Stealth en Snurken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Stealth en Snurken

Bericht door Hooger »

Weet iemand hoe ver snurkgeluid draagt?

Stealth kampje, perfecte camouflage op tien meter van een (fiets)pad niemand die je ziet denk je dan. Tot.. je gaat snurken ^-^ .

Ben benieuwd wat jullie aan houden als afstand.


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Stealth en Snurken

Bericht door Kevski-Style »

Dat is wel heel afhankelijk van wat je zelf produceert aan geluid. Beste antwoord is niet snurken. Mij hoor je op 50 meter nog :o


Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Re: Stealth en Snurken

Bericht door Hooger »

Kevski-Style schreef: 20 apr 2022, 22:53 Beste antwoord is niet snurken.
Dat probeer ik al jaren ^-^


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Stealth en Snurken

Bericht door Roely »

De vraag is, wie er over dat pad langs komt in de nacht. Dat zullen er niet veel zijn... Toch.
Slechte nieuws is, danwel afhankelijk van het gebied. Dat geluid echt heel ver drijft. In de duinen bv hoor ik mensen met gemak op 500 meter, over het water heen nog verder.
Het goede nieuws is, dat geluid stuurbaar is. Dus als je je af wil schermen van een bepaalde richting, kun je dat wel natuurlijk. Bouw een wal of een muurtje aan die zijde.

Ikzelf kies vaak de grootst mogelijke afstand van paden. Of bv in Limburg ga ik bovenwinds boven de paden ( enige nadeel is dat ik het vuur dan goed moet afschermen)
Het is me wel een enkele keer overkomen dat ik zo ver door gelopen was, en de volgende dag bij daglicht realiseerde dat ik intussen weer heel dichtbij een ander pad bleek te liggen 😋


Plaats reactie