Beginnen met Bushcraft

Hier kun je alles kwijt over het maken van natuurlijke shelters.
Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

deze vindt ik ook erg cool, msschien zoiets, een geraamte bouwen van takken, vastzetten met van die kattapult stokken, en dan schors ofzo eroverheen, miss wat planten en dan een hele berg bladeren? en dan een kleine ingang, wws wordt het erg knus binnen of niet???
Afbeelding

het lijkt me dat je daarbinnen in een klein oventje kunt aanleggen?




(misschien heb ik iets te veel op Piereiland vertoeft)(piereiland: een eilandje tegenover nunspeet, erg leuk om fikkie te stoken, ga er binnenkort misschien weer heen.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door HJ »

Hoi Dennis,

Goed dat je het idee opgeeft. In een ver verleden heb ik ook een verblijf onder de grond gehad. De wand was een betonnen putring met een doorsnede van zo'n 2,5 meter. Die is dus stevig en watericht maar ondanks dat hadden we alle problemen die hier beschreven zijn.

En vergis je niet is de hoeveelheid zand: voor ons relatief kleine verblijf moest al 10 kubieke meter zand verplaatst worden, dat is ruim 120 kruiwagens vol. Gelukkig konden wij het gat maken met een kraan :-)

Er zijn veel manieren om een verblijf te maken. Gewoon proberen en dan kijken wat je bevalt. Dus ook gewoon een zeiltje spannen (staat genoeg op dit forum) en dan eens buiten verblijven. Scheelt heel veel werk en levert heel veel plezier

Succes HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door jaspertimm »

Dennis.

Als in de linker bovenhoek kijkt en in die zoekfuctie hut intikt kom je ongelooflijk ver en krijg je mega veel inspiratie.


Een vuur kan in heel veel hutten. Houd het natuurlijk wel erg klein en VEILIG!

Goeie vuurplaats maken, alles weghalen tot op het zand. Bladeren en dennennaalden weg.


Veel plezier en succes!


Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

ik wenste dat ik al kon beginnen, maar ik heb nog helemaal niks. wij hebben ook een boot in een haven, en daarmee gingen we altijd naar een eiland toe, daar leerde ik van mijn vader hoe je met een schop en een ijzeren bakje een OVEN kon maken, xD, daar moest ik net ff aan denken, en ik heb geen flauw benul waar ik bushcraft-boeken enzo vandaan kan halen, want ik heb er nog totaal geen ervaring mee, (btw, bij dat oventje was het vuur al enorm klein, en je kon er een frikandel mee laten aanfikken :)  )

Dus ik zou graag horen waar ik boeken kan krijgen, of gratis lezen op internet ofzo.


Dennis


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Basel »

Dag dennis,

dan zit je wel goed op dit forum, rustig rond kijken en leesstof genoeg !


Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

ja inderdaad. ik ben nu trouwens een site aan het zoeken om man women wild terug te kijken, kan alleen niks vidnen, hebben jullie een site?


Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Smallie »

[quote="Dennis1998"]
ja inderdaad. ik ben nu trouwens een site aan het zoeken om man women wild terug te kijken, kan alleen niks vidnen, hebben jullie een site?
[/quote]

Youtube al geprobeerd?


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

nope, maar wws is alles daar eraf gehaald door de copy-right?

ik kijk nu flut stukjes op discovery channel.nogwattes, maar dat loopt niet in elkar over


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Basel »

Ik heb ze toen der tijd idd gekeken via youtube werkte prima, zelfde als mears, en de 2 dikke vrienden


Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

je bedoelt met 2 dikke vrienden: hippie en militair?  ik weet niet mere hoe ze heten, 1tje hete er volgensmij cody, dat was dacht ik de hippie, hij zat op een plank boven de grond, en er zat allemaal rook om hem heen tegen de muggen :)


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Meatloaf »

cody lundin % dave canterbury als ik de namen goed schrijf :p
ben benieuwd naar 3de seizoen k wil weten wie de nieuwe is(dave ging weg)


Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

woojooo, diep respect voor Ray Mears!!!  hoe hij 1 is met de natuur, tenminste dat is wat ik zie na de eerste 4 mins van het eerste filmpje dat ik van hem kijk.
erg interresant. xD.

trouwens, vindt je wel knollen en dergelijken in de veluwe rond Harderwijk.
(voor diegene die het niet weten: Harderwijk ligt tussen het Veluwemeer en Apeldoorn in.)
want ik ben bang dat je in de bossen hier niet echt snel iets vindt, of ik moet mezelf meer leren over eetbare planten en knollen.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Trailtraveller »

[quote="Basel"]
Dag dennis,

dan zit je wel goed op dit forum, rustig rond kijken en leesstof genoeg !
[/quote]

Als je voor weinig een goede introductie wil, moet je wel iets aan spulletjes hebben, zoals bv een tent en wat kookgerei.
Kun je een heleboel dingen zien, doen en proeven..

www.bushcraftweekend.nl

Er is nog plek !


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Dennis1998
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 aug 2012, 19:45

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Dennis1998 »

nounou, dat lijkt me stoer, het probleem is dat ik wel toestemming van mijn ouders met hebben, dus dat zal ik wel ff moeten vragen, en als ik daaraan me doe, heb ik weer een angst overwonnen, namelijk: met een groep mensen, die ik niet ken, overnachten en samenleven. en voor iemand met autisme is dat best wel moeilijk.
en wat bedoel je met kookgerei? echt bestek, of een pannetje, houten lepel, vork, broodmes, scherp mes en al dat soort spullen?


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Beginnen met Bushcraft

Bericht door Een pan's hobby kok »

Jep dat bedoeld die ;D

Zaterdag avond is er zo wie zo een bc stoofpot. :P
een tent slaapzak bedje, beker ,bord, bestek, als je geen ervaring in koken heb kan je ook kant en klaar blik mee nemen en bij een vuurtje gaan zitten en vragen of men je wild helpen.
Laatst gewijzigd door Een pan's hobby kok op 12 aug 2012, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Plaats reactie