29-11 Biesbosch

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Beste mede bushcrafters,

Ik ben van plan komend weekend per kano de Biesbosch in te gaan en mijn hangmat daar een of twee nachtje(s) neer te hangen.

Verterk in princiepe vanaf Sliedrecht, andere vertrekplaatsen in overleg. Slapen bij Jong Deen of de Bevert.

Mochten mensen nog tips hebben voor andere geschikte slaapplekken dan houdt ik me aanbevolen!

Iedereen die mee wil is welkom, eventueel heb ik zelfs een plek open in de kano (Canadees).

Groet Arriën


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door willem zuyderduyn »

Misschien ben ik er ook wel, maar dat bedenk ik meestal een half uurtje voordat ik vertrek.

Ik neem aan dat je niet peddelend vanuit Sliedrecht vertrekt met een canadees, want de Merwede is in dit jaargetijde een aardige poging tot zelfmoord.

Overnachtingsplaatsen zijn er overal, als je het maar een beetje stiekem doet.... Als je legaal wilt blijven dan kun je alleen kiezen uit de genoemde plaatsen of op de "minicamping" op de Vischplaat. Maar die laatste heeft geen geschikte hangmatbomen.


Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Ha Willem,

Ik woon in Sliedrecht, dus vandaar het vertrek vanaf Sliedrecht. De Merwede over per open Candadees is inderdaad niet het plan. Ik wil bij de Kop van 't land overvaren, mijn auto bij het hotel parkeren en daar ergens "te water".

Mocht je ook die kant op gaan, het lijkt mij erg leuk je een keer te onmoeten. Virtueel heb ik dat al gedaan, je website en facebookpagina zien er goed uit.

Mocht er bij de (eventuele) live ontmoeting een klik zijn dan kunnen we evetueel wat samen ondernemen, geen klik, geen punt. Vrijheid blijheid!

Als je gaat en een ontmoeting lijkt je wat geef me dan maar een belletje op 0610330087. Ik weet niet zeker of en waar en waneer ik GSM bereik heb maar nooit geschoten is altijd mis.

Waarschijnlijk vertrek ik rond 15:00.

Mochten er meer mensen gaan, wat mij betreft is iedereen welkom!

Groet Arriën


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Sander2000 »

Leuk plan, maar ik zou niet je telefoonnummer op internet zetten. ;)


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Rolf »

Heren, als je toch bij de kop van het land de pont pakt, kun je ook de kanosteiger aan het gat van den hardenhoek pakken. Ligt aan de Bandijk. Zo hoef je de merwede niet op, geen sluizen door en kun je praktisch inpladen en parkeren.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

@Sander, ik sta al jaren met mijn nummer op mijn website, nooit problemen mee gehda, verwacht ik hier ook niet.

@Rolf, bedankt voor je tip, ik zal er zeker even kijken. Voor mij is het belangrijk dat ik de auto veilig achter kan laten, vandaar het idee van het hotel.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Sander2000 »

Oke, dacht misschien heb je er niet aan gedacht en wilde je het niet. Maar laatmaar dan ;)


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door willem zuyderduyn »

Er wordt redelijk veel wind verwacht vanuit het noordwesten. Gat van den hardenhoek is dus niet handig, want dan moet je op de terugweg een flink stuk tegen de wind in. Met deze wind beter vertrekken vanaf jeppegat of visserhang. Of eventueel vanaf polder Maltha, maar vanwege de werkzaamheden daar heb je op dit moment en jeep met goede off-road banden nodig om er te komen.
Overigens lijkt het ook flink te gaan regenen, dus ik zou wel een regenjas meenemen.


Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Iedereen bedankt voor alle tips en adviezen. Een prima weekend gehad.Vertrokken vanaf Vissershang. Geslapen bij de Bevert. Wind en regen vielen mee. Wat tegen viel was het getij. Na een nacht heerlijk slapen dreven mijn tas en schoenen onder mijn hangmat. Dus wadend op blote voeten door het koude water mijn boel weer ingepakt.

(Oh ja, niet stiekem lachen he)
Bijlagen
nat.jpg
nat.jpg (129.36 KiB) 5802 keer bekeken


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Calhovin »

Wasuw... geweldige foto. Ik heb daar ook wel geslapen, en ik zou niet gedacht hebben dat het water daar ZO hoog zou komen. Da's zeker een meter hoger dan toen ik er voor het laatst was. Mooi om te zien, goede info. Niet in het minst omdat ik grondslaper ben....


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door willem zuyderduyn »

#028# #028# #028# #028# #028# #028#

(ben ik toch niet de enige die zo iets doms overkomt)


Overigens werd hiervoor in een ander topic ongeveer twee weken geleden nog voor gewaarschuwd.


Gebruikersavatar
Glenn_Janssens
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:33
Locatie: Regio Antwerpen
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Glenn_Janssens »

Kunnen we weer veel uit leren, toch?
Bedankt!  ;D


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door rude »

another lesson learned, niets mis mee!


Gebruikersavatar
Doldenhorn
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 mar 2013, 23:37

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Doldenhorn »

Ja, het getij is inderdaad iets om rekening mee te houden in de Biesbosch.
Dat kan de komende jaren alleen nog meer worden. De plannen liggen al op tafel en de voorbereidingen zijn al begonnen.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door jenniskens »

;D  Ach leuk voor een volgend kampvuur verhaal.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Plaats reactie