Welk toestel?

Het board met vragen over foto's, uitleg over fotografie en vele dingen meer. ( maar wel bushcraft gericht)
dikkertjedap
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2013, 18:54
Locatie: Regio Rijnmond

Re: Welk toestel?

Bericht door dikkertjedap »

Een spiegel reflex camera is altijd prachtig, maar niet praktisch in de bush. Daarom heb ik naast mijn spiegelreflex een Panasonic Lumix LX5. Met de prachtige vaste 24-60 MM F 2.0- 3.3 lens kan je onder zeer slechte lichtomstandigheden prima foto's maken. Hij is compact, maar ligt wel goed in de hand. Daarnaast heb ik alle mogelijkheden die ik ook met mijn reflex camera zou hebben (behalve dan het verwisselen van de lens). Ook filmen in 720p gaat vlekkeloos met de continue focus. Ik betrap me er op dat ik steeds vaker mijn spiegel reflex thuis laat en kies voor deze kleine rakker.

Er is net een nieuwe versie van deze camera uit, de Panasonic Lumix LX-7. Dat betekent dat de oude versie voor weinig de deur uit gaat.


Gebruikersavatar
fr33air
Berichten: 443
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:17
Locatie: Gorredijk

Re: Welk toestel?

Bericht door fr33air »

Canon 1100d met grip en canon 18-55 en tamron 70-300mm dus ook niet echt bepaald ligt ;) maar heb de iPhone 4 ook altijd mee en maakt voor een smartphone ook super foto's


Consolationem zona finem incipit
Jan

Re: Welk toestel?

Bericht door Jan »

Ik heb een Casio EX-G1, dezelfde als Randoloup, deze gekocht voor mijn dagelijks werk, maar uiteraard perfect te gebruiken in mijn vrije tijd.
Verder een Canon EOS 450 met diverse ( tot 250 mm) lenzen en mijn Samsung Galaxy S3.

Het meest gebruik ik, vanwege het formaat, de Casio en mijn telefoon.

gr,

Jan


huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: Welk toestel?

Bericht door huckelberry »

deze
https://www.youtube.com/watch?v=Gw6a0k6ftgk
het reclame filmpje legt al wel een beetje uit waarom


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Erik
Berichten: 426
Lid geworden op: 07 jan 2011, 20:39

Re: Welk toestel?

Bericht door Erik »

Net een Nikon AW100 besteld.


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Welk toestel?

Bericht door Viking »

Goed en fijn toestel Erik, heb er ook 1 en leuke full hd filmpjes mee gemaakt en natuurlijk foto's.

Gps functie vind ik ook top, zo kan je altijd de locatie weer eens terug vinden waar de foto genomen is, mits je die functie aanzet!

Ik heb hem van Coolbleu


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Welk toestel?

Bericht door Kevski-Style »

Dit topic ook maar weer eens opgerakeld. In de natuur fotografeer ik haast niet. Wel ren ik van hot naar her op circuits, waardoor de camera wel tegen een stootje moet kunnen in verband met scherpe harde vangrailen. Ik neme er dan ook altijd 2 mee, en daarnaast doekjes, battery grips en een lens of 4,enz. Gewicht: kg of 20.

Als body gebruik ik 50D's, omdat die enigsinds betaalbaar zijn, goede kwaliteit leveren en onderhuid van magnesium zijn. de 60d heeft dat niet meer, dus dat was geen optie. Body's zijn door mij volledig waterdicht gemaakt op de aansluitring van lenzen na. Daar gaat meestal een hele rits postelastieken overheen om hem zo ook daar goed af te sluiten. Op die manier ga ik gewoon door zonder zeiltjes als de rest van die mietjes al lang aan het schuilen is vanwege het weer. Opspattend water bij bijvoorbeeld "la Source" doet me dan ook weinig, en na 4 uur lang in een stortbui is de camera er dan ook beter aan toe als ik.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Welk toestel?

Bericht door oud deelnemer 4 »

Erik schreef:Net een Nikon AW100 besteld.
Toen die op de markt kwam er ook een gekocht, leuk ding en vooral goed in het makro aspect.
op langere trips neem ik vooral die kleine lichte Nikon nog mee, daar maak ik ook mijn filmpjes mee. bezit inmiddels over 12 accu's zodat ik ook echt lang(er) weg kan :)


Plaats reactie