Bushcraft in Tjechië

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Waidmann »

Getuige berichten op FB is hij gezond en terug in Nederland.

Het gaat me wel te ver om hem een toetsenbord soldaat te noemen, de beste jonge man is in die tijd meer buiten en in de pseudo natuur geweest dan het overgrote deel van de zelfbenoemde bushcrafters bij elkaar ;D

Daarnaast heeft iedereen een eigen invulling van bushcraft en heb ik geen flauw benul wat hij nog meer heeft uitgespookt. Dat hoef ik ook niet te weten, het is aan hem omdat met ons te delen als hij daar behoefte aan heeft.

Al met al, gelukkig geen reden tot bezorgdheid!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

Ah, ik zie het idd op FB dat hij weer in NL is.
Jammer, had graag nog wat van zijn avonturen hier gelezen.
Ik vroeg het me af omdat hij wel bijna elke dag online op het forum is, maar niks meer schrijft, vandaar m'n 'bezorgdheid.

Dus Leo, dat je eerder terug bent gegaan is niks om je voor te schamen hoor, soms lopen plannen eenmaal anders dan gepland.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de redenen. Het lijkt me niet de kou omdat je vrienden had ik een bepaalde stad en waar ook je andere gear in opslag lag. Was het de politie? De lockdown? Heimwee? Thuis situatie?
Vertel, vertel, we zijn nieuwsgierig :-)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roely »

nou gelukkig dan maar. in gedachte was ik al samen met Dieter het gebied aan het doorkruisen.

@ waidmann mijn benaming was niet zo heel misplaatst als je de posts terug leest. Maar goed. zoals genoemd genoeg respect vanuit mijn kant, om als de nood aan de man zou zijn geweewt. Om ter plekke te gaan helpen.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Waidmann »

Roely schreef:nou gelukkig dan maar. in gedachte was ik al samen met Dieter het gebied aan het doorkruisen.

@ waidmann mijn benaming was niet zo heel misplaatst als je de posts terug leest. Maar goed. zoals genoemd genoeg respect vanuit mijn kant, om als de nood aan de man zou zijn geweewt. Om ter plekke te gaan helpen.
Wellicht zegt mijn opmerking dan ook meer over de gemiddelde bushcrafter ^-^


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Hermanusb »

Toch vindt ik het knap dat zo’n jong iemand dit doet, zelfs al heeft het wat meer met zwerven dan met bushcraften te maken.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

En elke dag of nacht is hij hier online, maar schrijft niks meer :-(


Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Hermanusb »

Dabberty schreef:En elke dag of nacht is hij hier online, maar schrijft niks meer :-(

Jammer want het is alleen maar mooi om elkaars ervaringen te kunnen delen.
Daar kunnen anderen misschien weer van leren.

Het hoeven niet alleen jubel verhalen te zijn, daar leert nl niemand wat van.


Thabro

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Thabro »

.............
Laatst gewijzigd door Thabro op 18 jun 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Oude.Wilg »

Flecktarnmann schreef:
Roely schreef:waar is de foto van de schede??
Ach, helemaal vergeten :D :D :D Niet de mooiste, maar altijd beter dan duct tape.
Afbeelding

Verder is er niet veel nieuws gebeurd. Echter is het weer nu eindelijk weer wat koeler en vochtiger, waardoor het slapen in het bos toch een stuk aangenamer is. Wel zit mijn bivakzak aan de buitenkant soms helemaal vol met slakkenslijm............. rot beesten.
Ik heb ook een keer even snel een hoesje gemaakt dan leer afval van een tas, genaaid met visdraad, dat is aardig slijtvast.
P1100279.JPG
P1100279.JPG (764.86 KiB) 3326 keer bekeken
Het schilmesje (koolstaal) heb ik ook voorzien van een nieuwe handvat, lekker gevormd ligt lekker in de hand.
Ik maak er nog een fotootje van bij daglicht, dan komt het beter uit dan met flitslicht.


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Oude.Wilg »

Ik heb ook een keer even snel een hoesje gemaakt dan leer afval van een tas, genaaid met visdraad, dat is aardig slijtvast.
P1100279.JPG
P1100279.JPG (764.86 KiB) 3320 keer bekeken
Het schilmesje (koolstofstaal) heb ik ook voorzien van een nieuwe handvat, lekker gevormd ligt perfect in de hand.
Ik maak er nog een fotootje van bij daglicht, dan komt het beter uit dan met flitslicht


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Oude.Wilg »

Dit zijn is het mesje, die mooi is aangepast, door een nieuw handvat te hebben gemaakt, ligt heel prettig in de hand.
Is al ruim twintig jaar in gebruik.
Schilmestje 1.JPG
Schilmestje 1.JPG (446.73 KiB) 3298 keer bekeken
Schilmesje 2.JPG
Schilmesje 2.JPG (388.57 KiB) 3298 keer bekeken


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Hermanusb
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 jul 2019, 16:23

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Hermanusb »

Oude.Wilg schreef:Dit zijn is het mesje, die mooi is aangepast, door een nieuw handvat te hebben gemaakt, ligt heel prettig in de hand.
Is al ruim twintig jaar in gebruik.

Schilmestje 1.JPGSchilmesje 2.JPG
Leuk,

Je kunt precies zien welk deel van het mesje het meeste is gebruikt


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roel »

Dan zal deze wel zijn gebruikt voor dikke aardappelen... :-)
500.JPG
500.JPG (1.55 MiB) 3281 keer bekeken


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Flecktarnmann »

Ohja helemaal vergeten nog terug te komen hier haha.

Ik ben zoals eerder genoemd inderdaad begin deze maand teruggekeerd naar Nederland i.v.m de hele Coronasituatie en omdat Tsjechië in een volledige lockdown zou gaan waarbij je overal verplicht een masker aan moet doen (ook buiten) waardoor er bij mij onzekerheid ontstond omdat ik een toerist ben. Volgend jaar ben ik van plan om weer te gaan, dit keer neem ik wat minder spullen mee (ik heb namelijk meer dan de helft van de meegenomen kleding etc. niet eens gebrukt)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

Het wordt gelukkig al minder, en gelukkig is dat mondkapje alleen verplicht in de bebouwde kom of waar je geen afstand buiten kan houden.
Wij doen nog steeds elke 2de week een volle dag hike zonder problemen. De meeste "bouda's" in de mid gebergtes zijn ook open via het raam. Binnen zitten gaat even niet.
Maar ja, als toerist zijn kan ik me helemaal voorstellen dat je niet in zoiets will zitten waar je de taal niet spreekt of geen vaste verblijfplaats hebt.
Tot de volgende keer dan maar, wil nog steeds een keertje een tripje doen met je :-)


Plaats reactie