tarp: een ideale tool, maar welke heb jij en waarom? Of zoek je er eentje? Alles wat je altijd al wilde weten over tarps. Of ga je liever low profile met je bivakzak op pad?
Plaats reactie
Adventurer
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2018, 12:00
Contacteer:

Goedkope goeie tarp?

Bericht door Adventurer »

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar mijn eerste tarp en wil een een goedkope maar wel goeie tarp aanschaffen iemand een idee?

Gr, Johan


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Martin Outdoors »

Tja simpel en goedkoop, ik heb een tarp vam de Decathlon real tree camo en heeft 4 punten om een touwtje of haring aan te bevestigen , ding is waterdicht en kost 16 euro. Afmetingen zijn 1.45 bij 2.20 m

Heet :" camouflage zeil voor de jacht bruin ".
Hele kleine pakmaat je stopt hem zo in je broekzak bij wijze van. Goede ervaring mee met nat weer onder geslapen .

Voor een tarp met meer lusjes kom je bijvoorbeeld bij het merk MILTEC die liggen rond de 40 euro , heb ik ook en heeft meer mogelijkheden om op te spannen vanwege meer lusjes en ogen .

Kiek moar ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door janvanloon »

Voor het geen een 3X3 tarp kost van DD zou ik niet klooien ;) anders eens horen of er mensen zijn die een dd wegdoen ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
neoclyps
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 okt 2012, 21:38

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door neoclyps »

Zou ook een dd hammock nemen , heb zelf een dd 3x3 daar kun je ook mooie tentjes meemaken voor 2 personen
Kost 50 euro , gebruik deze al 5 jaar intensief
Als het niets mag kosten zou ik een groen dekkleed (bouwzijl) nemen van 2x 3 , dit gaat ook alleen maakt een beetje herrie bij veel wind en regen


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Martin Outdoors »

Het is inderdaad maar net wat voor formaat je wil . Tentje bouwen is 3x3 handig , gewoon onder snurken lean to / plowpoint set dan is kleiner al voldoende .

Hoe wil je hem gebruiken ?


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Adventurer
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2018, 12:00
Contacteer:

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Adventurer »

Martin Outdoors schreef:Het is inderdaad maar net wat voor formaat je wil . Tentje bouwen is 3x3 handig , gewoon onder snurken lean to / plowpoint set dan is kleiner al voldoende .

Hoe wil je hem gebruiken ?
A-frame setup en gewoon een normale lean-to


Adventurer
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2018, 12:00
Contacteer:

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Adventurer »

Martin Outdoors schreef:Tja simpel en goedkoop, ik heb een tarp vam de Decathlon real tree camo en heeft 4 punten om een touwtje of haring aan te bevestigen , ding is waterdicht en kost 16 euro. Afmetingen zijn 1.45 bij 2.20 m

Heet :" camouflage zeil voor de jacht bruin ".
Hele kleine pakmaat je stopt hem zo in je broekzak bij wijze van. Goede ervaring mee met nat weer onder geslapen .

Voor een tarp met meer lusjes kom je bijvoorbeeld bij het merk MILTEC die liggen rond de 40 euro , heb ik ook en heeft meer mogelijkheden om op te spannen vanwege meer lusjes en ogen .

Kiek moar ;D
Ik ga eem kiekn ;D


Adventurer
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2018, 12:00
Contacteer:

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Adventurer »

janvanloon schreef:Voor het geen een 3X3 tarp kost van DD zou ik niet klooien ;) anders eens horen of er mensen zijn die een dd wegdoen ;)
Ja had ik al naar gekeken alleen wil ik eerst even een tarp gaan proberen


Adventurer
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 okt 2018, 12:00
Contacteer:

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Adventurer »

neoclyps schreef:Zou ook een dd hammock nemen , heb zelf een dd 3x3 daar kun je ook mooie tentjes meemaken voor 2 personen
Kost 50 euro , gebruik deze al 5 jaar intensief
Als het niets mag kosten zou ik een groen dekkleed (bouwzijl) nemen van 2x 3 , dit gaat ook alleen maakt een beetje herrie bij veel wind en regen
Dat bouwzeil heb ik al een keer geprobeerd maakt idd best wel veel lawaai bij wind en er komen snel gaten in


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door Oude.Wilg »

Wij willen nog een keer een goed Tarp hebben die we OOK kunnen gebruiken voor ons T5-campertje als luifel.
Op het dak zitten schroef gaten om een Imperial op te bevestigen, daar wil ik RVS draadendjes in schroeven, en daar weer een schroefoog op maken waar de Tarp op vast gemaakt kan worden, en zo dat hij ook weer makkelijk weg te halen is, de campertje ziet er gelukkig bescheiden uit en dat houden we graag zo.
De Tarp moet dus ook zo te gebruiken zijn, voor twee personen en rugzakken.
------------------------------------------------------------------------------------------------
@Dabbert ik heb jou stukje nog even gelezen: http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... =7&t=14995
Na een jaar die in tweeën geknipt, waarbij ik 1 helft voor grond slapen gebruik en de andere verwerkt heb in een tent setup.
De 3x3 verkocht aan een vriend, en toen de M gekocht, welke 3.5x2.4 is.
En die is voor mij perfect

Anderen zullen wel blij zijn met die grote tarpen, maar voor mijn hiking trips zijn ze te groot.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik denk wat wij ook beter twee van 3.5x2.4 kunnen hebben maar dan met een rits er in om het dat te kunnen gebruiken voor ons campertje.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door arjuna »

Een tarp is een plaatst waar je droog en veilig voelt ;-) , wie kan daar een prijs opzetten ::)

Koen


BornGice
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2021, 17:21

Re: Goedkope goeie tarp?

Bericht door BornGice »

Ik gebruik zelf de TF-2215 tarp, 210T polyester rip-stop met PP webbing. Enige nadeel is dat bij extreem weer de kunststof ringen minder sterk zijn dan stalen. Met windkracht 10 wil je die wel vervangen. Verder oerdegelijk

Groet, Gijs


Plaats reactie