grens België dicht!

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: grens België dicht!

Bericht door Roely »

Aah ik was weer te voorbarig.. Sorry.

Moraal van het verhaal is dat wij en jij dus ook best nog wel leuke plekjes weten.
Oakleaf wist die rustige plekjes op de brunssummerheide toch zeker wel te vinden volgens mij >:D

( voor insiders... Sorry kon het even niet laten :-X)


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: grens België dicht!

Bericht door Flecktarnmann »

Rustige plekjes zijn er zeker, toen ik rond de 10 jaar oud was maakte ik daar vaker kleine hutten. Een eventuele wandelaar met een hond kwamen wij misschien 1 of 2 keer tegen, maar verder niemand. Vooral tegen het beboste gedeelte tegen het hek van Sibelco (de zilverzandgroeve) aan kwam toendertijd niemand. Daar was ook geen pad. Of dat in de tussentijd veranderd is, weet ik niet. Ik heb wel gehoord van een uitbreiding van de mijn, dus misschien zijn die plekken bij het hek nu verdwenen. Dat kan ik echter niet aantonen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: grens België dicht!

Bericht door Martin Outdoors »

Mooie foto's van het water daar Flecktarnmann (ik weet ff je naam niet) , lijkt me een super plek om te overnachten zat stenen in ieder geval hehe .
Mijn stenen wens zal wel te maken met het feit dat hier alleen hunebedden zijn te vinden maar die worden te druk bezocht en kan ik niet als onderkomen of vuurplaats gebruiken ;D ...................hey misschien wel als het duister word dan kan ik er wel in snurken of is dat respectloos mmmh idee voor een volgende keer misschien.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: grens België dicht!

Bericht door Dominicus »

Buiten de tarn die dhr fleck gebruikt ^-^ ^-^ ^-^
Is zijn avatar net zo onduidelijk als een jeugdige bewoner uit de buitenwijken bv de kolekit buurt bij de A10 west.
Dus dhr fleck ^-^ ^-^ zal nooit gezien worden

Dominicus

Lees dit met een knipoog en humor ,gezeik is ook goed maar vandaag heb ik daar geen zin in laat staan morgen


Gebruikersavatar
drareg
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 feb 2015, 06:22
Locatie: werkendam

Re: grens België dicht!

Bericht door drareg »

Tuurlijk is het in NL ook prima te doen , maar ben echt al jaren gek van de Hooge Venen.
prachtig uitgestrekt gebied wat alles te bieden heeft, en je enigszins het gevoel geef alleen op de wereld te zijn.
als ik geen stromend water en flinke heuvels heb ben ik niet weg geweest :)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: grens België dicht!

Bericht door Dabberty »

Mooi verhaaltje Roely, over den neerlandschen schoonheid op eigen bodem :-)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: grens België dicht!

Bericht door Roely »

Dank u Dieter,
En ja in Tsjechië zijn er natuurlijk nog veel meer mooie gebieden dan hier, maar je kunt steeds maar een klein deel doorkruisen. Ikzelf wil ook ooit nog eens graag die kant uit. Al was het maar om te proberen mangaandioxide te rapen 8-)
Maar even terugdenkend aan de aliexpress uitdaging. Zat ik hier in Nederland twee dagen zonder ongewenste bezoekers. En jij werd in Tsjechië steeds ernstig verstoord door toeristen. Tja de mens komt overal. En moet ik ook even terug denken aan de meerwaarde dat mijn gebied flink bezocht werd. Ik vond een leeg blikje cola. Daar heb ik toch fijn twee dagen mee kunnen koken.

Het heeft allemaal zijn voor en tegens, maar nu de grenzen dicht zijn, hoeft daar de bushcraft of outdoor ervaring er echt niet onder te leiden.

Elk land heeft ons daarin wel wat prachtigs te bieden. Ook Nederland dus. En vaak heel veel meer dan wat men denkt. Bovendien leent de Nederlandse vegetatie zich perfect voor bushcraft. Bijvoorbeeld daar waar je in sommige gebieden in andere landen bijna genoodzaakt bent om een tinderbox te dragen. Struikel je hier over de berken bomen en hars dragende dennen. Tot zelfs de tondel zwam is hier weer ruim vertegenwoordigd. Vuursteen vind je tot zelfs op het strand en in brabant en Limburg kom je het bijna op elk zandpad wel tegen. Als je er maar oog voor hebt. Tja je kunt geen die hard survival ervaring hebben hier, omdat er overal wel wat eetbaars en water is te vinden en ongeacht welke richting je in loopt je binnen afzienbare tijd de bewoonde wereld terug vindt.
Maar verre weg de meesten forum leden hier, gaan, bij wijze van spreken, het bos in om een hutje te bouwen, vuurtje te stoken en met hun mes te spelen.. Toch


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: grens België dicht!

Bericht door Waidmann »

Roely schreef: Maar verre weg de meesten forum leden hier, gaan, bij wijze van spreken, het bos in om een hutje te bouwen, vuurtje te stoken en met hun mes te spelen.. Toch
Absoluut, vind ik zelf ook leuk. Denk dat daar ook het probleem voor hun zit, zoiets gaat vaak gepaard met wat rumoer en bewegingsvrijheid. Als iemand wil zagen en hakken (op een verantwoorde manier natuurlijk) dan wordt je al snel ontdekt. Net wat je zegt ' Stealth camping' is wel goed te doen in Nederland, buiten de bekende gebieden liggen overal postzegels dichtgegroeid bos waar je ook zo verdwijnt.

Wat betreft het betoog voor de pracht van Nederlandse natuur, sluit ik me bij aan! Prachtige plekken te vinden!

Kwam eens aan het denken over gepakt worden door boswachters, ken eigenlijk niemand die een vervelende ervaring heeft gehad in Nederland. Enkeling in Duitsland. Maar ken wel weer een BOA die hier en daar een boete/waarschuwing heeft moeten geven. Vaak ging het dan ook wel om onbenullige dingen, zoals grote tenten en open vuur.

Waar ik heen wil met dit verhaal, of hoe het betrekking heeft met de grens met België.. geen idee. Maar wel leuk om over onze gezamenlijke hobby te kletsen ;D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: grens België dicht!

Bericht door Dabberty »

Roely schreef:Ikzelf wil ook ooit nog eens graag die kant uit. Al was het maar om te proberen mangaandioxide te rapen 8-)
Je bent van harte welkom :-)
Waidmann en Tim zijn jaarlijkse vaste gasten hier, en martin is ook een keertje langs geweest. (Niet beroepsmatig)

Roely schreef: Maar even terugdenkend aan de aliexpress uitdaging. Zat ik hier in Nederland twee dagen zonder ongewenste bezoekers. En jij werd in Tsjechië steeds ernstig verstoord door toeristen. Tja de mens komt overal.
Het is nu zelfs nog erger, doordat den stadschmensch nu geen vertier heeft in de stad, en dus naar buiten gaat.
Vorig weekend probeerde ik 3 stekjes uit waar il nog nooit iemand gezien heb om iets te filmen, maar nee. Van een jager tot trekkers tot stadschmenschen toe.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: grens België dicht!

Bericht door Roely »

Toevallig leuk gebied aangedaan. Wel druk vandaag. Maar zag wel dat iemand anders er ooit heeft overnacht in een natural shelter.
IMG_20200419_125733_copy_684x513.jpg
IMG_20200419_125733_copy_684x513.jpg (205.27 KiB) 2421 keer bekeken
IMG_20200419_120842_copy_684x912.jpg
IMG_20200419_120842_copy_684x912.jpg (157.66 KiB) 2421 keer bekeken
Ook hier vuursteen
IMG_20200419_133111_copy_684x912.jpg
IMG_20200419_133111_copy_684x912.jpg (304.44 KiB) 2421 keer bekeken
Volgens mij is flecktarnmann er ook al geweest. 8-)
IMG_20200419_130040_copy_684x912.jpg
IMG_20200419_130040_copy_684x912.jpg (338.24 KiB) 2421 keer bekeken


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: grens België dicht!

Bericht door Martin Outdoors »

Leuke foto's en mooi mes , ik had mijn oog laten vallen op een extrema ratio met dezelfde vorm 8-) , nee niet gekocht gruwelijk duur


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: grens België dicht!

Bericht door Flecktarnmann »

Hah, nee daar ben ik niet geweest. Voorlopig houd ik het nog bij België :D


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: grens België dicht!

Bericht door Roely »

Het is de extrema ratio Rao inderdaad, duur, zwaar en lomp.( logo staat op de andere zijde)
Maar perfect om een steentje los te peuteren ^-^
Laatst gewijzigd door Roely op 19 apr 2020, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: grens België dicht!

Bericht door Dominicus »

FF voor het gemak ,waarom zijn er grenzen dicht

Dominique


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: grens België dicht!

Bericht door Roely »

Omdat grensoverschrijdend gedrag niet gewenst is dominicaan. >:D


Plaats reactie