Benzine aansteker hulp gevraagd

Topics over wilderness survival.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roely »

Beste mensen ik zoek een benzine aansteker en kan niet vinden wat ik zoek. Ik hoop dat iemand tips of ideeën heeft.

Ik heb allerlei benzine aanstekers, het probleem waar ik tegen aanloop. Is dat ze leeg lopen. Of te klein zijn. Dus bij een uitstapje ook kunnen gebruiken voor mijn sigaretjes.

Ik wil de aansteker vullen en dan bij wijze van spreken een jaar weg kunnen leggen.
Ik heb een permanent match.. Binnen een dag leeg bij gebruik.triplex dagelijks vullen lijkt het wel. zo een loop graaf ding binnen een paar dagen leeg zonder gebruik. Een zippo een week of twee drie leeg zonder gebruik. Een ronson vario een maand denk ik. Nou soms langer.

Ik zoek gewoon een benzine aansteker die net als een big aansteker jaren mee zou kunnen gaan op een vulling. Hoe moeilijk kan het zijn.

Ik weet ook dat sommige aanstekers nieuw wat langer mee gaan. Maar daarna sluiten ze steeds slechter af. Of afdichting smelt of vulcaniseerd.

Ik heb er zelf wel een gevonden, die goed sluit baar lijkt. Deze heeft een glazen reservoir. En dat lijkt me te breekbaar. Verder zou ik het tof vinden als het gevuld kan worden met een vario aan brandstoffen. En dat het waterproof is. Dus geen vuursteen aan de buiten zijde. Op internet wordt je doodgegooid met gas aanstekers welke waterproof en hufter proof zijn. Het lijkt mij dat een benzine versie daarvan niet zo moeilijk zou moeten zijn.

Wat ik gevonden had,,,,
Screenshot_20200224_133803.jpg
Screenshot_20200224_133803.jpg (335.18 KiB) 4004 keer bekeken


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Flecktarnmann »

Waarom geen butaan aansteker? Super goedkoop (4 stuks voor minder dan €1), nemen geen plek in, gaan lang mee, zijn navulbaar voor meerdere jaren voor wederom minder dan €1.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Bubberbushman »

Volgens mijn is deze redelijke ok maatje.
https://www.exotac.com/products/titanlight


Wel duur vind ik.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roel »

Tien jaar geleden voor een paar euro een "peanut" aansteker gekocht op een BCW. Elk jaar even proberen en tot op de dag van vandaag doet ie het gewoon. (Foto van internet)
a48246686f7425deb55f43db7d092624--lighter-peanuts.jpg
a48246686f7425deb55f43db7d092624--lighter-peanuts.jpg (3.31 KiB) 3970 keer bekeken


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Jandar »

zo een heb ik er ook (peanut lighter) werkt perfect zelfs na een jaar niet gebruiken..


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roely »

Nee die peanuts zijn te klein. Voor mijn beoogde doel. Peanut is een back up fire. (die heb ik ook nog wel ergens een liggen als sleutelhanger)

Die van bubberbushman is perfect!
De prijs tja 3 x zo groot als een peanut en 10 x zo duur, dat is wel even een overweging.
Ik denk dat ik hem bestel voor de Pasen.. Dat is meteen een gezellig paasei dan ;D

Die andere van mijn afbeelding heb ik al besteld om te kijken wat het is, en eventueel een lederen kokertje te maken ter bescherming van het glas gedeelte. Ik heb ook zo'n los vuursteen houdertje met wiel besteld. Om er eventueel zelf een aansteker mee te maken. Lont heb ik nog liggen van zippo. Maar overweeg om dan katoen te gebruiken. Zodat het navulbaar is met van alles en nogwat. (alcohol, benzine, plantaardige/dierlijke oliën)

Tnx voor de tips


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door rjvdsluis »



Mismieter
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mar 2019, 17:30
Locatie: Geleen

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Mismieter »

Allebei mooie aanstekers. Schelen wel een hoop in prijs.
@roely , wat is het beoogde doel?
Ik ben zo benieuwd naar wat voor reden hierachter zit want ik heb, net als vele anderen denk ik, gewoon een bic op gas in mn noodtasje zitten. En die doet het eigenlijk altijd.


Je moet niks, je wilt het. Of niet...
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roely »

@ mismeister ik heb geen noodtasje. Plus ik rook dus heb sowieso altijd wel een aansteker in mijn zak zitten. Of lucifers ( al dan niet zelf gemaakt.)

Het is gewoon een hebbeding, voor het leuke en gezelligheid. En uit frustratie dat buiten die vondst van bubberbushman ikzelf geen fatsoenlijke kon vinden ( de dupont aansteker is bijna 200 en die loopt ook zelf leeg, dat is toch belachelijk eigenlijk) . Maar blijkbaar zijn er dus meer mensen die zo'n ding zochten.en is exotac daar op in gesprongen.

Zippo verkoopt nu ook aanstekers met een vaste stof als brandstof, ik geloof niet dat het een bestseller zal worden maar toch leuk speelgoed.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roel »

Ach, leren vuur maken zonder al deze verworvenheden is uiteraard het ultieme.... ;D


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door rjvdsluis »

Roel
Ik ben het volledig met je eens, vooral Rudiger Roll, leuk gevonden. Nog niet geprobeert.
De onderstaande wel
Niet duur, werkte na lange tijd goed.
Benzine, magnesium aan de zijkant , afsluitbaar
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAL

Zag ik ook op een chinese site. DX. com
https://www.dx.com/p/metal-match-perman ... lVn-nVKh7g

Ron sr


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Martin Outdoors »

Tja , Wilderness Survival staat er boven dit draadje ,niet dat ik snel in een situatie van overleven terecht ga komen (denk ik) ??? maar ik hoop dat ik dan een bic aansteker in mijn zak heb met een paar stukkies tape als tondel er aan vast geplakt of een firesteel.

Want een vuurboog organiseren en ook succes mee gaan krijgen kost mij veel energie heb ik gemerkt en energie is iets wat ik dan zou willen spenderen aan andere zaken . Maar ik vind het een super vaardigheid die ik zeker wil blijven beoefenen ^-^ :D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Flecktarnmann »

Ik heb zelf gewoon altijd een aansteker op zak + er zit altijd eentje in mijn EHBO kit waar ook een stuk of 10 opgerolde duct tape rolletjes zitten die ik kan gebruiken voor nat hout.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Bubberbushman »

Ik zag trouwens in die filmpjes dat je die luchtdichte benzine aanstekers niet te veel moet vullen. Dat er dan vloeistof onder de deksel komt en als je je aansteker dan te snel aansteekt de hele bovenkant brand. :)
Maar verder ben ik wel benieuwd naar jou real life ervaring als je de aanstekers heb gekocht.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Benzine aansteker hulp gevraagd

Bericht door Roely »

Aah mannen jullie kennen mij toch. Ik ben net zo'n grote pyromaan als jullie.
Ik kan vuur maken op 101 manieren. Vuurboog pompdrill enz en allerlei chemische methodes tot aan vuur maken uit vogelpoep en vuur maken met water.

Ik verontschuldigt me voor de keuze van het draadje wildernis survival. Ik wist het even niet ergens anders beters te plaatsen. @ Martin, als je de vrijheid neemt van het gebruik van een oxidator( bv gewonnen uit dierlijke uitwerpselen) stelt een vuurboog ook weinig meer voor( in een voorbereide situatie met een spindle en board uit de rugzak.)

Back on topic @ Ron sr zo'n ding noem ik een permanent match en die heb ik in de jaren 90 als reclame sleutelhanger al mogen ontvangen.en die heb ik in een dag leeg ;D
@ bubberbushman. Ja ik had ook gelezen over het vullen en de druk opbouw. Ik ga dat wel in de gaten houden. Maar ja dat er benzine in het deksel deel loopt, kwam bij de zippo ook al voor. Daarom droegen wij die zippo pouches aan de riem. Zodat het niet op zijn kop in je zak zat.

BTW wel gezellig dat iedereen hier zo actief mee denkt
Laatst gewijzigd door Roely op 26 feb 2020, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie