multitool

Op stap met 1 kilo of met 25 kilo. Wat gebruik je en heb je mee?
Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: multitool

Bericht door Jandar »

1 voordeel van leatherman, levenslange garantie en die werkt, ik heb er twee een wave en een charge TTi, op de tti had ik de schroevendraaier gebroken, mijn fout.. en op de wave was het mespuntje gebroken, ik heb deze naar de bever gebracht en heb 2 splinternieuwe leathermans gekregen..


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: multitool

Bericht door rjvdsluis »

Jandar schreef: 12 nov 2021, 07:00 1 voordeel van leatherman, levenslange garantie en die werkt, ik heb er twee een wave en een charge TTi, op de tti had ik de schroevendraaier gebroken, mijn fout.. en op de wave was het mespuntje gebroken, ik heb deze naar de bever gebracht en heb 2 splinternieuwe leathermans gekregen..
Ik heb zelf een leatherman proberen te laten repareren bij letherman, ik kreeg een melding dat de garantie niet geld voor Europa.
Kennelijk is dit een "Garantie" door Beversport een soort van klantenbinding. Toen ik zelf probeerde mijn Victorinox bij bever probeerde te laten repareren stelde zij een bedrag voor ter reparatie wat aanzienlijk hoger was dan de service beurt via Homeij (VIctorinox).
Ron sr


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: multitool

Bericht door Jandar »

Sorry klopt niet, mijn leatherman had ik in Amerika gekocht, en bever had er geen enkel probleem mee om hem te laten repareren. Ik had zelfs geen bon hoeven laten zien.. en het kostte me helemaal niks.. Van die andere leatherman had ik ook geen bon, die heb ik van iemand gekregen..

Ik weet niet waar jij bent geweest maar bever hilversum had er absoluut geen problemen mee..
Ze hadden me alleen gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk niet mijn eigen leathermans terugkreeg.. no problemo, de vervangende leathermans waren splinternieuw..


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: multitool

Bericht door rjvdsluis »

Jandar schreef: 12 nov 2021, 09:15 Sorry klopt niet, mijn leatherman had ik in Amerika gekocht, en bever had er geen enkel probleem mee om hem te laten repareren. Ik had zelfs geen bon hoeven laten zien.. en het kostte me helemaal niks.. Van die andere leatherman had ik ook geen bon, die heb ik van iemand gekregen..

Ik weet niet waar jij bent geweest maar bever hilversum had er absoluut geen problemen mee..
Ze hadden me alleen gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk niet mijn eigen leathermans terugkreeg.. no problemo, de vervangende leathermans waren splinternieuw..
Ik heb nog een mishandelde Letherman, ik zal eens kijken wat Bever Rotterdam er van zegt.
Enige tijd geleden had ik een site van letherman om info gevraagd , daar was de reactie dat de garantie niet gelde voor Europa. Nu ik vandaag ga zoeken op internet zijn er inderdaad bedrijven die letherman gariantie verzorgen en uitvoeren. De voorwaarden verbazen mij soms.
Op de site van leatherman staat nu een verwijzing naar een Nederlandse bedrijf ADOLA.BV
https://www.leatherman.com/stores.html

NB Ik ben helemaal niet ontevreden over de expertise van Bever en de garantie over andere producten.
Ron sr


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: multitool

Bericht door Jandar »

Idd adola is de officiele importeur van Leatherman. maar zoals gezegd, gewoon aanbieden en kijken wat ze zeggen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: multitool

Bericht door Roely »

Ik heb toevallig ook een Leatherman via de bever ingestuurd gehad.
En inderdaad was het winkel personeel niet allemaal op de hoogte. Dus in eerste instantie werd ik ook weggestuurd.
Maar ik had het uitgeprint van internet.
Mijn contact met Leatherman, en hun verzoek om het bv bij de bever in te leveren ovv casus nummer . Afijn hun bellen en dus tien minuten later, en twee andere personeelsleden verder. Toverde zo'n vrouwtje ineens een map uit de kast daar, met de bijbehorende inzend formulieren ;D Nog even een waarschuwing gekregen dat er waarschijnlijk kosten aan zaten enz.
Aldus ingestuurd en kosteloos een nieuwe gekregen.
Enige minpunt, maar dat is van Leatherman zelf, is dat ik Mijn mes niet terug kreeg en een nieuwere tti charge.
Ik had graag mijn eigenste gegraveerde terug gehad met het cpm154 lemmet. De nieuwe had een s30v lemmet.
Daar was ik wel voor gewaarschuwd en dat ik een gereviseerde terug kon krijgen. Terwijl ik feitelijk een splinternieuwe inleverde. Daar had ik nog even stress van, Maar ik heb gewoon ook een nieuwe terug gekregen. wel los in een envelop zonder verpakking, helaas. ( ik heb dit al ergens op het forum staan, en ook dat ik de titanium scales daarna gekleurd heb)

Ik vraag me wel af.. Nouja ik had er achteraf spijt van dat ik niet wat losse onderdelen achter had gehouden. Maar stel dat ik die achter gehouden had, volgens mij had ik dan alsnog een volledig nieuwe gekregen inclusief de losse onderdeeltjes. Ik ga dit nu eens proberen met een victorinox. Ik vermoed dat ze daar niet eens naar kijken.
Anyway volgens mij was het allemaal gratis.. Ik heb ooit zelf een buck ingestuurd. En daar moest ik wel verzendkosten voor betalen, maar kreeg wel mijn eigen mes terug helemaal gereviseerd. Dat is wel een pluspunt vindt ik zelf. Omdat ik nogal gehecht ben aan mijn eigen messen.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: multitool

Bericht door Roely »

Ik heb toevallig ook een Leatherman via de bever ingestuurd gehad.
En inderdaad was het winkel personeel niet allemaal op de hoogte. Dus in eerste instantie werd ik ook weggestuurd.
Maar ik had het uitgeprint van internet.
Mijn contact met Leatherman, en hun verzoek om het bv bij de bever in te leveren ovv casus nummer . Afijn hun bellen en dus tien minuten later, en twee andere personeelsleden verder. Toverde zo'n vrouwtje ineens een map uit de kast daar, met de bijbehorende inzend formulieren ;D Nog even een waarschuwing gekregen dat er waarschijnlijk kosten aan zaten enz.
Aldus ingestuurd en kosteloos een nieuwe gekregen.
Enige minpunt, maar dat is van Leatherman zelf, is dat ik Mijn mes niet terug kreeg en een nieuwere tti charge.
Ik had graag mijn eigenste gegraveerde terug gehad met het cpm154 lemmet. De nieuwe had een s30v lemmet.
Daar was ik wel voor gewaarschuwd en dat ik een gereviseerde terug kon krijgen. Terwijl ik feitelijk een splinternieuwe inleverde. Daar had ik nog even stress van, Maar ik heb gewoon ook een nieuwe terug gekregen. wel los in een envelop zonder verpakking, helaas. ( ik heb dit al ergens op het forum staan, en ook dat ik de titanium scales daarna gekleurd heb)

Ik vraag me wel af.. Nouja ik had er achteraf spijt van dat ik niet wat losse onderdelen achter had gehouden. Maar stel dat ik die achter gehouden had, volgens mij had ik dan alsnog een volledig nieuwe gekregen inclusief de losse onderdeeltjes. Ik ga dit nu eens proberen met een victorinox. Ik vermoed dat ze daar niet eens naar kijken.
Anyway volgens mij was het allemaal gratis.. Ik heb ooit zelf een buck ingestuurd. En daar moest ik wel verzendkosten voor betalen, maar kreeg wel mijn eigen mes terug helemaal gereviseerd. Dat is wel een pluspunt vindt ik zelf. Omdat ik nogal gehecht ben aan mijn eigen messen.


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: multitool

Bericht door rjvdsluis »

Afbeelding
Roely schreef: 14 nov 2021, 10:25 Ik heb toevallig ook een Leatherman via de bever ingestuurd gehad.
En inderdaad was het winkel personeel niet allemaal op de hoogte. Dus in eerste instantie werd ik ook weggestuurd.
Maar ik had het uitgeprint van internet.
Mijn contact met Leatherman, en hun verzoek om het bv bij de bever in te leveren ovv casus nummer . Afijn hun bellen en dus tien minuten later, en twee andere personeelsleden verder. Toverde zo'n vrouwtje ineens een map uit de kast daar, met de bijbehorende inzend formulieren ;D Nog even een waarschuwing gekregen dat er waarschijnlijk kosten aan zaten enz.
Aldus ingestuurd en kosteloos een nieuwe gekregen.
Enige minpunt, maar dat is van Leatherman zelf, is dat ik Mijn mes niet terug kreeg en een nieuwere tti charge.
Ik had graag mijn eigenste gegraveerde terug gehad met het cpm154 lemmet. De nieuwe had een s30v lemmet.
Daar was ik wel voor gewaarschuwd en dat ik een gereviseerde terug kon krijgen. Terwijl ik feitelijk een splinternieuwe inleverde. Daar had ik nog even stress van, Maar ik heb gewoon ook een nieuwe terug gekregen. wel los in een envelop zonder verpakking, helaas. ( ik heb dit al ergens op het forum staan, en ook dat ik de titanium scales daarna gekleurd heb)

Ik vraag me wel af.. Nouja ik had er achteraf spijt van dat ik niet wat losse onderdelen achter had gehouden. Maar stel dat ik die achter gehouden had, volgens mij had ik dan alsnog een volledig nieuwe gekregen inclusief de losse onderdeeltjes. Ik ga dit nu eens proberen met een victorinox. Ik vermoed dat ze daar niet eens naar kijken.
Anyway volgens mij was het allemaal gratis.. Ik heb ooit zelf een buck ingestuurd. En daar moest ik wel verzendkosten voor betalen, maar kreeg wel mijn eigen mes terug helemaal gereviseerd. Dat is wel een pluspunt vindt ik zelf. Omdat ik nogal gehecht ben aan mijn eigen messen.
Hoi Roely
In 2018 heb ik op dit forum de waardering gemeld over de verzorgde Victorinox garantie door Homeij.bv
Een zwaar mishandeld mes van 32 jaar oud.
https://drive.google.com/file/d/12LWdcg ... sp=sharing
Toen heb ik een mes toegezonden met een reparatieverzoek met een maximaal te besteden bedrag van 10 euro. (Voor ongeveer 8 euro is het mes toen gerenoveerd) . Een paar dagen geleden kreeg ik een bericht (email) van Homeij dat de Victorinox voorwaarden waren veranderd. De diverse reparaties zijn verder gespecificeerd. (en vervolgens op dit Forum gemeld)
Adres Homeij
Particulieren
Nijverheidsweg 9a
5061 KK OISTERWIJK
Nederland

https://homeij.com/victorinox-garantiep ... e=hs_email

Ron sr


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: multitool

Bericht door Roely »

Mooi Ron,
Ik woon in Tilburg. Ik zal het eens lezen. Ik snap natuurlijk wel dat de garantie iets anders zal zijn dan bij buck of Leatherman.. Aangezien victorinox niet meer de oude is met de onderlinge strijd en afvloeiing naar Wenger.
Ik heb 2 Swissflame messen die ik op wil sturen. Op zich mag dat wel wat kosten, als ik die gerepareerd krijg, leveren die al snel een paar honderd per stuk op. ( de ene is misbruikt en de ander is splinternieuw, alleen de aansteker is na de tering)

Ik ga nu eerst jouw info lezen..
Edit : ja nu ik er over nadenk, zal het met victorinox en de losse onderdelen niet zo veel winst opleveren.. Op deze flame modellen zijn dat de schroevendraaier, balpen, tandenstoker en pincet en naald . En dat zit standaard op bijna elk model. Mijn victorinox cyber tool heeft 4 losse schroef bitjes... En dat was ook de gedachte achter mijn Leatherman charge tti.. Die bitjes had ik achter willen houden toen.


Gebruikersavatar
J.J
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:32

Re: multitool

Bericht door J.J »

Ik had ook een wrangler zakmes van mijn vader geërfd haha die was nog al gebruikt, en het loepje ontbrak.
Via een gereedschap zaak de mes op gestuurd, en kreeg het bericht dat ik het gerepareerd terug kon krijgen of een nieuwe, mijn vader zou zeggen ga voor de nieuwe, dat hebben we gedaan, wat een verrassing, kreeg een splinternieuwe met meer mogelijkheden, het is een mooie aanvulling op de victorinox die ik al vele jaren dagelijks aan mijn broekriem heb.

Deze heb ik al vele jaren in gebruik je ziet amper dat hij veel word gebuikt, die heb ik aan de broekriem.
Victorinox.JPG
Victorinox.JPG (779.35 KiB) 1696 keer bekeken
Het vijltje is heel goed en behoorlijk scherp, nagels vijlen gaat behoorlijk snel, er zit ook nog een apart nagelvijltje die gebruik ik om de nagelbraam netjes af te werken.

Het schaartje is tweezijdig gekarteld bijt zich goed in het materiaal.
De loep is klein met op het eind een schroevendraaiertje die heel goed past in kroonsteentjes.

Dit is dus de nieuwe, die heb ik in mijn broekzak en een zacht leren hoesje, word ook alweer aardig wat gebruikt.
Victorinox Evolution 23 functies.jpg
Victorinox Evolution 23 functies.jpg (98.53 KiB) 1696 keer bekeken
Mijn vrouw heeft een victorinox zakmes in de rugzak, en een in de handtas.


Mocht ik het zijn vergeten,

Met een vriendelijke groet,
JJ&A
JenA
J.J

Opbouwende tip voor verbetering zijn via de PB altijd welkom, en word zeer gewaardeerd.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: multitool

Bericht door Roely »

Hee jij bedoeld een Wenger.
Er zijn wel een heleboel messen die Wrangler heten. Maar die hebben zeker niet allemaal de levenslange garantie.


rjvdsluis
Berichten: 381
Lid geworden op: 13 mei 2011, 17:15
Contacteer:

Re: multitool

Bericht door rjvdsluis »

Update Garantie multitool
Geachte Bushcrafters
Ik heb mijn zwaar mishandelde Letherman Wave opgezonden via:
https://www.leatherman.com/nl_BE/custom ... ranty.html
In een aanmeld formulier kan je invullen of je je gerepareerde mes wilt terug hebben of een andere
Denkende dat er in Nederland geen garantie gegeven werd had ik de gebroken bek bijgeslepen. Ondanks dat heb ik een nieuwe Lehterman Wave + voor in de plaats gekregen, gratis.
(alleen verzendkosten naar lether man waren de kosten)
Nog bedankt voor de info dat er wel garantie op zit, (voor particulieren)

Ron Sr


Plaats reactie