Bushcraft in Tjechië

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roely »

aah perfect toch! die sleeve/ schede combi.
Ik vindt het wel tof.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Flecktarnmann »

Dabberty schreef:Kleine toelichting, de sxhede moest voldoen aan bepaalde eisen qua formaat, alles moest zo minimaal zijn, en kort tijds bestek.
Dus geen 4mm tuigleer etc.
We hebben een stuk van een plastic lijfolie fles vorm gegeven met de heat gun, en dat als insert gebruikt voor de leren schede van een dames tasje.
Nog een extra toelichting; het moest zo klein mogelijk omdat ik wilde dat het in het zakmesvakje in mijn broeken past.

Tevens heb ik nu een nieuwe rugzak :D Ietwat groter deze keer, 40L i.p.v 10L.
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Flecktarnmann »

Toch maar na een wat langere periode een update, verder is er niet veel nieuws (ik kan dan wel iedere dag opschrijven wat ik kook etc. maar dat zou saai zijn :D )

In het begin was Tsjechië een van de landen waar Corona de kleinste invloed had, nu is Tsjechië volgens mij de nummer in hotspot in Europa :D De laatste paar dagen zijn er continu dagelijks 1500+ nieuwe besmettingen. Sinds begin september is het nu verplicht om in al het openbaar vervoer een masker te dragen, enkele dagen is dit uitgebreid naar het verplicht dragen van een masker in alle openbare gesloten ruimtes (winkels, winkelcentra etc.). Ik heb zelfs gehoord dat de grenzen eventueel dicht zullen gaan, maar dat zal verder op mij geen invloed hebben. Dat terzijde, heb ik nu een plekje ontdekt waar ik al wat langer zit. Het is niet de mooiste plek, maar wel heel dicht bij het centrum van Praag zodat ik indien nodig de dagelijkse boodschappen kan halen. De plek is verscholen genoeg, dat ik hier mijn spullen (natuurlijk verstopt in de bosjes) kan achter laten, zodat ik niet meer met mijn rugzak de stad in hoef. De kookpot en de wood stove en het eetmateriaal wat daarbij hoort (glazen pot met tomatensaus, spaghetti, blikken tonijn) laat ik gewoon naast een boom staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van de locatie. De enige manier om er (op een ethische manier) te komen is dankzij twee oude paden die vol met brandnetels staan. In de buurt is nog zo'n dergelijk pad, waar aan het einde een daklozenkamp ligt :D Maar op mijn plek komt niemand. De andere manier om er te komen is door het redelijk dichtbegroeide bos.

Ik ben nog van plan om de takken aan de kant te schuiven en ergens een omgevallen den te zoeken, zodat ik daarvan voor mijn woodstove een soort van tafel kan maken. Op de grond is het niet altijd fijn, omdat de grond eronder dan verschroeit.

Afbeelding
Doorsnee ontbijtje; spaghetti met tonijn of salami en tomatensaus.

Afbeelding
Dumplocatie voor mijn rugzak :D Hier laat ik mijn spullen achter als ik het bos verlaat. Tussen de brandnetels en onder jonge beuken kijkt niemand hoop ik. Eventueel een paar slakken.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

Mooi man, in welk park zit je?


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Flecktarnmann »

Dabberty schreef:Mooi man, in welk park zit je?
Nog steeds Divoka Sarka, bij het vliegveld :D

Een tijdje terug gratis koffie gekregen in een winkelcentrum, toch maar eens uitgeprobeerd. Het koffiedik was natuurlijk niet te drinken, maar de koffie zelf was goed sterk. Toch maar eens kijken of ik die lieve dames die mij de koffie als sample gegeven hebben weer kan vinden :D

Afbeelding
Afbeelding


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Waidmann »

Super tof dat je het zo goed volhoudt! Hoe vermaak je jezelf overdag?


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Martin Outdoors »

Inderdaad , goed bezig hoor !


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Flecktarnmann »

Gisteren een boomstammetje gevonden die door de boomvellers is achtergelaten; perfecte maat om op te koken. Nu nog eentje vinden om op te zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Waidmann schreef:Hoe vermaak je jezelf overdag?
Ligt een beetje aan het weer, als het warm is ga ik ergens in de stad de hele dag zitten. Als het fris is, ga ik wandelen en/of de omgeving in het bos verkennen. Enkele dagen terug een oud huis gevonden
Afbeelding


Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Oude.Wilg »

Flecktarnmann schreef: Enkele dagen terug een oud huis gevonden
Afbeelding
Toen dacht je natuurlijk echt wat voor de Oude.Wilgen, haha zo gek krijg ik mijn vrouw echt niet.
Weer een heel mooi verslag, we blijven je volgen je maakt geschiedenis voor je klein kinderen. ;D ;-)


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Oude.Wilg
Berichten: 561
Lid geworden op: 09 nov 2018, 19:48

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Oude.Wilg »

Oude.Wilg schreef:
Flecktarnmann schreef: Enkele dagen terug een oud huis gevonden
Afbeelding
Toen dacht je natuurlijk echt wat voor de Oude.Wilgen, haha zo gek krijg ik mijn vrouw echt niet.
Weer een heel mooi verslag, we blijven je volgen je maakt geschiedenis voor je klein kinderen. ;D ;-)
Waren er ook nog fruitbomen waar je je te goed aan kon doen???


Mvg,
De Oude.Wilgen.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

En Flecktarnman, zit je nog steeds te bivakkeren in Divoka Sarka, en wat is het plan nu aangezien het gaat vriezen de aankomende nachten?
Laatst gewijzigd door Dabberty op 06 nov 2020, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roel »

M90 aantrekken..? :D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Dabberty »

Flecktarnman, is alles ok?


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roely »

ja wat is nou de bedoeling? als bushcraftzwerver zonder bushcraft, ergens verstopt tussen de bosjes van de stad.

Dabberty wat was zijn intentie, hoelang wilde hij de clochard uit gaan hangen. Weet jij dat?

Ik dacht dat hij een paar maandjes zou gaan bushcraften, dat is heel wat anders dan overdag door de stad zwerven en in het winkelcentrum koffie schooien.

ow nou ja hij zou een jaar gaan. Dat is waar.
Maar ik maak me eigen ook een beetje druk.
Het lijkt er ook op dat ie twee linkerhanden heeft, ik bedoel maar: een stoel is toch zo gemaakt.. of voor mij part meegenomen uit de stad, met een beetje stadsjutten.
ik had echt verwacht dat we de ene mooie bivakplek of hut naar de andere zouden zien. hout en voedsel vergaring voor de winter en ga zo maar door.

Moeten we in gaan grijpen??


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Bushcraft in Tjechië

Bericht door Roely »

ik heb nog even al zijn posts doorgelopen.. 19 jaar, intussen 20 dan en een jaar met bushcraft bezig.. de bossen in nederland waren te klein voor hem. Dus Tsjechië met zijn uitgestrekte natuur was geweldig.. en dan zat ie daar in een stadspark ??? het is dus duidelijk een toetsenbord soldaat..
Maar toch veel respect, hij doet het toch maar wel even. En elk forumlid behoort tot mijn incrowd, of het nou een dubieuze padvinder liefhebber is, of een jong volwassene in flecktarn.

Heeft iemand meer contact gegevens of van zijn ouders!

kijk het kan best dat hij een jaar door Tsjechië wil trekken. En dat dit allemaal prima verloopt. maar hij pretendeerde hier, te gaan bushcraften en dan is het mislukt, en moeten we ons misschien wel een beetje druk gaan maken over zijn welbevinden.


Plaats reactie