Veluwe

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Veluwe

Bericht door Roely »

Weer zo'n mislukt project van menselijke bemoeienis. Maar tevens nu de ultieme bushcraft ervaring voor ons.


We kunnen nu naar de Veluwe. Damherten edel herten en wilde zwijnen in overvloed.
En het mooie is, dat nu iedereen je alleen maar dankbaar is, als je er een weg vangt. Nja in principe dan. Maar ik verwacht nou ook geen drama in elk geval als je een zwijntje boven je kampvuurtje hebt hangen ;D

Je kunt natuurlijk niet zonder vergunning met een jachtgeweer of ak47 rond gaan rennen. Maar een val/strik zetten of pijl en boog of speer lijkt me wel geweldig.
Als je slim googled, kun je je eigen ook nog richten op een stuk particuliere grond.
( veel boeren hebben die bosgrond alleen maar voor de meters en doen er niks mee, naast een hekel aan die zwijnen ;-))

Aldus je tent of hangmat in de rugzak peper en zout mee , en op naar de Veluwe.

https://www.nu.nl/binnenland/6144376/gr ... hoten.html

Let wel op, de populatie teken zal ook wel groot zijn daar.


Gebruikersavatar
wiliam
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jul 2017, 09:46

Re: Veluwe

Bericht door wiliam »

Op de Veluwe zou ik me vooral zorgen maken over stropers.
Deze zijn vaak zeer agressief naar buitenstaanders. (persoonlijke ervaring)
En ze zijn nergens bang voor, schieten op alles, en een concurrent minder stoort ze niet.
Nu woon ik ver van de Veluwe, en weet dus ook niet hoe daar gehandhaafd wordt,
maar hier (Belgische en Nederlandse kempen) zie ja na zonsondergang geen handhavers.
Als hobby gaan stropen dan zijn de straffen hoger dan moord, doe je het professioneel,
dan kan je een goede advocaat betalen/krijgen.
En project Veluwe is niet mislukt,
maar gaat aan eigen succes ten onder.
Laat de natuur het zelf regelen, en binnen 5 jaar is alles perfect.


Neem jezelf niet te serieus, je hebt 98% Bonobo/Chimpansee DNA..
Plaats reactie