Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Jandar »

In het kader van "ik wil voor elk weertype (warm of koud) kunnen koken en verlichting hebben" heb ik naast 2 gaslampen en een gaskooktoestel 2 coleman branders aangeschaft, of via kringloop of via de Loppis en nu heb ik er aan toegevoegd Twee petromax druklampen die ik via marktplaats heb gevonden. Beide hadden "problemen" volgens de eigenaren, maar de eerste ging na een grondige schoonmaak meteen aan. en de tweede had idd 2 lekkages, ik heb de rubberpakking van de rapidstarter vervangen (1,50) en de spuitmond, die als reserve bij de ander lamp zat.
En tevens de kachel omzetting gekocht om, van een lamp een kachel te maken.Na de onderdeleen vervangen te hebben werkt ook die lamp weer perfect, deze lamp ga ik nog ombouwen naar kachel..
hier beide lampen op de foto. ik heb mijn samsung mobiel erbij gehouden met een lumen meter en die gaf 8000 lumen aan.. dat lijkt me wel voldoende ;-)
20200222_083247.jpg
20200222_083247.jpg (2.35 MiB) 5306 keer bekeken


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Bubberbushman »

Via marktplaats een lk70 achtige tas gevonden! Tof ding! Wel echt een ruime brede tas. Maar "helaas" niet te groot voor de spullen die ik meeneem voor 1 of 2 nachten. Alles past er wel makkelijk in. Hoef niets te proppen. Vind ik eigenlijk ook wel prettig. Ook goed veel voller te pakken. Genoeg ruimte over. Dus is een training in beheersing om niet te veel mee te nemen.
Ben wel duidelijk van plan om ergens te kamperen met zo'n tas op mn rug. Kan altijd zeggen dat ik met bepakking aan t trainen ben voor een buitenland tocht. Ik ben ook bushcraft aan t oefenen om ooit eens lekker in zweden te struinen :)
Bijlagen
20200417_183830.jpg
20200417_183830.jpg (2.7 MiB) 5150 keer bekeken


Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 dec 2018, 12:26
Locatie: Uden

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door DennisV »

mooie rugzak! 8-)


Dominicus
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 sep 2019, 15:27

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Dominicus »

Hele mooie rug zak ^-^ ^-^ ^-^ ;D

Als je naar Zweden gaat ,denk dan wel FF na over je basis eten .
Maar wat ik lees heb je daar ruimte genoeg voor.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Bubberbushman »

Hij kan ook overpakt worden. En de straps zijn mega lang, dus kan hoop aan vast gestrapped worden. van de zomer vast ook met extra gear voor mn zoontje mee. Kan ik hem flink overpakken.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Flecktarnmann »

Mooie tas, maar het materiaal oogt wel wat goedkoop (lees: polyester) vanwege de glans die in de foto te zien is.

Kerki of Karki (of wat er ook staat) kan ik helaas niet online vinden.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Bubberbushman »

Flecktarnmann schreef:Mooie tas, maar het materiaal oogt wel wat goedkoop (lees: polyester) vanwege de glans die in de foto te zien is.

Kerki of Karki (of wat er ook staat) kan ik helaas niet online vinden.
Kon t helaas inderdaad ook niet vinden. Online. Het is inderdaad niet zo'n dikke stof. Hij was nog onder de 30 euro. Opzich wel tevreden met het frame. Mocht hij t een keer begeven kan ik t frame sowieso weer hergebruiken. Maar denk dat ik er nkg wel een tijd plezier aan zal heben.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Flecktarnmann »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zojuist mijn nieuwe rugzak ontvangen :D Voor €90 tweedehands weten te bemachtigen. Waarvoor sommige van de straps zijn geen idee, maar dat vind ik ooit wel uit haha. De twee pouches aan de zijkant kunnen er af gehaald worden, en als daypack gedragen worden met het meegeleverde draagsysteem. Op de laatste foto is deze 120L rugzak te vergelijken met mijn huidige 65L rugzak :D

Waarvoor ik deze zal gebruiken, geen idee. Hij is nogal groot :D Misschien als ik dit jaar naar Tsjechië ga.


RSL
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2019, 11:27

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door RSL »

Tijdens de laatste feestdagen in december een mooie vintage (dag)rugzak gekregen.
Mooie leren banden, met rubber bekleed canvas, ongeveer 30 liter, jaren 80, goede staat.
Volgens de informatie die ik heb gekregen een Zwitsers leger model maar ik kan hier maar weinig over vinden.
Is er iemand die hier info over weet? Herkent iemand dit type rugzak?
Dan hoor ik dat graag.
Bijlagen
Zwitserse rugzak 2.jpeg
Zwitserse rugzak 2.jpeg (184.14 KiB) 3844 keer bekeken
Zwitserse rugzak 1.jpeg
Zwitserse rugzak 1.jpeg (191.98 KiB) 3844 keer bekeken


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Roely »

@RSL
https://www.google.com/search?q=swiss+a ... e&ie=UTF-8

Orgine/foto's /filmpjes/ ervaringen... leef je uit


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Flecktarnmann »

Het heeft meer dan een jaar geduurt, maar ik heb dan toch eindelijk een tweedehands Tacgear smock in olijfgroen kunnen vinden, dus meteen gekocht :D

Afbeelding


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Roel »

Mooie jas man, daar wordt je blij mee.


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Flecktarnmann »

Roel schreef:Mooie jas man, daar wordt je blij mee.
Zeker, heb eenzelfde model al langer in camouflage en in het zwart, maar olijfgroen is een welkome verandering :D. Zwart word mij toch te snel vies.

Als iemand eventueel interesse heeft in de zwarte smock, hoor ik het graag. Een keer gedragen, voor de rest alleen in de kast gehangen.


Bubberbushman
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 aug 2018, 08:03
Locatie: Nijmegen

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Bubberbushman »

Na een kampeertrip in de eifel was ik toch nog niet helemaal tevreden. Draag systeem was niet helemaal comfortabel en toch net wat ruimte gebrek haha. Zeker in de winter nemen matrasje en slaapzak best wat ruimte in. Ook heb ik inmiddels een 3,5 x 3,5 tarp van DD hammocks. Ook niet super compact.
Bij m`n nieuwe framerugzak verwacht ik aan ruimte geen gebrek te hebben, eerder te veel. Ik heb een Hagofs Gronland.(gemaakt in 2000) Volgens mij wel rond de 100 liter. De tas is nu totaal nog niet volgepakt. Ik ben vooral erg blij met het draag systeem. Dat ziet er goed uit. en voelt ook wel goed. Ben benieuwd naar een aantal km-ers.
De zijtassen zijn demontabel door een soort van houtje touwtje knopen. Ze zitten wel heeeel erg krap. Dus wellicht maak ik de knoopjes wat kleiner. Wel leuk systeem. Ga binnenkort eens bedenken hoe ik van die zijtassen ook een daypack kan maken. Want met deze jongen is t niet zo makkelijk struinen met laaghangende takken etc.
Ook de compressiebanden zijn verplaatsbaar. Het ook nog een extra setje. dan kan ik er nog wat aan vast snoeren.

heeft iemand heel toevallig nog informatie over deze tas? Ergens een oude flyer ofzo. Ik weet dat er soms mensen zijn die dat soort dingen verzamelen.

Met kanotrips zal ik denk ik wat drybags op t frame snoeren. Ook denk ik er aan om m`n basic kampeer gear al vast te hebben op t frame. Dan kan ik m`n 33 liter daypack er ook nog op zetten en gaan met die banaan.

Ideeen genoeg, dat vind ik t leuke aan zo`n frame. Je kan hem voor van alles gebruiken.
Ook ga ik eens kijken of t draag systeem ook op m`n kleinere frame past.




Bubberbushman schreef:Via marktplaats een lk70 achtige tas gevonden! Tof ding! Wel echt een ruime brede tas. Maar "helaas" niet te groot voor de spullen die ik meeneem voor 1 of 2 nachten. Alles past er wel makkelijk in. Hoef niets te proppen. Vind ik eigenlijk ook wel prettig. Ook goed veel voller te pakken. Genoeg ruimte over. Dus is een training in beheersing om niet te veel mee te nemen.
Ben wel duidelijk van plan om ergens te kamperen met zo'n tas op mn rug. Kan altijd zeggen dat ik met bepakking aan t trainen ben voor een buitenland tocht. Ik ben ook bushcraft aan t oefenen om ooit eens lekker in zweden te struinen :)
Bijlagen
tas1.jpg
tas1.jpg (299.68 KiB) 3324 keer bekeken
tas2.jpg
tas2.jpg (289.8 KiB) 3324 keer bekeken
tas4.jpg
tas4.jpg (360.44 KiB) 3324 keer bekeken
tas5.jpg
tas5.jpg (442.7 KiB) 3324 keer bekeken
tas7.jpg
tas7.jpg (426.94 KiB) 3324 keer bekeken
tas8.jpg
tas8.jpg (390.52 KiB) 3324 keer bekeken
tas9.jpg
tas9.jpg (411.98 KiB) 3324 keer bekeken


Gebruikersavatar
Flecktarnmann
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 jan 2020, 00:21

Re: Show je nieuwe Bushcraft aanwinst. Pic. Heavy.

Bericht door Flecktarnmann »

Zitten er geen extra banden bij waarmee je die zijvakken als daypack kan gebruiken? Bij de meeste 100L+ rugzakken die ik tot nu toe heb gezien, zit dat er standaard bij.


Plaats reactie