basiskamp

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
pepijn
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 jan 2013, 12:23
Locatie: Middelburg

Re: basiskamp

Bericht door pepijn »

[quote="Gamble"]
Istie zo erg dan??? :P
[/quote]


niet erg maar wel opvallend ;)


Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: basiskamp

Bericht door Esmoreit »

[quote="Gamble"]
Bezig met dak...
Afbeelding
[/quote]

Tof hoor, echt niets van te zien als je het niet weet.


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Jan

Re: basiskamp

Bericht door Jan »

[quote="pepijn"]

niet erg maar wel opvallend ;)
[/quote]

"Better red, than Dead" en voor de rest: 3 o'clock.....na wat intensieve search & resque trainingen , kies ik voor (deels) oranje. Maar dat hoor je wellicht nog wel een keer persoonlijk van me.

Onderkomen ziet er goed uit, heb je het dak nog waterdicht met iets gemaakt?

gr,

Jan


Gebruikersavatar
pjotr78
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 apr 2012, 01:04
Locatie: nabij Dokkum

Re: basiskamp

Bericht door pjotr78 »

[quote="Jan"]
"Better red, than Dead" en voor de rest: 3 o'clock.....na wat intensieve search & resque trainingen , kies ik voor (deels) oranje. Maar dat hoor je wellicht nog wel een keer persoonlijk van me.

Onderkomen ziet er goed uit, heb je het dak nog waterdicht met iets gemaakt?

gr,

Jan
[/quote]

Doet me denken aan het verhaal van een vogelaar in de schotse hooglanden, uitgegleden en een been gebroken na een val van een klifje, door de groene (niet eens camo) kleding onzichtbaar geworden voor voorbijgangers en de reddingswerkers. zelfs vanuit de (gele) heli die hij over zag vliegen. Hij heeft ze horen roepen en horen fluiten, maar had niets om duidelijk mee terug te reageren, is uiteindelijk meer dood dan levend van de berg af geplukt, al had ie een rode zakdoek gehad was ie waarschijnlijk wel gezien door het contrast. Moet je toch niet aan denken. Heb daarom ook altijd wel wat opvallends in mijn rugtas bij langere tochten etc.


Maar B.O.T.  mooie onopvallende hut, ben ook wel benieuwd naar foto's van de binnenkant, misschien met een uitlijning van waar die precies loopt / slaapmatje aan de binnenkant etc. waardoor het formaat beter is in te schatten.

Groetjes,
Pjotr78 


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="pjotr78"]
Doet me denken aan het verhaal van een vogelaar in de schotse hooglanden, uitgegleden en een been gebroken na een val van een klifje, door de groene (niet eens camo) kleding onzichtbaar geworden voor voorbijgangers en de reddingswerkers. zelfs vanuit de (gele) heli die hij over zag vliegen. Hij heeft ze horen roepen en horen fluiten, maar had niets om duidelijk mee terug te reageren, is uiteindelijk meer dood dan levend van de berg af geplukt, al had ie een rode zakdoek gehad was ie waarschijnlijk wel gezien door het contrast. Moet je toch niet aan denken. Heb daarom ook altijd wel wat opvallends in mijn rugtas bij langere tochten etc.


Maar B.O.T.  mooie onopvallende hut, ben ook wel benieuwd naar foto's van de binnenkant, misschien met een uitlijning van waar die precies loopt / slaapmatje aan de binnenkant etc. waardoor het formaat beter is in te schatten.

Groetjes,
Pjotr78  Ik ga zondag weer die kant op. Zal eens even mooie fotootjes maken ;)
[/quote]


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="Jan"]
"Better red, than Dead" en voor de rest: 3 o'clock.....na wat intensieve search & resque trainingen , kies ik voor (deels) oranje. Maar dat hoor je wellicht nog wel een keer persoonlijk van me.

Onderkomen ziet er goed uit, heb je het dak nog waterdicht met iets gemaakt?

gr,

Jan
[/quote] Hey Jan,
Ja, het dak hebben we met een afdekzeiltje mee vervlochten. Willen niet overnachtrn en dan getroffen worden door puur Nederlands waterweer ;) Er groeit nog te weinig groen om het anders te doen...


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Jan

Re: basiskamp

Bericht door Jan »

ja precies.

Overigens gebruikte Dick Proenecke ook zeil om het dak van zijn cabin 100 % waterdicht te maken, daaroverheen gingen ladingen mos voor de isolatie en wellicht de natuurlijke uitstraling, dus dat vind ik alleen maar slim.

Ik loop al tijden met een zelfde idee rond, ook een beetje weemoed naar vroeger, toen hutten bouwen een veel voorkomend tijdverdrijf was.
Punt is de locatie, we beschikken over een eigen cursusterrein, maar ook dat is zonder al te veel moeite te betreden door derden. Mensen kunnen tegenwoordig weinig meer met rust laten, moeten alles slopen van een ander.

Nogmaals, mooi onderkomen!

gr,

Jan


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="Jan"]
ja precies.

Overigens gebruikte Dick Proenecke ook zeil om het dak van zijn cabin 100 % waterdicht te maken, daaroverheen gingen ladingen mos voor de isolatie en wellicht de natuurlijke uitstraling, dus dat vind ik alleen maar slim.

Ik loop al tijden met een zelfde idee rond, ook een beetje weemoed naar vroeger, toen hutten bouwen een veel voorkomend tijdverdrijf was.
Punt is de locatie, we beschikken over een eigen cursusterrein, maar ook dat is zonder al te veel moeite te betreden door derden. Mensen kunnen tegenwoordig weinig meer met rust laten, moeten alles slopen van een ander.

Nogmaals, mooi onderkomen!

gr,

Jan
[/quote] Aah de hutten van vroeger toen we jong waren :-p
Mede om dezelfde reden alsdat jij aangeeft bouwden wij altijd tijdelijke shelters. Was hij er niet meer, dan was er ook zo weer een nieuwe opgebouwd en was er weinig verloren.
Alhoewel de meeste mensen denken dat er in Flevoland weinig bos is, is het tegenovergestelde waar.
Veel bossen zijn (op staatsbosbeheer na) vergeten door nieuwe bewoners in de loop.der tijd. Waar je vroeger (in mijn jeugd. Verd#mme ben pas 32) altijd wel mensen tegenkwam, zijn veel bossen nu verlaten door de onwetendheid van de stadse vinex bewoners. En geloof me ik kan het weten want mijn vader was boswachter.


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
jesajojo
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 feb 2011, 22:57
Locatie: Barendrecht

Re: basiskamp

Bericht door jesajojo »

Ziet er top uit.
Ben benieuwd wat Bert Hazelaar ervan vindt.
Hij is meer van het 'Leave no trace' principe.
Ben persoonlijk meer van het 'gebruik wat je kunt gebruiken'  principe.  ;D


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: basiskamp

Bericht door rude »

[quote="Jan"]
ja precies.

Overigens gebruikte Dick Proenecke ook zeil om het dak van zijn cabin 100 % waterdicht te maken, daaroverheen gingen ladingen mos voor de isolatie en wellicht de natuurlijke uitstraling, dus dat vind ik alleen maar slim.

Ik loop al tijden met een zelfde idee rond, ook een beetje weemoed naar vroeger, toen hutten bouwen een veel voorkomend tijdverdrijf was.
Punt is de locatie, we beschikken over een eigen cursusterrein, maar ook dat is zonder al te veel moeite te betreden door derden. Mensen kunnen tegenwoordig weinig meer met rust laten, moeten alles slopen van een ander.

Nogmaals, mooi onderkomen!

gr,

Jan
[/quote]

inderdaad, ik woon op een paar honderd meter af van een vroegere uitloper van het Zoniënwoud, door wegen en dorpen volledig afgesneden van het oorspronkelijke woud. Ideaal daar om shelters in te maken, maar zelfs het bos op zich zijn ze volledig aan het bewegwijzeren voor wandelaars, fietsers en paarden, mijn shelter zou te zichtbaar zijn, en je kan er al helemaal geen skills zoals vuurmaken oefenen... triest  :-\


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Problemen waar ik tot op heden geen last van heb. Zoals ik zei. Redelijk onzichtbaar voor mensen.
Weer een dag hard gewerkt. Vuurkuil gemaakt en worstjes in het pannetje er boven.
Bankje gemaakt en volgende keer beginnen met bedden en tafel.
Hoe lang hij uiteindelijk zal blijven staan? Ik hoop in ieder geval een jaar. Was p#tv#rd#mme een hoop werk!!!,;)

Afbeelding


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Afbeelding


Denken in oplossingen, niet in problemen....
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: basiskamp

Bericht door oud deelnemer 4 »

ziet er goed uit !
helaas heb ik hier bij mij in de omgeving nergens een plek waar een bouwwerk(je) langere tijd onopgemerkt blijft laat staan blijft staan.


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Afbeelding


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Afbeelding


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Plaats reactie