Boogschieten met een duimring / thumb ring archery

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
Irfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2023, 23:06

Boogschieten met een duimring / thumb ring archery

Bericht door Irfan »

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het boogschieten met een duimring?

Ik ben pas begonnen, maar het zou leuk zijn als iemand mij de juiste weg op kan helpen.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Boogschieten met een duimring / thumb ring archery

Bericht door Meatloaf »

Ik schiet wel eens met een duimring, zelf gemaakt van een oude eiken plank. heb er ook een paar van tuigleer gemaakt.

heb het mezelf aangeleerd nav de filmpjes van armin himmler, en door het gewoon uit te proberen. pvc pijpje met een touwtje om veilig de techniek te oefenen om wat feeling te krijgen met het gevoel. ik kan op 20m op een goede dag 3 pijlen ongeveer 10cm bij elkaar krijgen, op een slechte dag is het 60cm

heb al wel gemerkt dat er zo veel mogelijkheden zijn om te schieten met duimring, afhankelijk van materiaal(leer/iets hards) en ook de vorm. langere lip vs korte merk je echt, zacht materiaal vond ik niet fijn schieten. ook een randje om de pees van je duim af te houden vond ik fijn, bij mn leren ring had ik dat niet en kreeg ik vrij snel een randje eelt.


Gebruikersavatar
J.J
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:32

Re: Boogschieten met een duimring / thumb ring archery

Bericht door J.J »

Irfan schreef: 08 mei 2023, 18:30 Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het boogschieten met een duimring?

Ik ben pas begonnen, maar het zou leuk zijn als iemand mij de juiste weg op kan helpen.
Eerst van harte welkom @Irfan,

Hoe gaat het met het boogschieten lukt dat wat.
Hoe ben je hier terecht gekomen, wat wil je hier graag opsteken, hoever ben je al met je kennis over bushcraft, heb je behalve pijl en boog ook andere bushcraft spulletje.

Als je vragen hebt stel ze gerust.


Mhg,
J.J


Mocht ik het zijn vergeten,

Met een vriendelijke groet,
JJ&A
JenA
J.J

Opbouwende tip voor verbetering zijn via de PB altijd welkom, en word zeer gewaardeerd.
Plaats reactie