Vraag: Nachtje het bos in.

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Stephan81
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jan 2015, 14:50

Vraag: Nachtje het bos in.

Bericht door Stephan81 »

Dag allen,

In eeuwen niet meer hier iets bericht, o.a. door werk, gezin, et cetera. Nu door mijn werk op de IC compleet gevloerd en nu even tijd om er op uit te gaan. Lees ik tot mijn spijt dat alle paalcampings gesloten zijn vanwege het corona virus.

Nu is mijn vraag, hoe is jullie ervaring? Wordt er strikt gehandhaafd of zijn er plekken waar je nog enigszins gedoogd een nachtje kunt bivakkeren? Ik moet er namelijk echt even uit. Woon in de randstad, ging in het verleden veel naar Austerlitz en Kaapweg, een keer naar Chaam geweest.

Iemand een tip waar ik komende week (doordeweeks) mijn tarp kan opslaan, wil er best een stukkie voor rijden.

Alvast bedankt!

-Stephan


Bushoutdoor
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:39

Re: Vraag: Nachtje het bos in.

Bericht door Bushoutdoor »

Hoi Stephan,

In het Noorden, (Groningen, Drenthe) is het in ieder geval mogelijk.
Anderen hier op het forum kunnen je vast meer over hun ervaringen vertellen in andere delen van het land.


Doe maar niet normaal, het kan niet gek genoeg ;-) ;D
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Vraag: Nachtje het bos in.

Bericht door Roely »

Hee stephan,respect voor je diensten op de ic.!

Het is wel drukker dan normaal, in de bossen . Maar je kunt nog steeds" illegaal dan " overal terrecht. Ik ben nog nooit op zo'n paal plek geweest iig. Ben zelf afgelopen week in Dwingeloo Drenthe geweest. Was prima daar en genoeg plekjes gezien voor een overnachting, buiten de plek waar wij gelegen hebben met twee tenten. Andere leden vertoeven daar ook regelmatig.

In chaam heb je ook prachtige plekken, ik snap niet dat daar überhaupt iemand bij zo'n paal gaat liggen.
Ik zou je ook in pm, vooraf door de loonse en drunense duinen kunnen navigeren na een van de hele vele geschikte illegale kampeer plekjes.

We hebben het hier op het forum er al een paar keer erover gehad.. Maar niemand heeft ooit een boete gekregen voor een z.g. illegale overnachting. Gewoon een beetje normaal doen.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Vraag: Nachtje het bos in.

Bericht door Flecktarnmann »

Ben nog nooit iemand tegengekomen, maar ik ga dan ook altijd net over de grens in Duitsland/België. Wel heb ik een voorval gehad waarbij er iemand gecamoufleerd en met zwaarder geschut langs liep bij een gat die ik zojuist gegraven had. Toen ben ik hem maar gepeerd :D

Geen idee wat hij daar te zoeken had, maar hij is na het gat te hebben bekeken net zo snel verdwenen als dat hij verschenen is.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Vraag: Nachtje het bos in.

Bericht door Oude.Wilg »

Stephan81 schreef:Dag allen,

In eeuwen niet meer hier iets bericht, o.a. door werk, gezin, et cetera. Nu door mijn werk op de IC compleet gevloerd en nu even tijd om er op uit te gaan. Lees ik tot mijn spijt dat alle paalcampings gesloten zijn vanwege het corona virus.

Nu is mijn vraag, hoe is jullie ervaring? Wordt er strikt gehandhaafd of zijn er plekken waar je nog enigszins gedoogd een nachtje kunt bivakkeren? Ik moet er namelijk echt even uit. Woon in de randstad, ging in het verleden veel naar Austerlitz en Kaapweg, een keer naar Chaam geweest.

Iemand een tip waar ik komende week (doordeweeks) mijn tarp kan opslaan, wil er best een stukkie voor rijden.

Alvast bedankt!

-Stephan
Re: Vraag: Nachtje het bos in.

Oude.Wilg » 08 mei 2020, 11:48
Appelscha Friesland, wel je paspoort mee nemen :D ;-) heeft ook een prachtig gebied, met heel afwisselende natuur, dat vind ik ook een echte aanrader.
Er zijn ook zandvlakten met mooie begroeien, er zijn ook veel mooie natuur foto's op het net te zien, dan krijg je een indruk.

Ik zou zeggen als je het forum waardeert kom wat vaker en help mee het forum levendig te houden, ik krijg de indruk dat je nog steeds een natuur mens bent dan zit je hier toch ook goed???

Mvg,
De Oude.Wilgen.
Ps, @Stephen het is leuk voor ons dat je verteld hoe het was, en natuurlijk zien we uit naar foto's, alvast bedankt.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Plaats reactie