Mijn nieuwe kamp

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
Plaats reactie
BeardedGiraffe
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2020, 11:33

Mijn nieuwe kamp

Bericht door BeardedGiraffe »

Hallo allemaal!

Ik ben recent begonnen aan actief bushcraften (zie mijn even voorstellen topic).
Ná meerdere locaties te bekijken en hier en daar wat te craften en te kamperen heb ik besloten op één locatie mijn permanente kamp op te bouwen. Dit wil zeggen dat ik hier meerdere constructies wil gaan maken en over weken/maanden/jaren het steeds uitgebreider te maken. Ik zit in de bossen van noord oost Drenthe.

De locatie is erg gevarieerd bos, met veel verschillende loofbomen en dennen sparren en lariksen. De groei aan de ondergrond is ook erg gevarieerd met zowel stukken gras, mos, varens en gedroogde bladeren. Op deze locatie heb ik de mogelijkheid om mijn auto dichtbij neer te zetten. Enige nadeel is dat er mogelijk mensen langs kunnen lopen omdat er een wandelpad van Staatsbosbeheer in de buurt is en 1 vd afslagen kan worden vergist met een oud pad wat richting mijn kamp leid. Mijn kamp bevind zich wel op privé bos waar ik toestemming heb van de eigenaar om dit te doen. Hij heeft alleen geen borden geplaatst met ''verboden toegang artikel etc''

Update 1: Ik ben als eerste begonnen om mijn aller eerste shelter ooit te bouwen. Ik dacht ik hou het simpel en heb een A frame shelter gebouwd. Toen de basis stond heb ik de zijkanten verstevigt met wat verse Amerikaanse vogelkers takken (ruikt binnen ook nog eens lekker). Vervolgens heb ik het ''dak'' afgemaakt met varens. Hier onder een viertal foto's van 3 kanten van de voltooide shelter en de basis zonder varens dak.
PS: Geen aanrader dit te doen met het weer dat nu in Nederland heerst, ik ging gisteren kapot.
shelter1.0.PNG
shelter1.0.PNG (1.46 MiB) 1884 keer bekeken
shelter1.PNG
shelter1.PNG (1.68 MiB) 1884 keer bekeken
shelter1.1.PNG
shelter1.1.PNG (1.54 MiB) 1884 keer bekeken
shelter1.2.PNG
shelter1.2.PNG (1.65 MiB) 1884 keer bekeken


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Mijn nieuwe kamp

Bericht door Martin Outdoors »

Leuk man ziet er goed uit , lekker zomer onderkomentje, mijn ervaring is met dit soort onderkomens is als ik geen laag humus er op gooi van een cm of 40 dik hij niet waterdicht is ^-^ , geen kritiek hoor want ik heb geen idee hoe en in welk seizoen jij daar wil snurken natuurlijk want zonder neerslag is het een prima slaapplekkie ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Mijn nieuwe kamp

Bericht door Flecktarnmann »

Dat met die hitte klopt zeker. Gisteren 6L water gedronken en het enige wat ik heb gedaan in de hele dag was een aantal bomen omzagen en verwerken (met een klein handzaagje die kleiner was dan de stam :D )

Normaal kom ik met die 6L meerdere dagen vooruit.


Plaats reactie